Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

RESEDAGBOKEN Lärdag 1/11-08

Det blev sovmorgon med sen frukost.
Poolen hela förmidagen.
Jag skrev några vykort till nära och kära hemmavid, de kommer väl Insha´Allah fram till jul :-D men jag hoppas de kommer fram!
I reseguiden stod det att normal tid för vykort att komma fram till Europa är 2 veckor.


En lugn dag förutom för min mage som är allt annat än stillsam.... måste ha fått i mig lite Nilenvatten....inte roligt men det hör väl till....

PÅ eftermiddagen var vi nere på stranden vid Röda havet och gjorde våra första snorklingsförsök.

Man behöver inte gå mer än 20 meter ut för att på grunt vatten vara i reven där man kan se de mest färgsprakande akvariefiskar av Nemo-typ!
Hur läckert som helst.
  
Det mörknar ju ganska tidigt här och när skymningen börjar falla promenerade vi utefter den nu tomma stranden som är så vacker utan turister som packade sillar.

Vattnet ser så klart och rent ut.

Vi tog oss en liten kvällstupplur innan kallvattenduschen som måste genomlidas. (Verkar inte finnas varmvatten i vår dusch....åtminstone inte på kvällarna!)
 
Klockan 20.00 infann vi oss på den Mexikanska restaurnagen där barnen spelade biljard med massor av andra barn och de åt stora portioner Tacos.


P och jag delade en flaska vin och åt kyckling respektive biff...ni får själva gissa vem som åt vad :-D

Var vi än tittar finns restauranger från världens alla nationaliteterer men var finns den arabiska och den inhemska maten som vi så gärna vill prova och lära oss om.
Vem fasen åker till Egypten för att äta Tacos och på "Thank God it´s Friday"?

Efter maten gick vi och tog en choklad á la lyx på Starback efterföljt av en liten souvenirshoppingrunda!

Pojkarna fick varsit gigantiskt badlakan med Tutankamon på och jag köpte 4 väldigt turistiga kaffekoppar som minne.

Jag fick också starka funderingar på att köpa en till resväska eftersom det kommer bli nödvändigt med 1 till för att komma hem med allt som nu inte är rent och prydligt längre och dessutom uppblandat med souvenirer.


När vi gick hem i den varma ljuvliga natten var klockan halv tolv.


Kommentarer
Postat av: Syrran

Härligt! Härligt! :)

2008-11-11 @ 13:00:56
URL: http://mariasfotografi.blogspot.com
Postat av: Christer och Hanna

Inte alls avundsjuk...

2008-11-11 @ 13:25:58
URL: http://hannachrister.wordpress.com/
Postat av: Mor

Tack för vykort!! TREVLIGT! Men i fortsättningen tänker jag inte kommentera din blogg om Du aldrig svarar på mail som jag ber dej om å inte verkar Du läsa "Din ömma moders" blogg heller! VOFF!

Gotland tackar oxo för vykort.Mailet heter "Julbord på Solbacka"

2008-11-11 @ 15:16:15
Postat av: C a m i l l a

Ha ha... skrattar lite åt din mammas kommentar här ovanför. =)

Kram!

2008-11-12 @ 15:38:47
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: amonym

Orolig mage är en signum för Egypten=) Åtminstone när man lyssnar på min man som har häftiga upplevelser där ifrån.

kram

2008-11-15 @ 19:54:31
URL: http://amonym.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0