Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Kalla mig gärna mallig!

Nu är vi inne i en av årets 2 storhelger som inte existerar för mig.
Det känns alltid när det drar ihop sig, folk önskar varandra trevlig påsk eller när det är nyår, gott nytt.

Okay, jag önskar också folk gott nytt men påsk....näe...den helgen finns inte.
Då jobbar jag nätter.
Det blir tomt i husen hemma, bara i mina fönster lyser det. Folk är väl hos mormorar och vänner.

Så fort helgen är igång och folk har rest då bllir det stilla och lugnt.
Gatorna tomma från trafik när man åker hem på morgnarna.

Nu till något mycket ballare! Riktigt supercoolt faktiskt!


På mitt omklädningskåp på jobbet har jag ju en bild av Bruce Dickinson, sångare i Iron Maiden.
En kollega till mig vars make är någon typ av Sverigeansvarig för bandet har nu berättat för Dickinsons fru att jag har hans bild på mitt skåp!
Frugan har berättat det för sin gubbe!
Enligt min kollega blev självaste Bruce lite till sig i trasorna att en svensk kvinna i mogen ålder tilllika sjuksköterska var så pass förtjust i honom att han får sitta i flygkostym på hennes skåp!

Japp, då kan man väl säga att man nästan har halva inne där va?



Förra helgen var jag så otroligt duktig!
Alla fönster och gardiner blev tvättade.

Jag torkade ovanpå alla skåp där jag normalt inte kommer åt dagligen med vare sig ögon eller händer och jag oljade trallen på balkongen och alla balkongmöblerna!
(....ollade allt på ballen som barnen så glatt påpekade!...)

Jag var superduktig!
...Det var bara det att vardagsstädningen blev lidande och det har tagit mig nästan hela veckan att komma ikapp med den och att storhandla och att sköta tvätten.
Nu är det ordning hemma.
Penséer är planterade...och tyst det är i husen...bara grannen ovanpå är hemma och han verkar ha fått ett trumset av påskharen vilket inte uppskattas av mig när jag ska dagsova!

Kommentarer
Postat av: Mor

Grannen ovanpå ger väl igen för det som Albin fick i födelsedagspresent! Roligt inlägg annars!

2009-04-11 @ 09:13:21
URL: http://widy.blogg.se/
Postat av: Kraka

Jag tänker i alla fall önska dig Glad påsk så det så!

Jag har inte "firat" några helger på många år, men traditioner är viktiga för mig. Eftersom jag inte jobbar inatt ska jag gå på midnattsmässan i min kyrka. Igår jobbade jag heldag på mitt nya jobb. Men nu är jag ledig resten av helgen och ska idag göra en dagsvandring på Upplandsleden. Imorgon och på måndag blir det träffa vänner.

Vi m å s t e försöka hinna ses snart! Du får inte försvinna ur min liv vännen!

2009-04-11 @ 10:12:02
URL: http://kraka.moah.se
Postat av: cirocco

Jag skulle nästan kunna tänka mig att Ha Bruce D på mitt jobbskåp, få har sådan utstrålning live!



Jobbar också hela helgen!



Ha de gott! C

2009-04-11 @ 22:37:14
Postat av: mariasharmoni

Fasiken vad coolt!!!! Hälsa från mej med :)



Glad påsk, ändå!



Kram

2009-04-12 @ 10:01:31
URL: http://mariasharmoni.blogspot.com
Postat av: LOVE BRUCE

UP THE IRONS!! MAIDEN MAIDEN!

2009-04-13 @ 21:24:53
Postat av: Fia

Det var verkligen coolt! Riktigt, riktigt coolt!



Hoppas grannen snabbt tröttnar på sitt trumset!

2009-04-13 @ 21:56:44
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Mor

Hallååååååå? Uggla undrar :Var fan är min revy?

Mor undrar: Var fan är min äldsta dotter?

2009-04-19 @ 21:39:55
URL: http://widy.blogg.se/
Postat av: Farmor

Fan va bra! Då kan väl du som har halva inne fixa så att de spelar "Prisoner" nästa konsert =)(räcker om de bara spelar den på den konserten vi går på)

2009-04-21 @ 15:54:58
Postat av: Socrate

Hallå där.

Följande kanske du inte ska publicera...bedöm själv!



...angående din kommentar om att du

"har halva inne" :

Tvärtom kanske är mer fysiologiskt riktigt eller?

...men i dessa tider, med alla möjliga kombinationer, är ju INGET mer rätt än nåt annat så...

Undrar bara lite... / vännen Soc

2009-04-26 @ 14:06:35
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: Mötley Annika

Klart du har halva inne där LOL Iron Maiden e ju sååå bra !

2009-04-28 @ 14:58:54
URL: http://motleycrue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0