Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Ledig fredag.


Äntligen kom fredagen som var min första lediga dag på jag vet inte hur länge känns det som!
Tycker ändå att för att vara ledig var jag riktigt driftig.

Först sorterade jag hela höstens viktiga papper in i pärmar, sådant som tidigare bara bildat en viktig betungande hög på mitt skrivbord.

Jag skrev efter mycket tjat från en kommuntant till kommunen och skickade in alla papper som behövs där för att de ska förstå byråkratiskt att jag och J är skilda vilket tydligen har betydelse för avgifter i barnomsorgen och så.

Jag tyckte det kunde vara nöjda, jag har ju faktiskt fortsatt betala maxtaxan hela tiden  efter skiljsmässan så problemet borde vara mitt och inte ligga på deras samvete.

Jag riktigt avskyr sådana papper som måste fyllas i så efteråt var jag nästan hög av lättnad.
Jag jobbar hellre extra för att ha råd att betala maxtaxan än fyller i krångelpapper... :-D

Under förmiddagen städade jag riktigt duktigt också och efter lunch tog jag en 2-timmars promenad till ett centrum där jag handlade lite och var på systemet och köpte vin som jag sedan bar hem i en ryggsäck.
Det hade varit lättare att ta bilen men det var skönt att få vara ute i dagsljus!

När kvällen närmade sig hade jag fin ordning hemma, massor av levande ljus tända när barnen kom hem från kompisar.
De hade bestämt (som vanligt) att det var Tacos-afton som gällde och jag bestämde att jag ville göra en äppelpaj med vaniljsås till efterätt.
Vid 18.30 kom kvällens gäster och det blev en trevlig kväll.

En av gästerna var långväga i från, närmare bestämt i från Holland så vid bordet talades det bara Engelska och jag är så imponerad av mina barn hur duktiga de är på att förstå och faktiskt också nu börja prata!
(Antar att man får tacka World of warcraft till viss del för det....internetdataspel...)

Jag var flera gånger i Holland fär si så där 18 år sedan och då lärde jag mig några fraser av språket som faktiskt är ganska likt Svenska till viss del.
Tro det eller ej men dessa ord och fraser bara kom tillbaka och upp till ytan igår.

Gästerna stannade till sista tåget och det blev vin, prat och att vi lyssnade på musik. Trevligt!
Idag är jag lite seg och det är grått ute.
Ska ta en bok och lägga mig i badkaret.
Skönt att göra absolut ingenting ibland.

Kommentarer
Postat av: Janne

Jag menar vilket ställe går jag in när jag ska lägga in nåt. Blogga.nu eller vad var det ?

2008-11-29 @ 11:45:05
Postat av: Borthy till Janne

www.publishme.se / Kram

2008-11-29 @ 11:50:48
URL: http://borthy.blogg.se/
Postat av: Mor

Så det var han eller dom från Holland som låg över här, som var och hälsade på????

2008-11-29 @ 14:09:20
Postat av: sabina

Så klart vi kan länka varandra! Jag har inte flyg cert men en polare har så jag åkte med och fick prova själv.....grymt häftigt! Ja de blev stora, goa bullar som vi smaskar på nu... h de gött! Kramiz

2008-11-29 @ 18:16:38
URL: http://mittlivsabina74.blogspot.com
Postat av: Kraka

Jag förstår dig så väl! Jag har fortfarande pappren liggande som ska till försäkringskassan för att jag ska få sjukpenning för den tiden jag var sjuk i maj. De vill att jag ska förklara för dem varför jag inte kunde utföra mitt arbete på IVA medan jag låg på HIA. De tycker att jag kunde fått anpassade arbetsuppgifter.

Till saken hör ju att man gjort en angio och jag var fjättrad på rygg och fick inte varken sitta upp eller ligga på sidan. Men byråkrater på FK förstår ju inte sånt... De vill att man ska jobba ändå.

Jag laddar fortfarande för att skriva till dem hur det kändes att nästan dö och hur lite jag bryr mig om en eller två tusenlappar när jag faktiskt kom undan dödens käftar.

2008-11-29 @ 20:52:07
URL: http://kraka.moah.se
Postat av: C a m i l l a

Nu håller jag tummar och tår för att du ska få till en alldeles magnifik whiskeykyckling! =)

Kram!

2008-11-29 @ 21:37:14
URL: http://www.camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: britten

härligt att ligga i badet med en god bok..i like...ja jag är oxå så inponerad av alla unga ungdomars kunskaper i engelska...blir nästan generad över hur duktiga dom är...kram till dig

2008-11-29 @ 22:17:38
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Jag kikar in och önskar dig en trevlig och mysig första advent!

2008-11-30 @ 08:59:39
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0