Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Kalas hos och för N! (Förra fredagen).

Jag ligger lite efter på bloggfronten...

Det här kalaset blev rena fina fisken! N är väldigt förtjust i fisk och naturligtvis hade Talle slagit in ett fint doftande exemplar till henne som första gåva!
Hon blev mycket glad....att det vankades annat att äta!

Av mig fick N något hon blev väldigt tacksam för också....
Hon har så länge önskat sig gå-stavar men inte haft mod att själv införskaffa dem....lite som att våga köpa kådisar ni vet, hon väntade på ett bra tillfälle på annan ort...men jag hann före!

Titta vad fint N gjort.
Veckan innan kalaset har hon för första gången tapetserat och resultatet som var mycket smakfullt och fint kan ni se på väggen bakom bordet! Hon har fått det så otroligt mysigt och fint hemma hos sig!

Talle är en riktigt givmild kille och vill sina vänner det allra bästa!

Därför hade han även denna gång gjort stora ansträngningar att hitta en film dubbad till tyska av en av Ns favoritskådisar.
Hon fick också en självbiografi om skådisen. (Talle och N har det där med film gemensamt och det är inte alltid jag förstår dem.... :-D men jag antar att deras smak i bland är lite för avancerad för mig. Innan de kom in i mitt liv visste jag ju som sagt inte att det fanns en skådespelare vid namn Ron Jeremy.)


Visst är han snäll Talle! Mån om sina vänner!
Vi kunde ju inte hålla oss så relativt direkt efter middagen slog vi på denna kvalitetsrulle!
Som sagt på tyska!

Man kan inte påstå att det var en speciellt känslig rulle utan den bjöd på många skratt!
N har den senaste veckan läst några kapitel i boken och hon känner stora sympatier för huvudpersonen.
När vi ansåg oss färdiga med filmen övergick vi till några avsnitt av Hejbaberiba. Vi har alla våra favoriter.
Jag är väl inte direkt svag för Prins Carl Filiph utan min favvo är David Hellenius!


Hur som helst.
Kvällen gick verkligen i matens tecken.
Vi åt hur mycket som helst!
Underbara grillspätt med potatisgratäng och till efterätt den helt ljuvliga vit chokladmoussetårtan med passionsfrukt som jag hade gjort. Den var grym!
Jag försökte proppa i folket kakor och biskvier också och när jag nästa dag räknade ihop kalorierna för denna kväll blev min stapeln på närmare 4000 in!


Av mig fick N också en ljushållare i form av 2 hjärtan som ska sitta på väggen.

Mycket trevligt gjorde Veronique debut i inre cirkeln. Jag tror hon är fast!
Hon och jag har på senaste börjat promenera våldsamt tillsammans när tillfälle givits! Jag tror jag har övertalat henne att springa midnattsloppet med mig i Augusti!

A är så söt i verkligheten och blir så fin på kort!
Svårare är det dock att fånga M som är super snygg i verkligheten hon också men så fort en kamera kommer fram gör hon miner!
Lyckades dock fånga henne i ett leende vilket är en bragd! Inte så at hon ler sällan men hon är så snabb med minen!

Av M och A fick N en upplevelse.
Hon har valt att förlägga denna upplevelse på Kolmården där hon ska simma bland delfiner!

Vi bestämde i vinruset att ta mitt 8-manna tält till sommaren och åka ned till Kolmården och låta N simma och samtidigt ha en rolig tält-helg tillsammans.
Hoppas att det blir så!

Sist men inte minst vill jag blogga en bild på en mycket lyckad installation gjord av Ns söta saltkar och hennes menskopp.

Glömde skriva att på dagen på fredagen, alltså innan kalaset var N och jag på shoppingrunda.
Jag köpte bland annat lite tyg på IKEA som jag klädde om stolarna i köket med och det blev också lite över som det blev en duk av!
Skönt att få stolarna svarta i stället för vita.
Funkar inte med vita stolan när man har huset fullt med barn!

Kommentarer
Postat av: Mariasharmoni

N ser ut att ha det jättefint hos sig! Tapeten vid bordet verkar skitsnygg( ser inte riktigt , då kortet är svartvitt).



Jätte, jätte fint blev det på dina stolar!



Krya på dej, shwester!

2009-02-07 @ 09:36:35
URL: http://mariasharmoni.blogspot.com
Postat av: sweetmama

Ser ut som att du har haft fullt upp. Jagförstår att du inte hunnit med bloggen. Nu får du väl dra ut henne på en stavgångsrunda också så hon vågar sig ut ;o)

2009-02-07 @ 13:59:31
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: Ulla

Oj oj vilket party. Kan tro att hon/du/ni var nöjda med kvällen. Simma bland delfiner...häftigt!

2009-02-08 @ 12:37:55
URL: http://ulla67.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0