Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Dagens "bra-start-ord" från Mikaela.

Lite morgonblogg till morgonkaffet innan jobbet.
Hamnade hos Mikaela.

Hon gav mig några ord man kan tänka lite extra på.

"Varje dag vi lever så väljer vi hur vi ska leva."

Faktiskt är det ju så att jag har börjat ta mer ansvar för mina egna val i livet, göra aktiva val i stället för att livet blir som det blir....
....även om man för den skull inte skall underskatta ödet, magkänslan och sitt hjärta som vägvisare! 

Jag har också för avsikt att välja glädje i mina aktiva val!

Mikaela och jag har under det gångna året försökt att "välja glädje"i allt!
...För det går i nästan allt man gör, försök får ni se, vad det än gäller att välja att se saken med glädje!

 Always look at the bright side of life :-D!

Man kan lika gärna vara glad! :-D


....Om jag är uttagen att ingå i storstädteamet på jobbet idag också så skall jag bara tycka att det är jättekul....NOT! Jo, det ska jag, man kan lika gärna vara glad! :-D


Kommentarer
Postat av: Socrate

RESPEKT! Jag tillhör dem som oftast är glad men har mina stunder med motsatsen och då är det svårt att "lika gärna vara glad" . Den som, likt dej, Borthy, kan se allt från den glada sidan, är värd all aktning.

Har skrivit mitt svar på utmaningen - ska bara fila lite på det först innan jag publicerar det.

HA DE BÄST säger vännen Socrate

2008-05-29 @ 10:33:01
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Vad underbart! :D

Jag älskar när jag berör. Satt vid datorn i natt och jag bara kände hur mycket energi och glädje jag satt på.



Ingen förväntar sig att man ska ha bra dagar jämt men även mindre bra dagar blir ju lite lättare om man har börjat att ändra sitt tankesätt till lite mer positivt. :)

2008-05-29 @ 11:15:03
URL: http://mikaaaelaa.blogg.se/
Postat av: Socrate

Visst kom ditt tack fram. Publicerar mitt bidrag till utmaningen framåt kvällen.

//SOCRATE

2008-05-29 @ 11:59:02
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: maria

Du kan också vara glad åt att min tredagarsledighet börjar om några timmar..Hehe

Först lite shopping ( terrängbyxor) i H centrum först.

Allt för nu!

2008-05-29 @ 12:33:50
URL: http://mariasfotovardag.blogg.se/
Postat av: Camilla

Förvånas ofta över hur många kloka bloggare det finns, Michaela verkar vara en sådan klokis!

Kram och ha en fin torsdag! Nu är jag (precis som syrran din) leeeeeedig i 3 dagar. F..n vad skönt! =)

Vi ses om 30 dagar! =) ♪ ♪

K R A M!

2008-05-29 @ 16:07:27
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Kraka

Jag har alltid tyckt så illa om påståendet att vi väljer våra liv. Det finns ingen som helst sanning i det. Däremot kan vi välja hur vi ska hantera och förhålla oss till våra liv. Men det är en helt annan sak.

2008-05-29 @ 20:01:34
URL: http://kraka.zoomin.se/blogg.html
Postat av: britten

å min fina blogg vän...jag vill också välja glädje....

2008-05-29 @ 20:12:07
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Borthy till Kraka.

Du har absolut rätt! Men jag tror det är samma sak som avses här, alltså det du menar! Att man bör välja hur man förhåller sig till sitt liv och att man kan välja där!...I övrigt är ju livet väldigt orättvist...om man väljer att se det så. Men om man bara tittar på vad man kan göra i liten skala, i sitt eget personliga liv för sig själv vilket kan vara nog så svårt...

2008-05-29 @ 21:34:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0