Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Min livmoder!

Jag är helt övertygad om att mitt badkar är min livmoder, alltså inte min men den jag framöver ska ligga till mig i för personlig tillväxt!

Jag kommer att bada varje dag i resten av mitt liv tror jag!
En vattuman som jag måste ner i spat, så är det bara!

I dag blev det närmare en timme i badrummet med oljebad och putsning av mina påskfjädrar....eller vad man ska kalla det med hårinpackningar och dyligt!

När jag vaknade (alldeles för tidigt även idag 14.30) så packade jag ihop lite saker att ta med mig till lägenhet och åkte dit.
Jag försöker ta med skrymmande saker, sådant som står i källaren just nu i samband med att fotografen var hos oss och då halva huset åkte ned i källaren!

I dag fick en av mina gitarrer, yogamattan och symaskinen följa med över. Jag kan ju inte ha något i lägenheten än då det är renoveringar på gång så allt får åka ned i källarförådet.

Nästa vecka ska jag vara en del ledig med barnen som har påsklov så då skall villans källare städas klinisk ren inför visningen.
Tänk vad vidrigt att folk skall ned i min källare.... ja att de ska in i mitt hus!

Egentligen har jag inte gjort så många knop idag innan jobbet, jag hällde ut min gigantiska handväska rakt ut över golvet och kunde konstatera det jag misstänkte: Den rymmer nästan hela mitt liv!
Jag slängde och rensade och nu ser den bättre ut igen.

Jag var en sväng och handlade mat också och sedan skruvade jag ned förra ägarens gardinstångsupphängningar för att de verkligen har gjort sitt och för att målaren skall kunna spackla och tapetsera inom kort.

Det störta som hänt idag är kanske att jag druckit min första kopp kaffe i lägenheten, i och för sig pulverkaffe men ändå! Den smakade riktigt gott.
Jag har ju köpt en ny vattenkokare och jag blev väldigt positivt överraskad att den inte drällde när man hällde ur den, jag tycker många vattekokare har den konstruktionsmissen att de dräller ur pipen!

Sen invigde jag också min nya micro och värmde lite champignoncreps.
Micron var ett kapitel för sig, alldeles för många vred och reglage!
Räcker det inte med effekt och tid?

Känns som jag ska lägga in instruktionsboken på dass och ta bort all annan literatur därifrån så kanske den kommer att bli läst.... eller så får jag fråga äldsta sonen, han kan allt sådant där reflexmässigt, hela hans huvud är som en manualsamling! varför är inte mitt huvud sådant?

Kommentarer
Postat av: evans

Tack för besöket i min blogg! Jag har sett ditt namn i flera bloggar också. Vi har nog gemensamma bekanta :)

Visst är det skönt att få vara ensam hemma! Nu var det bara några timmar för min del, men det var i alla fall tillräckligt lång tid för att jag skulle slippa laga mat.

Ha en bra dag!

2008-03-24 @ 09:14:14
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: annebelle

Oj, det låter som om du har mycket mys för dig där! Ett badkar hör till livets nödvändigheter, det tycker jag nog. Jag har ju köpt Bims badkar (från Bims blogg) till nya huset och det är hur fint som helst. Angående insyn: Jag är oerhört känslig för det så jag har tänkt på det, mycket. Huset är vänt från vägen. Fönsterpartierna blir alltså in mot tomten. En granne kommer att ha sin entre i närheten av vårt stora burspråk. Där ska det planteras buskage. Vi ska ha en häck. Mycket växter. Och så ska jag ha panelgardiner i olika nivåer så att man kan dra för. Jag vill inte bjuda på kvarterets dokusåpa! ;-D

2008-03-24 @ 10:01:56
URL: http://annebelle.blogg.se
Postat av: syrran

Kommer snart över på kaffe!
Kan du eller j hjälpa med flytt 5/4?

2008-03-24 @ 11:21:13
URL: http://mariasfotovardag.blogg.se
Postat av: Nilla

Jag vågar inte ens tänka tanken, att vi nån gång ska sälja vårt kära hus, och någon annan ska bo här.
Förstår att du har fullt upp med alla känslor, även om du såklart kommer att få det jättebra i nya lägenheten.
Men just det där du skriver, att någon annan ska gå igenom ens hus, och kanske sedan flytta in där, det känns jobbigt.
Skickar över lite påskkramar och hoppas att du njuter av ditt kära badkar.
Vårt står i garaget, och jag har bett Putte att vi ska ta in det igen, men det blir liksom aldrig av.
Kram från Nilla.

2008-03-24 @ 12:20:06
Postat av: kicki

Börjar lägenheten snart bli klar...spännande med nya tapeter...blir det nya möbler också...ha det så gott vännen

2008-03-24 @ 12:39:07
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se
Postat av: Camilla

Mmm, jag skulle inte heller kunna leva utan livmoder = badkar! Det kanske är vattumangenen där som ropar baaada!
Det låter som om du börjar bo in dig rätt bra i nya lyan. :) Vilket datum kommer du att flytta in där "på riktigt"?
Usch och fy för folk som ska hem och rota i ert privata... det är verkligen inte en kul tanke.
Nu har jag landat på jobbet för eftermiddags/kvällspasset, men det verkar lugnt så det ska väl gå det också.
K R A M!
http://camillaslillablogg.blogspot.com

2008-03-24 @ 14:34:05
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Camilla

Å, glömde... såklart att det nästan stod Borthy i socker på min plåtburk. Det var nog därför jag gillade den sååå mycket. :) Hi hi...
K R A M!

2008-03-24 @ 14:36:01
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Mor

Det där med att det finns badkar i din nya lägenhet tycker jag är bland det bästa. För är det något som är avkopplande när axlarna sitter under örsnibbarna, det är att krypa ner i ett varmt bad.Kära Far och jag har aldrig förstått det där moderna med att bara vilja ha en duschkabin.MEN som äldra har vi kommit på en sak som vi inte tänkte på som unga.Dom av våra äldre vänner, som bytt till bara en dusch, har helt enkelt svårt att komma i eller ta sej upp ur ett badkar!? DET tänkte man inte på som ung. Ännu så länge klarar dina föräldrar att ta sej både i och ur ett badkar.(FNISS)

2008-03-24 @ 14:57:02
Postat av: Nilla

Hej tillbaks ..jag tycker det är skitkul att man säger hej för då kan man ju hitta en bra blogg så må så gott

2008-03-24 @ 14:59:20
URL: http://fnilla.blogg.se
Postat av: Think Twice

Först och främst hoppas jag din Påsk varit okej?(tackar också för din hälsning)
Den här Vattenmannen känns även igen sig;)
Här ångade också badkaret igår efter att tillbringat flera timmar ute i det iskalla vädret!
Litteratur...i badrummet är helt okej...själv ligger mina fotoböcker där:))
Hoppas din nya hem snart blir klart...dubbelt boende är jobbigt i längden, innan alla saker finns på samma plats!
Förstår din känsla...när spekulanterna kommer...aldrig kul att blotta sina vråer och det som känns mest privat i hemmet!
Ha det nu så gott!
/Kram

2008-03-24 @ 17:52:35
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0