Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Shoppingutmaning...

 
Camilla hade den här utmaningen hos sig i dag och den som kände sig manad fick gärna anta utmaningen...

1. Hur mycket slösar du ungefär i månaden på kläder, smink och skor?
Jag är verkligen urkass på att handla allt det där, smink, skor och kläder.
Egentligen gillar jag det men har liksom kommit av mig...

Känns som om jag inte har något i garderoben... och då vet jag inte var jag ska börja.

Någon månad kan jag ju köpa för 3000 om det blir några jeans och så men en annan månad vilket händer oftare 0 kronor.
Skulle vilja köpa lite lagom, någon trevlig topp någon gång då och då men det blir sällan bara lite lagom utan bara att jag måste handla kläder eftersom man inte bör eller vill gå naken.

Underkläder är jag riktigt kass på att handla, orkar inte stå i provhytten för sådant.
Jag köper utan att prova min storlek och tar bara hem det.
Smink...? Jag är mycket billig i drift där...en svart mascara...

2. Dyraste plagget/skorna du köpt?
Kanske är några skidkläder eller så, eller skinnjacka? Köpte en skidjacka i vintras som ännu är oanvänd, en 8848, kommer inte ihåg vad den kostade men jag minns att jag tyckte den var dyr till och med på halva priset som jag köpte den på.

3. Bästa fynd i år?
Jag köpte ett par skaljackor för halva priset i sommras på sportaffär. De är flitigt använda.

4. Ett köp som fortfarande finns i garderoben med prislappen kvar?
Ett par shorts som jag absolut inte förstår varför jag köpte i somras...
 
Grrr....varför köpte jag dessa? Kanske få försöka klämma mig i dem i Egypten...

5. Hur många par skor har du hittills köpt under 2008?
Två par scholl-sandaler.
Ett par jobbskor, Cammoflage. Var det i år? Kanske förra...
Ett pat Foppakopior för typ 50 spänn.
Ett par högklackade korta stövlar.
Ett pat lågklackade boots, (se nedan).
Ett par svarta promenadgympadojjor
Ett par slalompjäxor.
Kanske var det i år en högklackad svart sko också...?
Shit, det blev ju en hel del?


6. Om jag gav dig 1000 kronor, vad skulle du köpa för dem?
Ett par skidbyxor bör jag nog köpa....

7. Hur mycket pengar är du villig att spendera på en vinterjacka?
Jag nog sträcka mig en del om det är en drömjacka men det händer ju aldrig...hittar aldrig min ultimata dunjacka.

8. Brukar du dölja dina påsar när du kommer hem efter en shoppingrunda, för att slippa höra klagomål över ditt sätt att spendera pengar?
Nej. Jag handlar om jag har pengar till det och behov av det annars inte.
Jag jobbar mycket och då väljer jag på vad jag vill lägga pengarna när jag har möjlihet.

Jag har hellre ett par snygga jeans jag trivs i även om de kostar lite mer än en massa skräpkläder längst in i garderoben.

... Hoppas faktiskt aldrig behöva försvara min inköp inför någon för då är jag nog illa ute i relationen,  jag är en väldigt ansvarsfull person vad det gäller pengar.

J köpte dyrare kläder än jag generellt men ingen av oss kunde anses oansvariga.
Han köpte färre plagg men till bra kvalitet.

9. Spara eller slösa?
Vad skall jag svara?
Jag är generös när jag kan men duktig på att spara och vara ansvarsfull.

Avskyr uttalad snålhet, draget som sådant,  högaktar och respekterar dock eftertanke och varsamhet då behov finns.

Det visste ni inte om mig men jag är en rackare på att pruta, jag gör det för att jag tycker det är spännande och roligt ibland, för att se hur långt man kan gå när man inte tror det.

10. Dina fem senaste köp?
♥ I Ett par Nudiejeans (igår, de åkte med hem av bara farten...).
♥ Ett par Crockerjeans (igår, äntligen ett par ljusa, som jag har letat....).

♥ En svart shal med silverbroderi från Indiska. (Igår, den blir fin under skinjackan).
♥ En svart tröjja från Vero Moda (Igår, den fick följa med hem bara för att jag aldrig köper tröjjor...).

♥ Ett par svarat stövlar.


Nu utmanar jag:
  
 
 och alla andra shoppingglada bloggisar, som känner sig manade... :)

Kommentarer
Postat av: amonym

wow vilka snygga stövlar! Tror jag måste anta denna utmaning=) Ska fila lite på det!

kram

2008-10-09 @ 18:12:19
URL: http://amonym.blogg.se/
Postat av: C a m i l l a

Kul att läsa dina svar. Du är verkligen ojämn i shoppingen måste jag hålla med om... Då det handlas, då handlas det rejält. :) Själv duttar jag på lite lagom - mera utspritt över veckorna. Ibland blir det storhandling också så klart.

Jag tyckte Bondelidshortsen var fina, har kika på dem på MQ tror jag. (Men tänkte också att när ska jag använda dem?) Sjalen var ju minst lika fin som min blommiga.

Kram!

2008-10-09 @ 21:30:31
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Anne

Hej. Jag kommer inte att kommentera ditt inlägg eller så, jag är en hopplös shoppare, en sådan som bara köper till mitt barn men aldrig till mig själv. Går mest omkring i mina jobbarkläder känns det som.



Hur som haver så skulle jag bara säga att jag blev jätte glad när jag så att du fått in min bild i din länklista, kul och tack tack.

Kramar Anne och ha en riktigt skön helg vare sig du jobbar eller är ledig.

2008-10-09 @ 23:36:44
Postat av: britten

hhmmm om jag vågar..får väl gömma bloggen för maken då hihi ..nä jag skojar...jag återkommer med utmaningen...kram

2008-10-10 @ 09:58:20
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Fia

Den gröna jackan var ruggigt snygg!

2008-10-10 @ 15:25:54
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Kraka

Nu är jag klar:

http://kraka.moah.se/2008/10/10/utmanad-om-shopping/

2008-10-10 @ 16:05:53
URL: http://kraka.moah.se
Postat av: Junitjej [Bloggarnas stegrace]

Du gör alltid så fina klädinköp!! Du har en god smak.

Hoppas du får en trevlig helg!

2008-10-11 @ 08:31:52
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0