Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Tvära kast mellan jämna och udda veckor.

Har för någon timme sedan vaknat efter nattjobbs-dag-sovning.
Så mysigt att höra nycklar i dörren och ett "Hallå?" och så står de där, mina killar!
Mysigt att ha dem hemma hos mig igen. De verkar helt harmoniska och verkar ha haft en fin och bra vecka hos J.

Det är snabba kast för mig dock. Först lever man sitt eget vuxenliv ena veckan med jobb och egoliv sedan vaknar man upp efter jobb och är bara MAMMA fullt ut.

....Fast jag känner mig ganska kompetent på båda dessa planhalvor!
Känns faktiskt helt okay även när barnen är hos J.
Jag trodde det skulle vara mycket värre och mycket större ensamhetskänslor.
Detta betyder inte att jag inte saknar mina barn för det gör jag men jag känner mig så pass trygg att det känns bara bra!

Min egen motion känns som den ligger pyrt till den här veckan.
I dag t ex skall jag vara med mina söner i 2 olika stadsdelar samtidigt och hämta och lämna dem på deras olika träningar.... skulle behöva klonas i vissa avseenden!
Tänk vad man skulle kunna slappna av och hinna saker!
Tyvärr finns det bara en av mig och det är jag ...och det kanske är tur trots allt ..men i bland skulle det vara bra om någon där uppe tänkt till lite och gjort 2 av mig åtmistone till vardags!

Mina ambitioner just i kväll att laga nyttig mat känns som  omöjliga. Som tur är har jag sedan förra veckan en ost- och skinkpaj i frysen som nu står att tina till middag. I bland blir det så.
I morgon blir det hårda tag med bra mat och matlådor kan jag lova.
Nu dax att ta kontrollen över almanackan igen!


Kommentarer
Postat av: amonym

Eller om man kunde beama (om det nu stavas så) sig som i startrek. Tjoff ena stället och tjoff nästa! Men det är väl bara att bita ihop och ta en sak i taget o vara så närvarande som möjligt......

kram kram

2008-09-01 @ 17:10:22
URL: http://amonym.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0