Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

...När regnet slår mot fönstret...


Regndropparna hänger tunga i syrenernas blommor på andra sidan glasrutan.

Jag sitter här och bara är med en kopp kaffe och med en rostad smörgås med jordgubbsylt på.
Öppnade nyss en ny kaffepåse...
Mmm....ni vet hur gott det doftar, vilken arom! Kaffe tillhör ett av livets "måste ha" på ett oförklarligt sätt...

Jag tycker inte det känns så hemskt att det regnar nu, det sänker mig inte.
Minns ni förra sommaren...ja nästan hela året då det regnade konstant! (...för det var väl inte bara jag som kände så???)

Då tyckte man inte om det, man såg knappt någon ljusning i molntäcket men nu, de senaste 2 dagarna känns det bara som en nödvändig ganska vacker vattning av naturen efter en otroligt varm och härlig vårperiod!


Hoppas så innerligt att sol och värme kommer till oss här i Sverige i sommar, vi behöver det! Jag tycker vi ändå är beundransvärda som lever så tålmodigt i kyla och mörker så stora delar av året.

I min almanacka var det tomt i dag så jag trodde hela dagen skulle bestå av packning i flyttlåder inför flytten, det börjar brinna i knutrna nu!
.....Men så uppdagades det för mig att det fanns en verklighet också, att lilla grabben faktiskt har fotballsmatch med samling om en 20 minuter och att stora grabbens skola har öppet hus idag med "sång på gården". Upptäckte också att jag skall stå där och sälja fikabröd i ett café några timmar också....

Shit vilken dålig vardagskontroll jag har nu, längtar till att allt det här är över och mitt liv där jag ånyo lever börjar.
Längtar efter att inte allt kretsar runt flytt och bara tankar på nytt liv utan att jag får komma i ordning och leva livet!
Längtar efter att all min energi skall gå till livet ,inte till att avsluta vårt liv så som det varit under så lång tid nu för oss. Längtar...

(Borthys bilder...)

Kommentarer
Postat av: sweetmama

Ja tänk att almanackan så duktigt planerar sig själv utan att man behöver lyfta ett finger för att fylla den. Sen ska alla projekt genom fyllas också.

Lycka till i caféet idag och med alla dina andra aktiviteter. Ser att även du vaknat och skriver om regnet. Vilket sammanträffande eller kanske inte. Himlen är ju grå lite här och där...

Kram !

2008-05-17 @ 09:25:58
Postat av: Helen

Det är faktiskt ganska mysigt med regn o visst behöver vi lite nu, men här är det fortfarande soligt. Köpte faktiskt ett nytt kaffe som var supergott smaksatt med irish cream o till det en god bit choklad. Inte fel alls, men det är ju kanske inget morgonkaffe.

Ha en bra dag trots fikabrödsförsäljning.

2008-05-17 @ 09:32:37
URL: http://qristall.blogg.se/
Postat av: Kraka

Har du kollat http://www.remeberthemilk.com ännu?

2008-05-17 @ 09:37:26
URL: http://jraka.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Junitjej

Här skiner solen, men det är ingen värme. Jag var optimistisk, när jag var ute med hunden. Jag hade kjol och kortärmat. Burr!

2008-05-17 @ 10:33:46
URL: http://junitjej.blogg.se/
Postat av: Zingomorn

"Hål i skorna och jag går i ösregnet, och bilarna kör nästan över mig men jag märker inget. För nu går hon runt härinne i huvet..."

2008-05-17 @ 11:51:02
Postat av: ejmis

En dag i taget så är du snart där min vän.

Ha en fin lördag!

2008-05-17 @ 12:26:47
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Camilla

Vackra syrenbilder! :) Här regnar det också i dag och vet du, jag håller med dig, vad sköönt att man kan vara inne och ta det lugnt utan en massa grejor att fixa med ute. Ska ta en sväng till Valbo köpis nu med mannen och mamma, sedan blir det lugn TV-kväll och Sverige-Finland i hockey i hemmets lugna vrå. Passar mig alldeles utmärkt.

Ska kika på en platt-TV till sovrummet i dag, hoppas vi hittar en som inte är allt för skitdyr...

K R A M!

2008-05-17 @ 16:24:45
Postat av: Borthy till Camilla!

Camilla, jag blev tvungen att "sanera" lite kanonmysiga saker här i din kommentar ovan... :-D

Det du skrev om känns toppen! Kram ;-D

2008-05-17 @ 16:29:38
Postat av: Borthy till Zingomorn!

Så glad att du är här!

2008-05-17 @ 16:53:02
Postat av: Anne

Klart det är jag! Jag blev glad över att få en kommentar av någon man "känner". Jag följer din blogg, var du som gjorde att jag också började skriva, vi har nog lika mycket skrivar anda i oss och många tankar som måste ut.



Tro mig efter regn kommer solsken och låt det ta sin tid. Vi har väl inte direkt samma tråkiga bakgrund men det blir bättre, jag lovar. Och var inte rädd att ta hjälp utifrån om det känns allt för jobbigt, man har mycket som vill ut ur huvudet. Men ni verkar ju vara sams du och dina barn far och det är ju en fördel, annars så har jag insett att man måste förlåta för att kunna glömma...

Kram på dig

2008-05-17 @ 17:37:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0