Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Vardagsvecka!

Det känns som det är riktigt liv när jag har mina killar.
Ni vet, upp på morgonen, planering, ryggsäckar med gympakläder att packa, aktiviteter, läxor, middag på kvällen, titta på tv på kvällarna, lägga sig i tid, ..såsom de flesta människor har det till vardags men då inte jag jämt...jo varannan vecka förstås!

Bara det här med att se dagsljus dessa veckor är ganska trevligt faktiskt!
Jag älskar att jobba natt men jag har faktiskt tänkt att jobba lite mindere natt framöver, även om det leder till att jag måste åka till firman oftare för kortare arbetspass som det blir dagtid så tror jag ändå att det i längden kan vara skadligt för kroppen att så totalt lägga om livet varannan vecka mellan dag och natt.

Igår var jag övertygad om att jag hade ledig dag efter alla förra veckans nätter men så visade det sig inte alls vara.
När jag fått iväg grabbarna till skolan och satte mig i soffan med en kopp kaffe vid 8-tiden på morgon ringde de från jobbet och undrade var jag var?

Kan ju bara säga att det kändes extremt jobbigt att hoppa in i duschen och sedan slänga sig i väg till jobbbet.

Efter jobbet hann jag dock glädjande vara med på 1 timmes Astangayoga vilket var riktigt toppen.
Innan jag åkte hem till sönerna hann jag också både förbi Farsta och Kungens Kurva för att byta ett par stövlar till yngsta grabben och köpa ett par kängor tilll stora grabben.

När jag lite senare än vanligt kom hem åt vi lassagne som jag så förträffligt hade färdigt i frysen och sedan är det bara att erkänna det, jag var trött som bara den!
Jag kunde knappt hålla ögonen och öronen öppna när lilla grabben läste sin läsläxa för mig innan han skulle somna.
Strax efter 21.00 somnade jag också som en stock och vaknade inte förrän klockan ringde i morse.

De senaste dagarna har jag också införskaffat och piffat till det hemma med lite adventsljusstakar.
Jo, jag vet lite tidigt men det har liksom känts helt rätt eftersom det storsnöar utomhus och någon bakat pepparkakor så att det doftat i hela trappuppgången.
 
(Vardagsrummet)                                    (Sovrummet)

I eftermiddag tog jag och en kollega en friskvårdstimma efter jobbet och körde 1 timme styrketräning på gymmet.
Jag hade tyvärr glömt mina springskor hemma så jag sprang lite halvhjärtat 2,5 km bara på löpbandet i mina kraftiga utomhus-promenad-gympaskor. I dag blev det mer hårdkörning på magen i maskinerna.

Kommentarer
Postat av: Mor / Mormor

Sååå mysigt det ser ut hemma hos dej, med killar å "flickorna" å stjärnor och hela "konkarongen"

Kära Far ringer nog dej i morgon ang. REF:en. Är Du vaken i morgon?

2008-11-26 @ 18:33:28
Postat av: britten

ja jag har oxå tjyvstarta lite....jag tror jag sagt dte till dig förr att det är så skönt att läsa din vardagsblogg...så där som jag önskar att jag också skulle haft det om jag hade haft barn....härligt min vän

2008-11-26 @ 19:32:28
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej

hur fan gjorde jag när jag skulle lägga ett inlägg i min blogg ? Glömt o tömt

Kram

2008-11-26 @ 20:38:05
Postat av: Mor / Mormor

Åh, ja! Nu ser jag "Farmors Lucia" Så gulligt och det gläder mej verkligen för jag har tyckt att den alltid har varit så söt då den varit tänd. Jag tror att jag har en likadan här hemma som jag kanske ska försöka få fart på nu när jag HAR TID att fixa med den.

2008-11-26 @ 21:58:26
Postat av: A

Vad julfint du gjort =)

Hoppas du får en fin dag...

Kram

2008-11-27 @ 07:42:42
URL: http://amittilivet.blogg.se/
Postat av: C a m i l l a

Jättejuligt och fint det har blivit hos Borthy!

Ha en fin torsdag!

Kram!

2008-11-27 @ 08:15:38
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Syrran

Vad mysigt de ser ut att ha med marsvinen!

Nä nu går skam på torra land- advetspyntat redan!!!

Det gör jag på Lördagen..

Men fint är det!

Må så gott!

2008-11-27 @ 10:28:30
URL: http://mariasfotografi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0