Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Nu drar vi i väg på turné igen!

Jag vet knappt vilken dag det är och det är ju precis så det ska vara på semestern.
Fint väder har återvänt!
Nu på morgonen har jag packat fram tält och campingutrustning igen. Nu pyser vi!

I går kväll grillade jag för första gången helt själv.
Det gick faktiskt riktigt bra men flera grannar stannade och tittade på mig som om det var lite galet att en kvinna stod där och grillade helt själv!
Kanske har jag förutfattade meningar om att det är män som grillar vanligtvis? (I min värld har det ju varit det också och jag hade nog tittat imponerat på en ensam grilllande kvinna jag också om jag gått förbi....)

N och barnen tyckte dock att det blev gott tror jag!

Efter att vi ätit tittade jag och N på film. Vi såg en film hon köpt i Norge som var riktigt bra! Rekomenderas!


Sen har jag slöglott på 3 andra filmer också. Jag har verkligen haft det lugnt och skönt!

  

Tänkte på det att jag hade lite dåligt samvet att jag inte aktiverat mig och gjort massa saker nu på semestern men så kom jag att tänka på att om man är på sitt sommarställe är det helt okay att softa och ta det lugnt. Varför kan det inte vara det om man är hemma också? Jag har verkligen förutfattade meningar! Det har varit hur skönt som helst att bara vara hemma men nu sliter det ånyo i campingtarmen!
Ut på vägarna, ned i sovsäcken!

Kommentarer
Postat av: C a m i l l a

Trevlig resa! Kram från en som också alltid grillar själv. Varför ska man inte kunna göra det, då det oftast är kvinnorna som står vid stekpannan också?

Hoppas ni får finare campingväder denna gång.

2009-08-04 @ 16:22:35
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Socrate

Tjena Borthy. Long time - no blogg, som jag brukar säga om mina egna bloggpausar. Gott att läsa att ni har det bra och att sommaren och semstern ger avslappning, för det gör den när man inte har koll på klockan eller datumet.

ha de gott! vännen Soc

2009-08-04 @ 20:56:38
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: Mor

Lycka till med det Du/ni företar er och kör försiktigt. Du är verkligen duktig som tar dej för med sånt som jag aldrig skulle ha vågat. Heja på för det är sånt som ger en ett starkt självförtroende!!!!

2009-08-05 @ 08:46:56
Postat av: amonym

Det är nog lite bra för själen att bara softa och ta't lugnt ibland!Så att den hinner ikapp liksom. Här blir det också tält och camping ett par dagar! Gäller att njuta av vädret!

2009-08-05 @ 12:35:24
URL: http://amonym.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0