Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Ett öga på datorn och ett på TVn.

Sitter med en kopp te framför både dator och tv samtidigt.
Ett öga i bloggen och ett öga på Anna Skipper i "Du är vad du äter".

I går kväll var jag helt hysteriskt trött efter styrketräningen och mikrosomnade i badkaret igen.
Vaknade när killarna kom in efter det sista töande snöbollskriget innan det var dax för middag.
Vi somnade tidigt igen.

Nå, vad händer?
Jag vaknar mitt i natten vid 02.30 klarvaken!
Går efter att jag legat och vridit mej ett bra tag ut i köket och tar lite att äta för att se om det går att somna om på det men nej då, det gick inte alls, jag blev bara piggare!

Vid 03.30 beslutade jag mig för att  strunta i att försöka sova och steg upp på allvar.
Jag började med att betala räkningarna och sedan slå in julklappar som jag redan köpt.
Kändes ganska knäppt att smyga runt hemma i natten och göra det här.
När klockan blev 05.00 hoppade jag i ett långt varmt bad och sedan började den riktiga dagen.

Jag var orolig att jag skulle vara riktigt trött på jobbet i dag men det funkade bra och var ingen fara.

Efter jobbet har jag varit med stora grabben på el-gitarrlektion och medan han var där gick jag i det närliggande shoppingcentrumet där jag faktiskt snubblade över en bra julklapp.

Nu har vi ätit middag, Lax med Hollandaise-sås och potatis. Kvällen kommer inte bli sen :-D !

Kommentarer
Postat av: sabina

Hihi välkommen till min vakna värld! Tur att de bara händer ibland! Ha de gött! Kramiz

2008-11-27 @ 20:49:58
URL: http://mittlivsabina74.blogspot.com
Postat av: C a m i l l a

Oj, vad jobbigt att vakna sååå tidigt. Jag förstår inte hur man kan vara pigg mitt i mörkaste natten, men det måste bero på ditt nattjobb. Hoppas att du fick sova gott i natt i stället.

Tyvärr tror jag inte att O kan använda en dator. Han har afasi och kan bara säga "ja" och "javisst", även om han menar "nej". Jättesorgligt, tragiskt, jävligt, hemskt!

Kram!

2008-11-28 @ 08:17:25
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: britten

Tack för dina snälla ord hos mig..önskar er en trevlig kväll och naturligtvis dag.../ kram

2008-11-28 @ 11:11:19
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Socrate

Känner till det mesta om det du beskriver idag.

Det är den 28'e när detta skrivs och i gårkväll somnade jag först vid ca 19.50 framför TV'n. Tyvärr var det tillsammans med tre av barnen och filmen Space Chimps (som var jättekul - men jag var slut).

Skippade filmen vid 20.20 och tippade ner i bingen.

Vad händer? Jo, det tar till 21.50 innan jag somnar igen, trots att det tog mindre än en minut mellan TV'n och sängen...VAD PEPPARN BEROR SÅNT PÅ???

Vaknade sen vid 01.30 och låg vaken till 02.15, när jag gick upp nån timme och gjorde 36 olika saker mitt i natten. Sen sov jag som en gris till väckarklockan ringde...OCH KUNDE MAN VAKNA DÅ???

Visst - men det tog 20 minuter och trögare än trögt!

Återigen - VAD PEPPARN BEROR SÅNT PÅ???



hälsar konfunderade vännen Soc



PS. Har skrivit lite om din kommentar på min blogg.

2008-11-28 @ 14:07:32
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: Socrate

...och kollar du nu så ska du nog hitta din kommentar på min blogg.

vännen Soc

2008-11-28 @ 18:22:02
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Jag önskar dug en trevlig helg!

2008-11-28 @ 20:13:59
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Syrran

Har grabben börjat med elgitarr?!

Bra!!!! :)

ha det gött!

2008-11-29 @ 10:31:59
URL: http://mariasfotografi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0