Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Modet att förvalta livets gåvor.

Sov kasst idag. Vaknat massor men är ändå inte så sjukt genomtrött som förra veckan.

Kraka ringde vid 13-tiden från ett fik, hon skulle på sin blogg-vän Hasse Lavins begravning. Hon behövde prata. Jag behövde prata.

Skönt att hon kommit in i mitt liv, det hände faktiskt via bloggen, annars hade vi nog bara fortfarande varit kollegor som setts ibland.

Kraka kan så mycket, sitter på så mycket livserfarenhet och visdom, hon lever otroligt intensivt och fort och suger in livet i 120 km i timmen, hon lever och lär ständigt! 
Hon är kapabel och ber inte om ursäkt för sig!

Själv känner jag att jag i jämförelse är ett litet barn, levt så länge med huvudet i sanden i min skyddade verklighet och har så otroligt mycket att lära, upptäcka om mig själv och livet, ta för mig, ja allt det där men hon snitslar lite banan till mig, ger mig tankeverktyg att bli kapabel jag också!

Våga vinn! Annars kan man lika gärna skita i det här som är livet. Ingen kommer leva mitt liv rikt och härligt sant åt mig!
Varje människa har ett egenansvar att ta för sig och att ge av sig själv. Tufft men sant!

I dag berättade hon en berättelse ur Bibeln för mig, fast i ord som jag kunde fatta om hur man är skyldig att ta vara på sina "talenter", att man inte ska gräva ned sina silvermynt i sanden för att vara rädd om dem utan att man skall förvalta sina gåvor, endast då finns möjligheter till rik utdelning, ta vara på sina talanger.
Och det är så sant, man får inget gratis, vill man nå lyckan måste man investera av sina tillgångar, sig själv alltså och kämpa för den, våga!

Vad kan jag lära henne då? Jag vill tro jag kan hjälpa henne att våga ge lite av sitt hjärta rakt ut i små portioner. Våga riskera.  
Att det alltid är värt insatsen att våga blotta sitt hjärta, annars kan man aldrig få högsta vinsten. Våga chansa. Annars står man chanslös.
Om det är något jag vill bevara i hela mitt liv så är det modet att ge av mitt hjärta.

Kommentarer
Postat av: EsKa

M.a.o = Med Andra Ord



Mvh

En

Som

Kan det här med

Andra ord

2008-05-26 @ 17:02:38
URL: http://eska.blogg.se/
Postat av: Andreas

Ja, visst ska man förvalta de gåvor man fått. Tur att man inte fått så många :)...



... nej, men allvarligt talat så är det viktigt.



Ha en bra kväll!



Andreas på ön

2008-05-26 @ 18:23:30
Postat av: Mikaela

Ja, man ska våga. Man lever liksom inte riktigt helt fullt ut annars. Om man vågar så lever man liksom fullt ut...lite mer på riktigt. Underbart!

2008-05-26 @ 20:19:26
URL: http://mikaaaelaa.blogg.se/
Postat av: Maria

Ja,du får göra som du vill.Mig kvittar det. Ha det så gott ! Maria

2008-05-26 @ 23:02:00
URL: http://monmaria.blogg.se/
Postat av: Kraka

Du har så mycket att dela med dig av vännen, bara du vågar tro på dig själv. Kram!

2008-05-27 @ 00:45:42
URL: http://kraka.zoomin.se/blogg.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0