Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Undrar vem som haft detta telefonnummer innan mig?

Känsliga läsare varnas.....

Undrar om jag vill ha mitt nya telefonnummer kvar eller om det är en tillfällighet?  Undrar om detta är vanligt förekommande?
Måste bara skriva av mig.... äckel och förundran!

Höll tidigare idag på att kräkas och samtidigt fnissa ihjäl mig efter att först blivit helt ställd, kall och chockad!
Så ställd att jag inte ens kom mig för att slänga på luren!

...skrattar åt mig själv nu efteråt men är också äcklad ...och lider å någon annans vägnar!
Vad det måste finnas mycket ensamhet där ute...

Som sagt, det ringde och först var det tyst i luren.
Jag ropade hallå och då sade någon:

(En han) - Jag är så k..t, sitter här och r....ar!
(Det var en ung kille skulle jag tro, alltså ingen gubbröst. Lät ganska...ja, jag vet inte, introvert?)

Jag minns inte helt mina egna svar i det här men på ett ungefär lät jag nog så här, blev så ställd!

(Jag) -Jasså? Så pass, det var verkligen otippat ! Lägg av och skärp dig för faan! Hur är det med dig? Varför gör du så här?

(Han) - Jag vill bara ha telefons..x!

(Jag gav mig inte, jag liksom kunde inte ta in vad jag hört!
Förväntade mig kanske att det var någon kompis som snart skulle börja asflabba...eller jag vet inte vad jag tänkte...jag har inga kompisar som brukar ringa och skojja om sådant...de brukar ha betydligt bättre fantasi och humor! Det blev liksom bara blackout för mig! Fattade ingenting! Blev liksom stum!)

(Jag) - Men, sluta nu, det här tror jag inte att jag hör! Skärp till dig! Jag försöker begripa vad du säger men jag fattar inte!

(Han): ..upprepar sitt behov och vad han gör...

(Jag) -Lägg av nu! Kan du säga till mig vad du heter?

(Han) -....Simon...

(Jag) - Då tror jag du har kommit fel Simon!

Han slängde på och jag också! Fast jag borde ju ha slängt på efter första ordet!

Fattar ni att det tog så här lång tid, med mycket tystnad mellan replikerna för mig att fatta att jag skulle slänga på luren! Helt ställd och ganska chockad...men det var kanske det som var meningen ?!

Det här har aldrig hänt mig förut! Undrar vem fasen som haft det här telefonnummret innan mig? Jag trodde faktiskt att telefonnummren låg i karantän ett tag innan det släpptes till ny abbonent?

Ringde till bästis Darr och berättade...inte att det var så märkvärdigt att ett äckel ringde utan vi gapflabbade åt min reaktion, att jag inte lade på omgående! Helt sjukt!
Nu har jag tagit mitt ansvar i "Jourhavande medmänniska" för det här året....har verkligen svårt att tro det finns sådana här människor som får ut något av sådant här på riktigt? Stackars! ...KRÄKS!

Kommentarer
Postat av: Fia

Stackare! Jag förstår din äckelkänsla. Hoppas att det var en felringning så att du inte har fått överta ett telefonnummer från en tvivelaktig verksamhet. Men det var väl trots allt tur att det inte var dina barn som svarade.

2008-05-25 @ 22:44:34
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: sweetmama

Hoppas det var en felringning och att inte ditt nummer använts till något annat innan. Blir det fler liknande samtal så får du ringa upp telefonbolaget och be att få byta. Det måste dom jag förstå i så fall. Du har ju barn hemma då vill man inte ha såna samtal...

Jag skulle blivit lika paff som du tror jag ;o)

2008-05-26 @ 08:50:20
URL: http://sweetmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0