Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Romme i regnet...

Rom i regnet med ulf Lundell är en av mina absoluta favoritlåtar men i dag har jag upplevt något liknande som inte var lika super! Romme i regnet!

Systemet i sig var fint och välordnat och säkert kanontrevligt med snö och någon minusgrad men som swimmingpool med sorbet och vattenskidåkning i regn var det rena döden även om man älskar skidåkning!

Nu skall jag gnälla ordentligt!
Nästan inga av barnen i sonens klass kunde åka skidor och vi, de få vuxna som var med fick lyfta runt barnen i regnet.... jag kan inte nog beskriva! Konstigt nog tyckte barnen det var en jättekul dag!

Förutom vår klass var också flera busslaster med ungdommar från andra kulturer där på friluftsdag.
Det spelar inte någon roll som så men en övergripande andel av dem var inte skid-vana för 5 öre och jag har aldrig i hela mitt liv sett sådana vansinnesfärder som flera av dem dumdristigt gjorde och jag har aldrig sett så många ligga i liftarna och släpas efter, aldrig hört sådan respektlösheter skrikas ut  och så mycket skitsnack om svenskar på en och samma gång!

Jag blev både arg och besviken. Ledsen över att de inte fått information om regler och vett, hur man beter sig i en skidanläggning och mot medmänniskor. Ledsen att de inte hade några vuxna runt sig!

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Jag hör till dem som inte kan åka skidor, men jag skulle heller aldrig bete mig dumdristigt i backarna. Jag skulle vara sååå försiktig!
Hur känns det nu att bo i lägenhet? Hur går det med barnen?

2008-03-12 @ 21:03:46
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: syrran

De bör alla tas till Fhulpmes för vett och etikett i backen!!! Minns du den långa, svettiga backen ner till dalen där?? Den man gjorde i slutet av skidåkardagen. Snacka om mör efter det!!
Må gott!

2008-03-12 @ 23:07:10
URL: http://marisafotovardag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0