Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Köpt julklappar!

Jag kommer knappt idag ihåg vad jag gjorde igår! Bloggen är verkligen min räddning!
När jag hade skrivit gårdagens inlägg tror jag faktiskt att jag sov ett par timmar till och jag gick nog inte upp förrän vid 11-tiden.
Vilken lat människa man är... fast jag skyller det på mitt oregelbundna liv, att det är tvära kast mellan natt och dag.

Åkte till IKEA eftersom jag fått order om att köpa cocktailglas till våra små drinkbjudningar vi har inlett i den inre cirkeln.

(Det låter det men vi har försökt att förfina oss lite från sommarens "dunk-dyk" till att prova goda drinkar när vi har våra små middagssammankomster. Jag, M Talle och N)

Konstigt att några glas kan bli så dyrt på IKEA som är så billigt....på kvittot stod det 1.100 när jag kom ut.
Hur går sådant till?

Sedan var jag i varje fall lite cool, jag tycker själv det eftersom jag köpte årets 2 första julklappar!
Först var jag inte så motiverad för julklappsköp men sedan intalade jag mig att det är skönt att vara klar i tid och det blir inte billigare för att man väntar.
Hittar man så kan man lika gärna köra på!

Sedan , när jag kom hem kände jag att gymmet var enda raka för mig, behövde springa av mig lite.
Skjutsade N till någonstan dit hon skulle och gick sedan själv in i gymmet.
Där fanns P, Syster J och X-chefen!
Vilken otrolig bonus att träffa mina fina vänner bara så där!

X-chefen kan nog sägas vara kung på gymmet och Syster J är elitidrottare så jag hade det väl förspänt med instruktioner denna gång.
Jag fick förutom rörelser lära mig att ta i lite utan att ge upp så lätt, jobba i huvudet också.

X-chefen däremot retades med mig en hel del, psykade mig att jag var nybörjare vilket jag tyckte var aningen jobbigt eftersom hela gymmet var fullt med folk och jag var nog generad som det var att jag inte kan något där så jag fick inte tyst på honom förrän jag utmanade honom i att springa på löpbandet och där vinner jag om jag så bara skulle gå raskt!

Jag sprang ändå igår 5 km. Nu ska jag öka på det lite lite varje vecka har jag tänkt.

Efter gymmet fick Syster J och jag en liten privat pratstund eftersom hon glömt sina bilnycklar på jobbet och hon skulle på kurs så jag skjutsade henne.
Jag hämtade henne efter kursen också och vi åkte hem till mig på kvällen och tog en fika och pratade. Trevligt.

Efter det pratade jag i telefon och sedan tittade jag på en DVD, tag 3 för 100 kr på Willys så det var ingtet märkvärdigt, bara tidsfördriv.

Nu på morgonen har jag, N och A gått runt sjön. En rask promenad på 1,5 timmar. Vi pratar och har det trevligt när vi går.

Mitt liv är väl inte super-hipt i andras ögon kanske men jag tycker att jag har det så bra och är så glad för alla fina vänner som jag har runt mig! Jag är en lyckligt lottad människa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0