Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Motion, fest och nattjobb.

Ja ha. Då har det gått några dagar igen sedan jag skrev.
Egentligen har jag skrivit klart inlägget från Kairo men inte publicerat det då jag inte hunnit lägga in några bilder än.
Ska göra det inom kort.

I Torsdags när jag vakade av efter de 4 nattpassen så åt jag frukost med kollegan E vid kanske 16-tiden hemma hos mig.
Vi satt och pratade lite om livet i allmänhet. Trevligt!

Lite senare tog N och jag på oss promenadskorna och varma kläder och promenerade till badhuset för att simma på "vuxen-tiden" som torsdagskvällar är i badhuset.

Nu visade det sig vara ett riktigt stå-hej i badhuset då värsta sortens vattengympa med en entusiastisk ledare stod och gastade i bassängen bredvid. Spa-känslan gick helt upp i rök!

I simbassängen för motion var det som en eftermiddag i rusningstrafik på Essingeleden, det stod still och var köer!

Slutsatsen är då att det är lugnare och mer harmoniskt att vara i badhuset andra dagar tillsammans med 3 skolklasser!
Vi lyckades dock simma våra kilometrar, basta och må gott.

När vi kom hem beslutade vi oss för att käka och se några avsnitt av "Sex and the city" tillsammans.
Det vara bara det att det blev några glas vin, många avsnitt och en orgie i ätning!
Där försvann raskt kvällens hälsosamma start men det var ändå roligt och trevligt och det blev sent.

Nästa dag fredag vaknade jag dagtid förvånansvärt pigg ändå med ordentlig energi.
Jag satte igång att storstäda min lägenhet och det var sannerligen på tiden.
Sällan har jag haft det så stökigt och sällan har jag känt mig så nöjd efteråt!

Som sagt, nu har det hunnit bli fredag eftermiddag när jag städat klart och då blev det att inre cirkeln M, T och N kom hem till mig på middag och en Cosmopolitan innan vi åkte in till stan och mötte upp fler arbetskompisar på en pub som har Karaoke fast i övrigt kanske inte är så läckert ställe.
"Gröne jägaren".
Gröne Jägaren: Bärs och fotbollssnack Foto:Fredrik Hofgaard

Det var riktigt roligt och stället som vi trodde vi skulle vara ensamma på var fullsatt av karaoke-fantaster.
Tro det eller ej men jag vågade inte sjunga men flera kollegor körde desto hårdare!

Stället stängde kl 01.00 och då promenerade vi till båten Patricia som höll öppet till 05.00 men jag kan inte säga att jag var speciellt i festar-tagen så vi lyssnade lite på ett band där och vid 04.00 promenedade jag och kollegan P (min Egyptenkompis) de 2,5 km till hennes lägenhet vid Hornstull där jag sov över.

Vi vaknade vid 11-tiden idag till ett snötäckt Stockholm.
Skönt nog drack jag inte speciellt mycket under fredagskvällen så det fanns inga tecken på baksmälla.
P körde mig hem när hon skulle till jobbet och jag lade mig att sova ett par timmar till då jag går på jobb-nätter nu igen.

När klockan slog 19.00 knackade kollegan Je på dörren för att hjälpa mig få upp mitt källarförrådslås eftersom jag tappat källarnycklarna.
Sådana uppgifter kräfva manlig fägring...
Han fick upp det med ren muskel och viljestyrka fast det var segt och han hade köpt ett nytt kombinationslås till mig! Tack snälla Je!

Je, jag och N åkte till firmans gym och tränade innan jobbet.
Jag var i topp-spring-form och sprang lätt som en plätt utan att ens bli andfådd 5 km på löpbandet non-stop 10 km/h. (Kanske inte är så superimponerande för andra men för mig är det en bra utveckling!)

 Kändes som jag kunde springa fortare men jag tänker att jag skall öka på det här långsamt och stabilt!
Känns så ruggigt bra och nu ska jag börja äta bättre igen....har jag lovat mig själv... åtminstone är det målet!

Nu är det nattjobb som gäller.

Kommentarer
Postat av: Kraka

Puh, jag blir alldeles matt när jag ser vad du hunnit med...

2008-11-23 @ 05:11:08
URL: http://kraka.moah.se
Postat av: Veronique

Nu har jag plikttroget läst ditt inlägg även om den inte innehöll vare sig Kairo elle diaree´ :)



Kan ju bara kostatera att du är en effektiv kvinna. Vad än du tar dig för. Städning eller vindricka. ;)



Kramis V

2008-11-23 @ 06:50:32
Postat av: Fundersam moder.

Hur orkar Du med det tempot Du lever ditt liv? Har Du provat på att bara mysa ensam hemma eh helg alldeles för dej själv? Tänk jag tror inte att Du kan, men såsmåningom tar väl åldern ut sin rätt.Om jag vore Du skulle jag nog ta mej en allvarlig funderare över detta och nu skriver jag inget "FNISS" den här gången utan menar exakt vad jag skriver.Lev ditt liv lugnare!!

2008-11-23 @ 08:19:37
Postat av: Ulla

Tack för den tidiga morgonhälsningen. Jag tog mitt förnuft till fånga och gick och lade mig en stund till. Ha en skön dag, Borthy!

2008-11-23 @ 11:35:51
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: C a m i l l a

Herregud vilket tempo du håller! Jag blir så imponerad. Det känns som om dina dygn har dubbelt så många timmar som mina. ;)

Tack snälla du för fina ord angående min mormor. Det känns bättre nu. Jag var otroligt mycket hos mormor och morfar då jag var liten, var deras enda barnbarn (du kan ju tänka dig vad bortskämd jag blev...) och deras hem var alltid öppet för mig och mina kompisar. Det är de minnena jag har med mig och vårdar ömt.

Angående EFIT finns kommande datum på www.ettfotoitimmen.se. Kika där, jag har inte koll på när nästa EFIT blir, men det brukar vara ett par gånger i månaden.

Här snöar det alldeles för mycket, de har varnat för hårda vindar och oväder i kväll och i natt. Suck!

K R A M på dig! Hoppas att det är bra med allt.

2008-11-23 @ 14:39:21
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: menuette

Vad aktiv du är!

Det är vad som slår mig när jag läser, att du orkar men har man roligt så =)

2008-11-23 @ 19:41:20
URL: http://blogg.aftonbladet.se/468

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0