Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Jag är bra som ungkarl!


Det blev inget shoppa.
Jag åkte till lägenheten för att bara vara där lite.
Tog med alla mina vinterkläder och stoppade in i källarförådets garderober. Tar med lite varje gång jag åker dit.

Det känns lite jobbigt att ta saker från vårt hem, skala av och ta med dit, känns lite fel att göra slut på vårt hem på något vis men... det kommer nog gå bra...man får inte tänka så mycket, bara göra.

Jag gjorde en liten städinsats i lägenheten också som inte var så väldigt liten när allt kom omkring.

Kylskåpet har ju varit urstädat och avstängt av förra ägaren. Det såg ganska ok ut vid första anblicken. Inte vid en detaljgranskning!
Mannen som bodde där måste haft bristande syn....eller "Det man inte ser mår man inte dåligt av?"
Jag mår dåligt av det han inte har sett vid städningen!

Tog mig nog en timme att skrubba hela kylskåpet som egentligen var städat! Vattnet blev dessutom svart! Urk! Kräks!
Nu är det dock rent och fint och jag har dragit igång det!

Jag tror mig känna att jag har riktigt fina ungkarlstalanger!
Efter städningen hade jag inga problem att beställa en pizza och äta den rätt ur kartongen sittande på golvet i lägenheten!
Det som var problem var att jag inte kunde läsa samtidigt i min bok! Till det måste man ha någon form av bord och stol.

Jag känner att det är verkligen skönt att vara ifred ibland. Föregående natt på jobbet talade vi några stycken om i fall man skulle kunna vara eller ha inneboende hos sig.
Mitt svar är NEJ!

Det är naturligtvis en sak för en begränsad period eller att bo ihop med någon man har en relation med men med en okänd!
Jag behöver få vara själv ibland, kan komma på 100 olika anledningar som kanske inte lämpar sig för skrift men...ja ni vet....  helt enkelt vara extremt asocial och lite smått vidrig...eller det är kanske bara mänsklig det heter?

Jag behöver kanske inte gå djupare in på det men visst behöver man vara själv ibland, eller jag menar själv med bara sina närmaste som barnen och så!

Jag avslutade i varje fall min lägenhetsvistelse med ett långt bad med bokläsning! Jag och badkar hör ihop!
Jag skall aldrig mer bo på ett ställe utan badkar! Jag mår bra i ett hett bad!

Kommentarer
Postat av: ejmis

Visst behöver man få vara ensam ibland, i alla fall är det så för mig.
Ha en bra dag!

2008-03-23 @ 05:51:26
Postat av: Junitjej

Jag tycker också att det är skönt att vara ensam ibland. Jag tycker att det är bra att jag och min sambo kan göra saker på varsitt håll ibland. Jag tror de flesta behöver egentid ibland. Min sambo ska eventuellt iväg och fota senare, då kan jag utan dåligt samvete bre ut mig i köket med alla scrapsaker.
Hade du också problem med blogg.se igår kväll?

2008-03-23 @ 07:53:40
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Mor

Viktigt att vara för sej själv ibland när man ska komma ihåg att läsa mail;-))

2008-03-23 @ 08:58:04
Postat av: Socrate

Instämmer helt. Både jag och min fru uppskattar att få ha egentid ibland. Det behövs även om man sammanlever, men vissa kan inte fatta ens att man tänker så...
Skönt att lägenheten verkar bra och att du nu har ett RENT kylskåp. Skönt också att du börjar förlika dig med "ditt nya liv" .
Här är det ganska OK - äter en medicin sedan några dagar och ska så göra i 7-8 veckor, mot klådan och mår ganska ok, faktiskt - kryss i taket.

HA EN FIN PÅSKDAG/ANNANDAG // vännen Socrate

2008-03-23 @ 09:11:15
Postat av: syrran

Bad är rätt!! No protest! Likaså pizza! Och ett rent kylskåp!
Egentid är ett måste för tankar och reflexion!
Må gott!

2008-03-23 @ 13:26:32
URL: http://mariasfotovardag.blogg.se
Postat av: annebelle

3 km brev, wow det ser jag fram emot att läsa.

2008-03-23 @ 15:35:16
URL: http://annebelle.blogg.se
Postat av: Camilla

Tjenixen! Home again från Borthy-town. Vi åt också pizza ur kartongen på hotellrummet i går, men visst är det lite svårt att få i sig det där mest kladdiga i mitten?
Kallt och blåsigt hade ni, men däremot inte lika mycket snö som vi fått här uppe i norr.
Kram och visst visste jag att våra kent hade namnsdag i går! =)

2008-03-23 @ 18:15:26
Postat av: Veronique

Usch för andra människors skit!!!! Urk! Så äkligt när det finns rester kvar av andra. Och då menar jag inte bara kylen.
Håller med att det är skönt att vara själv. Jag är en riktig ensamvarg i mellanåt.Tål typ inte folk. Ja det gör jag ju knappt annar också. Ja men om vi bodde ihop skulle det i alla fall vara jävligt feng shuiat och rent! :)

2008-03-23 @ 18:26:50
URL: http://godiscoominya.blogspot.com
Postat av: kicki

Kylskåpet är verkligen ett måste att vara rent, fy vad de kan lukta...har jobbat med tre tjejer några år och vi hade en städ och fix firma,,,jisses va mycket äckligt man kunde se..
Just nu skule jag vilja ha ett badkar jag också, är ruggig efter hela ryggen och kylan går rakt in i vårt gamla hus...
Ha en fortsatt bra påsk

2008-03-23 @ 18:58:47
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se
Postat av: Kraka

Men det är ju det jag alltid sagt: Man kan inte leva i ett hem utan badkar!

2008-03-23 @ 22:58:02
URL: http://kraka.zoomin.se/blogg.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0