Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Grönan, hur svårt kan det va???



Här är vi hela gänget!
Vi smällde av ovanstående kort på varandra i rask takt när vi stod lutade mot en vägg och väntade på att få köpa åkbanden utanför Grönan, till och med jag kom med på ett kort vilket inte är så vanligt....tyvärr helt opiffad, men ändå!

Jag hade förmånen att få eskortera 5  glada grabbar till Gröna Lund idag!
Äldsta grabben har ju fyllt år och då beslutade vi att han fick bjuda sina 2 bästa vänner på en heldag på Grönan!
Yngsta grabben fick också ta med en kompis!
Klockan 11.00 bar det i väg!
(Innan det fyllde vi upp ett stort släp, flyttlass från villan som J åkte med upp till släktgården i Dalarna för magasinering då ingen av oss ville fortsätta i dessa möbler och grejjer.)

Det blev lite svårt att ta sig till Grönan då båtarn från Slussen var uttagna i Strejk och således inte gick! Bussarna var överfulla så det resulterade i en lång promenad ut till Djurgården. Vi mellanlandade på vätske- och glasskontroll på Mac Donalds vid Norrmalmstorg.

Solen sken från en molnfri himmel och jag kan faktiskt nu i kväll konstatera att jag fått röd färg i ansiktet under dagen!

"Till rytmen av en regnig natt
Rev vi alla murar runt falska myter
Vi föll för synd och sång och skratt
trotsade vår egen tid.....
Bättre tända livets eld än att aldrig få va sig själv!"


Rätt vad det var började Millas Mirakel ljuda från scenen med "Rytmen av ett regn" och när jag tittade till scenen begrep jag att människan som stod där måste vara Milla för mer likt orginalet kan ingen sjunga! Hon sjöng riktigt bra live!
Det måste ha varit genrepet inför "Sommarkrysset" vi såg som senare under eftermiddagen spelades in.

Sen finns inga ord för hur dåligt någon kan framföra något!
Rent bedrövligt framförde M.A Numminen i "vild show?" med mickstativt Lena PHs "det gör ont" Vilken katastrof! Sällan har någon framfört något så dåligt!

Sen behöver jag väl inte säga att vi åkte allt, om och om igen!

Känner mig nu väl omskakad, centifugerad och omrörd invärtes!

En sak som var väldigt mycket roligare i ungdomen var ändå "Lustiga huset" då med några öl i kroppen med kompisarna på Valborg... men det var ju inget man direkt kunde ta upp med barnen :-D
... De kommer märka det tids nog ändå misstänker jag...

Jag fick några sekunders rast på en bänk och kunde nästan själv sitta och lyssna till Bengtzings genrep!
Fick några kort på henne också...en hel del close ups också...vad jag nu ska med de till :-D?

9 timmar på Grönan! Jag är mör men det var jättekul!
Kom lagom till lägenheten till Lettlands låt i festivalen! Urk...hemskt!
Sen kom Pirelli. Klart jag hejjar på Sverige och hon är proffsig men jag har ändå inte hela hjärtat hos henne, hon känns så "mycket fasad" ...liksom...
Sen stängde jag av det programmet efter ytterligare någon låt och startade bloggdatorn i stället!


Hoppas du också haft en jättefin lördag och lördagskväll!
Håkan spelar på Grönan 13/6.... Var mer? När?

Kommentarer
Postat av: Camilla

Vilken mysig dag på Grönan! =) Jag är en sån fegis då det gäller att åka karuseller, står hellre och passar väskorna på fast mark.

Festivalen var rätt trevlig, men jag håller med om att Charlotte inte riktigt sjöng med hjärtat.

Hoppas du får sova gott i natt!

K R A M!

2008-05-25 @ 00:19:11
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: ejmis

God morgon!

Hoppas du får en fin söndag =)

2008-05-25 @ 05:21:14
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Mor

9 TIMMAR PÅ GRÖNAN!

Hur sjutton står man ut med en sådan sak? DU, BORTHY, är verkligen duktig på att hålla igång! Kul för grabbarna, måste jag säga. En sådan morsa och mormor har jag aldrig kunnat vara.Verkligen tur att dom har dej!!!!!

2008-05-25 @ 07:22:09
Postat av: syrran

HÄRLIGA BILDER!!!!!! Vilken dag! Den skall gossarna aldrig glömma!

Gla` Mors Dag!

2008-05-25 @ 08:46:30
URL: http://mariasfotovardag.blogg.se/
Postat av: Camilla

Jag borde inte förvånas, men än en gång blir jag förvånad över att du är så himla klok... du satte verkligen orden på rätt plats i ditt inlägg hos mig.

Tack!

Kram!

2008-05-25 @ 10:23:22
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: syrran

"Mig äger ingen" ska jag också börja läsa på Måndag ( min lediga dag).

2008-05-25 @ 13:01:12
URL: http://mariasfotovardag.blogg.se/
Postat av: britten

jag gick också den vägen idag och sen upp till rosendahl...sen över till skeppsholmen promenerde i 3 timmar ..härligt...

gissar att ni hade det härligt på grönan..

2008-05-25 @ 19:04:15
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Malin

Oh shit 9 tim på Grönan..det var starkt jobbat!

Läser också Mig äger ingen just nu!

2008-05-25 @ 19:30:56
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Ungarna måste ha varit helnöjda med en heldag på Gröna Lund!

Hur har du blivit frirad på mors dag?

2008-05-25 @ 20:09:34
URL: http://junitjejen.se
Postat av: annebelle

Oj vilken heldag. Mina barn skulle vara i sjunde himlen. :-D Ha det bra!

2008-05-25 @ 21:47:46
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: sweetmama

Vilka härliga bilder. Ser ut som ni haft en jättemysig dag på grönan. Själv gillar jag inte det stället, klarar inte av att åka något alls. Men jag är jättebra på att hålla väskor när andra åker och en sån behövs ju också ;o)

Kram

2008-05-26 @ 08:45:39
Postat av: Jeanette

Va kul att kunna följa er dag på Grönan med bilder o allt! Hoppas sonen har tackat för sig men TACK från mig oxå! Det var verkligen en heldag - S var heelt slut på kvällen (det är ju inte så lätt att köra slut på honom :-) vad tyckte A om presenterna? De var egehändigt utvalda av S o W - jag tyckte de passade rätt bra till A.

Haha skrattade gott åt "ballen" vad synd att jag inte har någon så jag oxå kan säga "sitta och mysa på ballen"....alltså balkong ;-)

Kram J

2008-05-26 @ 15:14:53
Postat av: Mrs W



Tack snälla för att min son fick följa med denna dag till Grönan! Han var alldeles lycklig när han kom hem. Lycka till i nya lyan, ser fram emot att fika på din fina balkong.



Kramis T



2008-05-30 @ 12:41:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0