Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Vardagen rullar igång...

...och fort går det.
Nu har vi redan varit hemma en vecka efter semestern.

Vaknade i måndags efter nattjobbet vid 15-tiden.
Vilsen eftermiddag som det ofta är när man går av nattpass.

Barnen kom hem efter skolan och det var meningen att allt bara skulle bli vardag igen och jag skule vara "Kalle med kollen".
Jag hade svårt med det, jag var ledsen inuti.
I bland är det så och man kan inte göra något åt det.

N kom över och käkade pannbiffar med sås och potatis och sedan tittade hon och jag på 6 avsnitt av  "Sex and the city" när pojkarna somnat.
Både hon och jag var ju pigga efter nattjobb med efterföljande dagsömn så hon gick inte hem förrän vid 01-tiden.

Nästa dag, tisdag, igår alltså så skickade jag gossarna till skolan och somnade om.
Kl 11.00 hade N och jag bestämt möte i porten för att sticka ut och springa!

Det gick riktigt fint för oss att springa och vi har nu lagt upp planen att vi ska springa midnattsloppet bättre än någonsin nästa sommar tillsammans.

När vi kom hem frukosterade vi hos mig och sedan mötte vi en 3:e kollega, H som kom till mig med "Flickorna" (alltså marsvinen) som hon och hennes barn har haft hand om när vi var i Egypten.

Flickorna var mycket välskötta och sönerna var glada att återse dem igen när de kom från skolan.

Jag tog ett bad och sedan körde jag N till jobbet innan jag körde till Rusta och Willys i Kungens Kurva där jag införskaffade balkongbelysning inför advent, allehanda julpynt, shampoon och mat.

När jag kom från handlingen skred jag till annan handling.
Bakluckan på min bil har varit trasig ett tag, den hade låst sig i låst läge fast den var öppen så jag gick en tuff brottningsmatch med 2 skruvmejslar och mycket våld och fick till slut ordning på och upp bakluckan vilket var mycket skönt eftersom jag bekymrat mig över den.
Våld löser mycket :-D  ...åtminstone på teknisk apparatur är min erfarenhet!

I går kväll var jag en mycket trött kvinna och jag somnade som en baby tillsammans med barnen.
Vaknade i morse med sovränder i ansiktet och var ganska pigg när klockan ringde vid 05.30. Väckte barnen och kom även själv iväg till ett förmiddagspass på jobbet.

Det var en helt vanlig helt okay dag på jobbet!

Nu skall jag laga en stor laddning Thailändsk gryta med kyckling eftersom N och barnen beställt det till middag!

Kommentarer
Postat av: Morsan

Som jag skrev i din syrras blogg:Jag kan alltså känna mej lugn ett par timmar framöver, apropå det jag skrev i min blogg i eftermiddags.....

För övrigt har Du fortfarande inte läst mail och svarat vettigt på "Julbordsfrågan" Din syrra har backat ur.

2008-11-12 @ 19:19:55
URL: http://widy.blogg.se/
Postat av: Fia

Vad skönt det måste vara att ha en så god vän som finns där i vått och torrt.

2008-11-12 @ 21:09:42
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Socrate

Hallå och tjena. Måte tala om att idag var Amonym - vår gemensamme vän - och fikade på mitt jobb (som oxå varit hennes jobb tidigare...) . KUL!

Vi kom att prata om attityd mm och hon sa att "man kan se mörkt på allt, men varför ska man det?".

Då tänkte jag så här: "Typiskt Amonym, att säga så.

Hon och Borthy är de mest positiva människor jag känner" . Nu känner jag ju Amonym lite bättre än dej, men på nåt sätt har jag fått en hyfsat klar bild av dej också och positiv är en av dina mest framträdande egenskaper.

Tjingeling! hojtar vännen Socrate

2008-11-12 @ 23:43:57
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hoppas du känner dej lite gladare nu, men sånt kommer ju och går.

Vår ömma moder har uttryckt en viss förvirring angående pms- berg-o-dalbanor, jag förööörstår inte.... känner du igen dej?! Vilka döttrar menar hon .. :)

2008-11-13 @ 06:33:43
Postat av: sabina

Hej! Sett alla fina bilder på er! Vill önska er en trevlig helg! Kramiz

2008-11-14 @ 13:59:05
URL: http://mittlivsabina74.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0