Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Aktiv decembervecka..igen.

Fredagen...jag har nästan redan glömt vad jag gjorde...
Ja just det! Så var det!
På dagen var jag i Skärholmen och shoppade julklappar.

På kvällen skulle lilla grabben sova hos en kompis så stora grabben och jag åkte för att hälsa på en kollega med familj. Vi hämtade pizzor från en pizzeria och så satt vi alla framför tvn och tittade på Idolfinalen som Eric så rättvist vann!
Jättetrevligt var det!

På lördagen tog jag sovmorgon till klockan 10.00 och hade sedan lite soft morgon. Kl 12.00 kom Camilla på besök. Jättetrevligt!
Jag fick en fin julblomma och godis av henne och vi tog en fika hos mig innan vi åkte in till stan och julhandlade tillsammans.
Känns som vi känt varandra så länge trots att det bara var andra gången vi träffades men vi har ju bloggat här jämsides under flera år nu.
Vi kan prata om allt redan konstigt nog, vet inte hur det så snabbt kunnat bli så men lika barn leka bäst och vissa saker löser sig naturligt antar jag :-)
Det började så lägligt snöa så vi fick julkänsla och efter en heldags shopping avrundade vi med att titta på julskyltningen på NK. Jag tog lite bilder men har inte möjlighet att blogga dem just nu.

På lördagkvällen hade barnen en kompis som sov över och jag kokade knäck och hade det lite lugnt bara. Knäcken blev lite för mjuk.

På söndagmorgon blev det till att stiga upp i ottan då dagen hade ett gediget program för mig och stora sonen.
Stockholms luciafirande i globen.
Han går ju i Adolf Fredriks musikklasser och det var de (1200) eleverna som utförde de underbara konserterna. Det började med uppsjungningar vid 10 på morgonen och sedan blev det genrep och därefter 2 konserter i skarpt läge. Tror inte man förstår som publik hur mycket arrangemang, planering och arbete det ligger bakom dessa konserter.
Själv var jag i sjukvårdsgruppen och smög runt i mörka kläder bland de sjungande tärnorna och stjärngossarna och håvade på löpande band in de avsvimmade. Många svimmningarna blev det och när sista konserten var avklarad var vi allesammans matta men lyckliga av upplevelsen! Vi var inte hemma förrän kl 20.00 tror jag.

I går måndag var det vanlig arbetsdag igen. Fortfarande är det bara skönt och bra att jobba dagtid. Jag orkar så mycket mer och känner att jag har ett bra liv.
På kvällen efter jobbet åkte jag in till stan och träffade min före detta kollega och midnattsloppskompis T för lite snack och julhandel.
Just nu känns det som jag ligger lite lågt med motionen då det drar i hop sig till jul. Jag hinner inte med allt jag vill göra just nu så motionen drar jag igång på riktigt efter nyår igen.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hej kompis! Jag håller med där i dina fina ord. Jättekul att träffa dig också. Blir spännande att se eventuella foton sedan, mest nyfiken är jag på det som blev nästan under kjolen på Drottninggatan. ;)

Skön inställning med motionen, jag tror att jag hakar på där och tar nya tag efter nyår - det är bara att inse att man inte hinner allt man vill här i juletid.

Kram!

2009-12-15 @ 15:04:32
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Mor

Mail från mor att läsa finnes!

2009-12-23 @ 14:27:52
Postat av: Veronique

Du är en usel bloggare nu för tiden, men jag antar att du är upptagen med annat. ;)

Tusen tack för senast.

God Jul på dig och vi ses för att fira in det nya året antar jag.

2009-12-23 @ 16:16:03
URL: http://godiscoominya.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0