Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Mitt första bad på åratal!

Vaknade av att J sömndrucket sade: 
- Jamen...vad är klockan? Ska inte du jobba morgon idag? Klockan är 5 minuter i 7!

Jag börjar jobbet klockan 07.00 och då blir ju allt lite tokigt.
Förvirrad reste jag mig upp och fattade telefonen för att ringa jobbet.

När jag slagit nummret kom jag på att jag inte kunde snacka som folk efter som jag hade hela munnen full med tandbleknings-skenor. Brukar köra det någon gång per år och det hade råkat bli denna natt.
Slet ut dem precis som jobbet svarade och jag kunde med nöd och näppe säga att jag skulle komma så fort det bara var möjligt!

Strex efter lunch ringde största sonen och sade att han mådde illa och måste gå hem från skolan. Jag kunde bli avlöst för att åka hem till honom vid 14-tiden.

Han visade sig inte vara så kanondålig utan jag kunde slita ut honom på lite ärenden.

Först beställde jag tapeterna till nya lägenheten ( med ett telefonsamtal och en tumstock i handen) sedan åkte jag till soptippen med en massa skräp och tidningspapper som jag hade i bilen.

Därefter till bilverkstaden som fortfarande inte hade monterat min nya baklyckta sedan grannen körde in med båten genom min bagagelucka i höstas. Nu hade sakerna kommit och det monterades på några minuter.

Var en sväng hos mäklaren också och lämnade lite ritningar på huset.

Därifrån åkte vi till IKEA och jag köpte ett badrumskåp som sedan visade sig vara på tok för stort så det kommer bli till att åka och återlämna det. Vi tog en fika med kladdkaka också!

När vi ändå var i Kungens kurva ilade jag snabbt som en iller in på Media Markt och köpte en vattenkokare och en microvågsugn till lägenheten.

Vidare en kortare sväng tillbaka till lägenheten där jag sjönk ned i ett 20 minuters bad. Mitt första på flera flera år eftersom vi inte haft något badkar i huset.
Så otroligt skönt! jag kommer nog bada varje dag framöver!

Sen var det bara att åka raka vägen och hämta minstingen kl 19.15 hos en kompis där han var på kalas.

En kortare sväng in på ICA för att köpa mjölk och lite annat.

Väl hemma blev det tvättmaskinen och lite hemma-meck innan en kopp te och nu en mellanlandning framför datorn innan sängdax som kommer att inträffa strax!

Ja. Det var min dag och timmarna känns på tok för få!

Kommentarer
Postat av: annebelle

Oj, vilket start på dagen! Berätta mer om de där skenorna, är de bra?

2008-03-05 @ 22:16:39
URL: http://annebelle.blogg.se
Postat av: Monika

Har aldrig förstått dem som tar bort badkaret ur hus eller lägenhet. Jag badar varje dag och det har jag gjort hela mitt vuxna liv.

2008-03-05 @ 23:52:44
URL: http://kraka.zoomin.se/blogg.html
Postat av: A

Du har en hel del att göra vännen. Även om det som du säger är lite skrämmande så måste det väl ändå vara ganska spännande att börja ett helt nytt liv =) Skönt att kunna bada efter så många år..... Förresten så såg lägenheten jättefin ut, det man fått se alltså =) Massor av kramar...

2008-03-06 @ 06:34:21
URL: http://amittilivet.blogg.se
Postat av: Mor

Povel Ramel som sjöng för flera år sedan: "Bråttom, bråttom, bråttom hela långa dagen.....skynda, skynda annars får Du ont i magen......." Någonting åt det hållet gick hela texten hela låten igenom i en rasande fart. Man tappar andan bara av att höra den låten. Jag tappar andan bara av att läsa det Du skriver ibland. Det borde finnas en broms på dej ibland
;-)) Hurraaaa för badkaret i din nya lägenhet! DÄÄR kanske Du kan hålla dej lugn en stund!

2008-03-06 @ 08:55:53
Postat av: Fia

Det låter som en riktigt intensiv dag. Med en hel del trevliga inslag.

2008-03-06 @ 21:05:17
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: amonym

haha! Låter som en härlig start på dagen!!! Det där med skenorna lät ju spännande....du måste sett härlig ut=)
kram

2008-03-07 @ 19:36:56
URL: http://amonym.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0