Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Vardagsfunderingar på helgen.

Morgonkaffe vid bloggen. Tiden går så otroligt fort. Förstår inte var den tar vägen?
Tror ändå att jag gör bra saker av den i nuläget.

Yngsta grabben sade till mig i förrgår när jag höll på att lägga honom:
-Mamma, jag kan bara skriva i min blogg på sommarlovet för det är ju bara då man gör något man kan berätta.
Nu kan man ju bara skriva: Jag har varit i skolan, jag har varit i skolan , jag har varit i skolan.....

Jag försökte säga att visst gör han så mycket annat och att han också kan berätta vad han lärt sig och gjort i skolan under dagen... men lite som han beskrev känns det ju nu när man har ett år av vardag framför sig nu.

Tro inget annat än att jag gillar vardagen också.
Jag kan tycka det är skönt att livet är lite tråkigt och får vara det, att det är ganska kravlöst.
Ingen tycker det är konstigt att man inte helt naturligt efter jobbet sitter med en öl på Medis en tisdag i September även om det har sin tjusning i början av juni.
Nu kan man tända ljus, krypa upp i soffan och läsa en bok eller slöglo på Idol eller prata timmar i telefon utan att någon höjjer ett ögonbryn, för man får vara sån i September!

Fast egentligen är det inte mitt liv jag beskriver här ovan, jag sitter sällan några längre stunder i soffan....

Den här veckan har jag ju jobbat dagtid eftersom barnen varit hos mig. Min kropp är inte gjord för detta, den villl vara vaken sena kvällar. Har inte somnat före halv ett någon natt tror jag och sedan har jag gått upp strax efter fem.
Har så mycket att pyssla med hela tiden.

I torsdags efter jobbet gick jag och kollegan P ånyo till firmans fina gym.
Skam den som ger sig bara för att man inte får någon instruktion....
Jag sprang lätt som en plätt rakt av 4 km på löpbandet 10 km i timmen och endorfinerna sprutade ur mig! Blev hög som ett höghus!
Sedan visade det sig att blygsamme P ändå hade gedigna smygkunskaper från ett tidigare liv i hur flera av maskinerna i gymmet skulle användas så han lärde upp mig! Vi var där i 70 minuter så nu tycker jag att jag är på gång!

Beslutade mig sedan att torsdagskvällen skulle få bli en lugn och kravlöskväll så jag och äldsta sonen skrattade åt intagningarna i Idol och sedan pratade jag i telefon till sent.

Fredagen på jobbet var också en bra dag i stort. (Jag tog tyvärr lite glass på fredagsfikat...grrr....)

Jag upplevde en stund av stark kontakt med en medmänniska igår. Vi sjöng tillsammans. Jag vill spara det minnet. Hoppas också att jag gjorde en bra sak exakt klockan 16.00.

Igår kväll var det fotbollsmatch med yngsta sonen och sedan Tacos som sig bör efteråt. Yngsta sonen hade en kompis som sov över.

Kommentarer
Postat av: amonym

Det är en konst att hitta alla som guldkorn i vardagen=) inte lätt när man är liten och ser åååååår av skola framför sig! Minns att en av mina stora killar frågade i första klass hur länge han måste hålla på med detta att gå till skolan varje dag....vad svarar man på det? Tills du blir 65 i bästa fall.....eller? Men det är väl det som är meningen med livet att fylla varden med gyllne härliga stunder!

kram kram

2008-09-06 @ 11:04:24
URL: http://amonym.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hej, kikar in på din blogg lite, du ger mej verkligen inspiration att träna lite mer, tänk om dygnet hade lite fler timmar bara...Förrestan det var jättekul att se dej i somras, det är bara att titta in om du har vägarna förbi någon gång! Ha en trevlig helg// Jessica.

2008-09-06 @ 14:34:30
Postat av: Anonym

Jag ser att du läser en av Paulo Coelhos böcker. Han skriver på ett sätt, som gör att jag slappnar av och får en skön känsla.

2008-09-07 @ 10:08:21
URL: http://persiljeland.blogg.se/
Postat av: britten

Så oerhört fint du beskriver just livet.



Jag hinner tänka medans jag läser att vad skönt att hon sätter sig i soffan med en kopp te !!!!



Min systerdotter sa till mig också att det blir bara en gång i veckan jag skriver blogg för jag gör ju aldrig något...Är du säker på det sa jag ? efter ett par dagar pratade jag med henne igen och då sa hon ...du vad mycket man gör som man inte tänker på...jag trodde jag hade bara "fuckoff" tid...men så var det inte...



Jag trivs själv med hösten det enda som känns jobbigt med den är vädret som ofta kommer med mera ont till mina leder..annars är det skönt att få vara tyst och ensam och trula...

önskar dig en fin vecka

2008-09-07 @ 17:07:25
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Fia

Du får väl tjata om att få fullständiga instruktioner till alla maskiner på gymmet, så att du kan utnyttja dem på bästa sätt. Det låter ju perfekt att ha tillgång till ett välutrustat gym utan kostnad (eller..?) för det brukar vara ganska dyrt annars.

2008-09-07 @ 20:39:33
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Kraka

Bra att du stöttar honom i att se det unika och fina i vardagen. För det är ju trots allt det som är LIVET. Det är farligt att låta livet passera medan man väntar på att det ska "hända något", då kan man en dag upptäcka att livet runnit bort.

Kram!

2008-09-17 @ 03:54:48
URL: http://kraka.zoomin.se/blogg.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0