Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Energin på rätta stället!

I tisdags var jag hos min livscoach för att berika mig och strukturera upp mig.
Har inte besökt honom på drygt 1,5 år.
Jag kände att jag ville och behövde börja ta mig vidare i min personliga utveckling, att jag fastnat i att oroa mig över saker jag inte kan påverka och det åt upp min energi och gjorde mig diffust rastlös i stället för fokuserad.

Det var helt underbart att få sitta där med honom igen, han är så otroligt duktig på sin uppgift.
Han är så engagerad!

Jag försökte återge, i fragment blev det, allt som jag upplevt och känt sedan vi sågs sist, 1,5 års resumé och otroligt nog förstod han allt jag sade, kom ihåg och kom med så kloka frågeställnngar och gav mig insikter och tankar att arbeta vidare med.

Det allra sista han sade till mig när han på ett mycket föredömligt sätt knöt ihop säcken för dagen var:
Det är dax att du hämtar hem energin igen. (Jag minns inte exakt hur han sade orden men för mig var det glasklart vad han menade.)
Jag kände hur allt bara föll på plats och hur jag fick tillbaka mina konturer igen.

Jag blev helt lugn inuti.
Plötsligt blev jag JAG igen.
Plötsligt fick jag energi igen.

Under veckan som varit har jag ju jobbat 5 nätter så det har inte blivit så mycket tid över för andra aktiviteter än sova, äta och motion.
Har väl dagligen också legat i badet och slappnat av med boken "Munken som sålde sin ferarri". Det är mycket flum men många många tänkvärda ord.

Jag har sovit så skönt den här veckan, hårt och ostört!
Jag har också varit riktigt duktig med motionen vilket har fått mig att må som en prinsessa och jag har av endorfinkickarna det givit arbetat lätt som en plätt och haft det så trevligt med arbetskamraterna.
Jag är totalt full med ljuvligt molande träningsvärk.
Som ni hör....nu ligger fokus på rätta stället!

Kommentarer
Postat av: Darr

Härligt! Nu är du på gång igen. Kram.

2009-08-28 @ 08:38:01
Postat av: Socrate

Tjena Borthy. Vilken härlig läsning - "Jag blev helt lugn inuti. Plötsligt blev jag JAG igen. Plötsligt fick jag energi igen."

Sånt borde varenda kotte få uppleva lite nu och då. Då skulle världen bergis se annorlunda ut...

Skönt att du fick uppleva det och det måste varit en riktig "Berocca-boost" du fick. Kanske ännu bättre...

Ha de gott och lev väl i den härliga känslan!

säger vännen Soc

2009-08-28 @ 19:39:45
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: kicki

Måste bara säga tack till dej Borthy...jag läste ditt förra inlägg, började gråta för jag har ett tag tyckt synd om mej själv, tycker att jag mått dåligt och varje dag har varit en pina, heller inte deprimerad men kommit in i ngn trend om att allt är töligt...men nu attans skall jag försöka göra som dej, intala mej att varje dag är en bra dag...herre gud varför skall man gå och må dåligt över ngt man inte behöver må dåligt av...jag har det ju jättebra, världens bästa gubbe och världens goaste ungar...och fast jag är 53 år så är ju inte livet slut...jag har ju för fasiken jätte många bra år kvar....och i april skall jag bli mormor...tack för dina ord....jag vaknade...kramen

2009-08-30 @ 16:21:10
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0