Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

RESEDAGBOKEN Söndag 2/11-08

(Känsliga läsare varnas redan här och nu att det kan förekomma obehagliga bilder nedan i detta inlägg....)

Vi vaknade sent som vanligt och ett visst prutt-krig utbröt bland gossarna...fniss...(tyckte de).
Vi kom även denna dag i det närmaste försent till frukosten. 

På  vägen dit stannade vi som vanligt dagligen och tiggde, bönade och bad att Silvia, Solresors representant på plats skulle hjälpa oss att eftersöka P´s bagage som ännu inte dykt upp.
Hennes svar var även i dag en uppgiven min och ett : Insha´Allah kommer det i morgon....jag kan inget göra, ingen har någon aning.

P börjar bli less på att inte kunna snorkla ordentligt då hon inte ser något utan sina kontaktlinser.
I dag tvingade vi Silvia att ge  P pengar att köpa linser för.
Just nu, i skrivandes stund är hon ute på byn och letar efter något som kan vara en optiker.
Hoppas hon lyckas!


Pojkarna är ute och snorklar med en Göteborsk morfar som heter Stefan som är f.d röjdykare.
Han älskar att snorkla med mina orädda söner då hans egna barnbarn mer vill stå på stranden och titta på. 
Jag passar på att ligga här i lugn och ro i solen (på den trånga stranden) och gona mig!

När barnen kom upp från vattnet kom ävenb P tillbaka från shoppingen med nya solbrillor och kontaktlinser.
Efter lite solande gick vi alla med vår instruktör och snorklade 1 timme till innan vi gick tillbaka till hotellet och åt lunch.

Det var helt otroligt! Bara 50 meter ut i vattnet fanns rev men så otroligt mycket vackra fiskar att det såg ut som om man klivit rakt ned i ett vackert rent akvarium!
Jag kände mig helt hög av havets storslagna skönhet!

Efter detta åt vi lunch och låg sedan några timmar vid poolen då barnen för dagen var less på att snorkla och i stället ville leka med sina nyfunna kompisar.


Barnen gick tillbaka till hotellet och jag och P gick ned till havet och snorklade en stund till. Vi var ensamma kvar då det mörknade och det var nästan lite läskigt (fast klockan bara var runt 17-tiden.)


Ett flygvapen, vad jag antar det Egyptiska? övade sina konster övanför våra huvuden, de flög i otroliga formationer och gjorde trick så förvånansvärda att man svimmade av bara tanken på att sitta i ett av planen. Fötrutom de snabba planen var även lite måplan ute och luftades.

Derekt från havet gick vi in i hotellets iskalla dusch, gjorde oss i ordning och gick till en tidig middag.
Jag äter inte så våldsamt mycket just nu... känns naturligt att ha lite inkomster så att det inte blir så stora utgifter....

Efter middagen letade vi lite till efter en extra resväska till mig eftersom min ju vägde för mycket på nedvägen redan och redan då var fullpackad till bristningsgränsen. Vi hittade ingen och var inte så shoppingsugna denna kväll. Pojkarna fick köpa en engångs undervattenskamera då de längtade efter att fdotografera fiskarna.



Sedan lade vi oss på några kuddar på en restaurang  där dansande araber underhöll. Vi drack milkshakes och rökte vattenpipa med persikosmak.

Vid 22-tiden var vi hemma på hotellet och väl tillbaka på hotellrummet började vi göra oss i ordning för Kairoresan som skulle ta sin början mitt i natten, kl 02.00 efter bara någon timmes sömn!


Kommentarer
Postat av: Mor

Vars fanken är dom obehagliga bilderna??? Jag har skrollat sidan upp och ner i över en minut men inte hittat något obehagligt!Driver Du med din gamla mor?

2008-11-14 @ 15:13:22
Postat av: C a m i l l a (det här gäller - ta bort det andra)

Mysiga bilder! Det ser verkligen ut som ett väldigt annorlunda, spännande land och det verkar som ni fått uppleva kulturen och befolkningen riktigt fint och araberna verkar väldigt gästvänliga och verkar gilla att vara i er närhet. :-D

Hoppas du får en lugn och fin helg!

O är inte så mycket bättre tyvärr, han har en lång, lång väg tillbaka.

Kram!

2008-11-14 @ 16:02:28
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Fia

Ja, fy vilka läskiga bilder! Man blir ju alldeles avundsjuk! Tur att du varnade innan så man var lite förberedd :)

2008-11-14 @ 20:43:03
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Anonym

Å, om en fick ligga så vid polen, en dag som denna gråa dag.

men vad bra att man kan kika in här och få sig en dos semester! :)

ha det gott!

2008-11-15 @ 10:15:44
Postat av: Socrate

Undrar precis som "Mor" var du hittar de där "obehagliga" bilderna. Jag har till och med sökt genom att scrolla i sidled och vända datorn upp-o-ned men ICKE SA NICKE !

KLARA BESKED I DENNA FRÅGA ÖNSKAS SNARAST!

(i övrigt förefaller det som ni hade det finfint i

Faraos land) vännen Socrate

2008-11-15 @ 17:56:07
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: amonym

Fattar inte heller vad som skulle vara obehagligt! Förväntade mig minst lite blod eller att ni blivit bortbytta mot kameler eller så=) Ser ju oerhört läskigt ut att ligga vid polen...stackare=)

kram kram

2008-11-15 @ 19:58:28
URL: http://amonym.blogg.se/
Postat av: menuette

Läser ikapp och ser att du varit på resande fot. (trodde först att de var här & nu)

Vad härligt!

Är också lite sugen på Egypten. Hur var pyramiderna?

2008-11-16 @ 17:34:29
URL: http://blogg.aftonbladet.se/468
Postat av: Junitjej [Vinn smink!]

Har du kommit hem till Sverige nu igen eller är du fortfarande kvar i Egypten?

2008-11-18 @ 06:41:47
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0