Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Första balkongbloggen!

Vilken hjälte man är ändå! Tog inte många minuter att koppla upp den stationära datorn i sönernas rum nyss. Med ett enkelt handgrepp....fick jag ihop hela nätverket så att jag just nu sitter med den gamla laptopen på balkongen och bevisligen gör ett inlägg samtidigt som yngsta sonen sitter uppkopplad i sitt rum mot Word of warcraft!
Så jäkla skönt att slippa be om hjälp!
...okay, det är lite trassligt med alla sladdarna men det funkar!

Solen skiner här i Stockholm idag. Den kommer till min balkong (som skönt nog och faktiskt är dubbelt så stor mot vad som syns här på bilden) efter lunch och finns här till dess hon går ned.
Det passar mig utmärkt som är en utpräglad kvällsmänniska....eller vad man har blivit nu för tiden? En människa utan gränser kanske? :-D Jag är i varje fall inte en morgonmänniska det vet jag med säkerhet.

I morse kände sig lillgrabben hängig och behövde vara hemma och vila upp sig. Det passade ju bra då jag har ledig dag från jobbet.

Han fick vara ensam hemma en timme då jag hade en tid hos min alldeles förtjusande underbara livscoach!
Har inte varit hos honom sedan i februari och jag trodde att vi i dag skulle ses för att knyta i hop säcken och avsluta...som ett litet bokslut men våra diskussioner om livets stora frågor kom igång från första minuten och avslutades av att det gått en timme.

Vad ska jag säga? Han är helt fantastisk! Vilken coach! Jag vet inte hur han bär sig åt men han är så varsam om mig samtidigt som han fullkomligt suger ur mig mina sanningar som jag egentligen inte ens visste att jag ägde, längtan jag har men tidigare inte kunnat sätta ord på och sedan låter mig analysera inför honom vad vi ser i det jag berättat.

Vi skrattar jättemycket. Han gör saker så tydligt för mig och ger mig verktyg. Jag känner mig så upprymd och lycklig att jag är på rätt väg äntligen, gillade det jag såg i mitt inre i dag.

Det jag fick i läxa var att vara uppmärksam på vad som gör mig lycklig på mina villkor och dessutom känna av mina varningssignaler när jag går tillbaka till det som inte är genuint jag.

Jag fick också i uppgift att våga ge av mig själv, öppna mig, släppa in människor jag vågar lita på in till riktiga mig. Jag har levt med höga skyddsmurar om människan som är jag.

Det här låter säkert grymt flummigt och bullshit...:-D men för mig handlar det om att leva sant, rätt och härligt resten av mitt liv!

Det här med bloggen...
Jag berättade igen för honom att jag försöker visa vem jag är, åtminstone för mig själv och hur jag använder bloggen.
Att jag nästan aldrig har en aning om vilka tankar som skall komma ut när jag bara sätter mig vid datorn.
Att orden och tankarna som oftast bara sprutar ut här, av skiftande slag.
Att skriva helt planlöst har blivit ett viktigt redskap för mig. jag tänker fortsätta så länge det faller sig naturligt.

Faktiskt tycker jag inte att jag känner mig så blottad, jag väljer nivån själv. Jag upplever att mina vänner som läser använder mina förtroenden just som förtroenden och jag känner att jag får så mycket tillbaka. Ett sätt att öppna mig mot mina vänner har det också blivit, åtminstone lite.
Jag har också med bloggens hjälp upptäckt att vi tänker mycket lika tankar vi människor men att det är så sällan vi kommer i så nära samtal att vi visar varandra våra tankar.
Nä, nu skall jag göra lite nytta!

Appropå ingenting så fick Rufus sin första resa i koppel idag, helt förstenad blev hon när hon skulle rastas av yngsta sonen!
Bara vi vet att hon inte smiter ur kopplet skall de små damerna få gå ut och testa att ta sig en riktig tripp på gräs! Låter härligt va? :-D Hur skall koppel sitta på sådana här varelser?
Nedan, Molly 2.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Nä, men vilken sötnos! :) Hon poserade ju som värsta proffset i sin sele framför kameran! Hoppas hon vänjer sig med kopplet.

Snacka om mysig balkong också, där känner man att man skulle trivas på en stol med en stor kaffekopp i handen.

Här på jobbet trivs man ju också... inte... vill bara hem nu, men ska härda ut en timme till. Ska ta en sväng via Valbo och hem - som sagt. :)

Jag citerade din C i min blogg i dag, hoppas det var okej!

Kram!

2008-05-27 @ 14:57:33
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Fia

Vad skönt det är att läsa din blogg. Du känns så äkta, alldeles okonstlad.

Din balkong ser jättemysig ut. Jag har inte sommarfixat på vår balkong än. Jobbet har tagit all ork den senaste tiden, på grund av en obehaglig sak som har hänt.

2008-05-27 @ 18:13:04
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: annebelle

Oh, vilken söting! Vi har aldrig haft koppel på våra marsvin (tror jag) men vi fick med när vi skaffade dem. Vi brukar ställa ut överdelen av buren i gräset och så är de i gräset och mumsar för glatta livet. Tyvärr höll de på att få något slags hjärtinfarkt nyss när jag klippte gräset och glömde att de var alldeles i närheten. :-o

Snygg balkong!

2008-05-27 @ 18:33:09
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: britten

jag saknar min kbt . när jag läser ditt inlägg tror jag ska ringa och se om jag kan börja igen....



Så härligt du har det på balkongen..rent och stilrent...kan tänka mig att du njuter av att sitta där.



Så förtjusande den lilla 4 benta damen är på sin första promenad...visst einte att dom kunde gå i koppel !

2008-05-27 @ 19:41:24
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: kicki

Kopplet ser ut som det vi hade på kaninerna när ungarna var små...jag tror att om du vänder det så att själva halsbandet sitter uppe vid halsen, då är det lättare att gå med dem...

Underbart med en livscoach, min mellandotter hon är tankefältsterapeut och hon hjälper många med att prata och samtidigt knacka på handloven, låter kanske också som nonsens men det har hjälpt många...

Va fint du har det på balkongen...och vilket golv du lagt dit, är det såna plattor som du klickar ihop eller är det lösa plattor...

Ha det så sjönt i solen...ta vara på er

2008-05-27 @ 20:55:48
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se/
Postat av: Mor

Är verkligen nyfiken på hur det har blivit hemma hos dej och syrran din.MÅSTE snart upp och titta...Men i morgon är det som sagt Gotland som gäller.

2008-05-27 @ 20:56:52
Postat av: A

Hehehe... Jag pinar mig av två anledningar. Jag måste få bukt med min mage som ständigt gör ont vad jag än äter och att jag just nu har lite trubbel med tänderna =)

Himla mysig balkongen är =)

2008-05-27 @ 22:47:45
URL: http://amittilivet.blogg.se/
Postat av: Kraka

Jo, dom är ju rätt söta de små liven... Men jag föredrar nog ändå den där lilla rädda som jag träffade uppe hos dig (vars namn just nu smitit ur huvudet på mig, kanske för att jag borde sova för länge sedan).

2008-05-28 @ 00:55:31
URL: http://kraka.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Junitjej

Vilken fin balkong du har!

Söta hamstrar!

2008-05-28 @ 06:21:14
URL: http://junitjejen.se
Postat av: sweetmama

Vilken härlig balkong du har. Och nu fick jag en liten glimt av dina pellargoner också ;o)

Inget flummigt alls i det du skriver om din coach jag förstår helt och fullt vad du menar. Och det där med att skriva av sig i bloggen bara låta orden bära en dit man vill eller råkar hamna. Mitt i prick !

Ni får nog träna det där med selen ett par gånger innan ni ger er ut i gröngräset. Marsvin brukar inte vilja promenera så mycket. Men varför inte skaffa en portabel utebur. Finns i djuraffären man fäller upp den där man tänkt sitta och tar med den när man sen går in.

Lycka till

Kram

2008-05-28 @ 08:37:12
Postat av: Socrate

Är han dyr den där coachen? Du skriver ju att ni "skattar" jättemycket och för att göra det måste det ju till ett ganska stort belopp att dra skatt från...

Närå - petimätern är på webben och "petar "och "mäter" men fattar mycket väl vad du menar! Att bara en missad boxtav kan göra så stor skillnad!!??! Skönt att balkongen är solindränkt och laptopen i nätverket. Akta bara - datorer är ganska känsliga för värme så låt inte solen skina alltför mycket på den - bara på dej.

HALLOJ OCH TJOLAHOPP säger vännen Socrate

2008-05-28 @ 12:08:58
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: amonym

Visst är han underbar vår käre Socrate=) Han hittar alltid små öppning och glimtar.....

Ibland önskar jag en professionell coach....men jag har en bra vän.....som är en ypperlig coach och som är kanon att snacka och vända och vrida på saker med. Tillbringar ju en del av min arbetstid med coaching men ibland glömmer man bort sig själv. Det gäller ju att sätta in på kontot inte bara ta ut...

Balkongen ser helhärlig ut!!!! Snyggt!



kram kram

2008-05-28 @ 21:56:46
URL: http://amonym.blogg.se/
Postat av: Socrate

Socrate tittar in igen och kan intyga att Amonym själv är en alldeles enastående duktig optimistkonsult. "Ask me - I know" .

GONATT!

2008-05-29 @ 00:38:00
URL: http://socrate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0