Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Det är så man ryser så att stubben på tårna reser sig! :-D


Jobbar natt. Funderar på vad som faktiskt händer när inget händer i livet!

En del saker lämpar sig inte alls att skriva om av olika anledningar, så är det ju alltid för oss "öppna" bloggare även om man skulle vilja skriva av sig en del.

En del saker som poppar upp som ämnen i skallen är säkert väldigt "på gränsen" för att de inte är så seriösa...känsliga läsare varnas redan här och nu! :-D

I går var ett riktigt piss-dygn. Sov dåligt och oroligt på dagen efter nattjobbet och jag var tilltagande så ledsen.

I morse somnade jag av total utmattning och sov stenhårt trots många väckningar då telefonen ringde i ett. 
Till er som ringde: Sorry om jag inte var så trevlig i telefonen, jag sov men jag vet inte hur väl det framgick...

Jag analyserar min sömn som om hårddisken var tvungen att defragmenteras.
Att uppvakningarna var ställen i processen då jag aktivt var tvungen att trycka på deleat-knappen på sådant som måste raderas.

Vaknade vid 17.30 av klockan som ringde och mådde bättre.
Såg mig själv med skal på igen, avgränsad med gränser. Möblerna på rätt plats. Jag känner igen mig.

Tog ett kortare bad med bok och steg upp vid 18-tiden för att trilla över till N som bjöd på Rotmos och fläsk! Så förbannat gott att vi tokåt!

Jag har de senaste dagarna inte kommit så långt i städningen men jag har däremot tvättat massor, till och med madrass-skydd och sådant så tvätt har hängt överallt på tork.
När jag kom hem från N började jag plocka ihop ren tvätt, bädda om sängar och städade klart gossarnas rum.

Nu är det mitt i natten och allt är lugnt och fridfullt på firman.
Mitt mål jag arbetar aktivt med i natt är att tömma mina mailboxar på gammalt.
Det har blivit så att jag inte ens orkar öppna t ex jobbets mail för den är så äckligt full att jag inte vet var jag ska börja. Har svårt att slänga och gå vidare.

Nu har jag fått till utvecklingsmål av chefen att börja läsa mailen...
(Tur man bara har sådana områden i sitt yrke man måste o kan förbättras på, kunde ju vara betydligt värre  :-D).


Jag utlovade ju en del äckligheter här....

I bland när man jobbar på nätterna blir det en del oseriösheter...
Förra natten var inget undantag och vi som jobbade var kanske inte det mest rumsrena i gänget.

Just denna natt började vi leta bilder på snygga kändisar på nätet att pryda våra omklädningsrums-skåp med.
Det skulle vara någon hunk man verkligen tyckte var toppen!

Eftersom jag inte kan ett dugg om film och filmstjärnor letade jag mig fram i minnet till någon som alltid stått mig varmt om hjärtat...sedan tidiga 70-talet! Cleas Elfsberg!

Mumma, vilken goding, han ville jag ha på mitt skåp leende mot mig när jag står naken i omklädningsrummet!
Han som så troget genom alla år prydligt funnits vid min sida i tv-rutan!

Mina kollegor protesterad högljutt!

NEJ!!!! Inte han, han är ju för f...n tv-mannen!
Vet du inte det?

Vi har hört det.....och det...och det...om honom...och avslutningsvis dödade Veronique all min beundran för den mannen genom att säga att hon hört han borstar tänderna med bajs och man kan läsa om hans förehavanden om man googlar på "Bajs-Elvis"!!

Känns kanske inte helt sant och troligt dessa historier om honom men jag omvärderade ganska rakt och i stället åkte enrgiknippet och härligheten Bruce Dickinson som ulv i fårakläder upp på mitt skåp.

Känns faktiskt helt okay om inte rejält mycket ännu bättre att klä av sig inför honom!
Bajs-Elvis känns som om han nu efter dessa sanningar passerat bäst-före-datum!
(Tro nu för Guds skull inte att jag tänder på män i uniformer eller kostymer, nej, det är inte min grej.)

Bruce Dickinson, 50, har många strängar på sin lyra. Uöver s

Nästa ämne som kom upp på agendan var kroppsbehåringens vara eller inte vara.
Ett kärt och väldebatterat ämne.
Majoriteten av oss kvinnor i arbetsgruppen anser det vara av yttersta vikt att vara smootha och välskötta all over.
Vi delger varandra alla trix och våldsamma metoder att få bort hår på.


N berättade i ett svagt ögonblick i natt att hon för några år sedan gjort ett vetenskapligt exprement genom att under 2 månader låta allt växa helt fritt för att se hur hon egentligen såg ut i orginalutförande.

Hemska tanke....alltså om mig själv! Det här skrämde mig!
Hon sade hon var villig att göra om exprimentet och utmanade oss andra att hänga på!

Philips Epilator Lady Shaver HP6409


Vad ska man säga? Jag vet inte om jag klara det?
Jag får rysningar! 2 månader? Jag är mörk!

Förstå, jag kommer att ha ögonbryn i hela ansiktet......de kanske växer ihop med bikinilinjen!

Viss tröst att man fick klippa naglarna och fila hälarna!
Kasta BHn gör jag dock aldrig, jag gillar den uppfinningen för mycket!

Fler som är sugna att hänga på :-D?

(Alla bilder googlade och lånade från nätet.)


Kommentarer
Postat av: Veronique

Visst har vi roligt och på betald arbetstid dessutom!

Kram V

2008-10-22 @ 02:32:09
Postat av: C a m i l l a

Det verkar vara riktigt roligt med nattjobb. :)

Men jag hänger inte på 2-månaders... jag klarar inte ett dygn utan att ansa lite överallt. Hatar hår... på fel ställen.

Hoppas du har en skön dag i dag. Här skiner solen och jag ska ut och insupa lite friskluft efter att ha varit på ett mindre roligt (men ju naturligtvis nödvändigt) cellprov i morse. Roligare morgnar kan man ju ha va?

Kram från katt-träsket!

2008-10-22 @ 11:07:46
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: C a m i l l a

Men Claes Elfsberg... not my type of man... Vete sjutton vem jag skulle vilja ha i mitt skåp. Jo, Patrick Dempsey. Eller Jocke Berg... hi hi...

Krampårej - nu ut och gå!

2008-10-22 @ 11:19:24
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: kicki

Klarar man verkligen två månader...jag är också mörk och kan tänka mig benen efter 2 månader...raka sig lagom till jul då...gud va kallt det skall bli, tänk dej bikinilinningen....herre gud. Jag provar ett tag får vi se..'

kramen på dej

2008-10-22 @ 15:30:21
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se/
Postat av: Lizaloop

Jag har utmanat dig på min blogg!

2008-10-22 @ 16:53:38
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Anne

2 månader utan rakning? Ja benen skulle inte vara något problem för nu när det börjar bli kallt och jag jobbar ute så åker ändå långfillingarna på och singel som man är så so what. Men resten? njae tror inte det.

Vilken lyx ni har som får googla på arbetstid, det skulle vi aldrig våga, knappt man törs ringa ett privat samtal på jobbtelefonen.



Ha de kram kram

2008-10-23 @ 08:21:17
Postat av: evans

Jag skulle nog inte klara av att inte raka åtminstone benen och under armarna i två månader. Bruce Dickinson skulle jag däremot klara av ;) Lätt!

2008-10-23 @ 21:19:55
URL: http://evans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0