Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Grattis min lilla älskling, 9 år!



Återuppstånden efter natjobbsveckan igen!
Ånyo förlöst till den riktiga världen där man har kontakt med människor i dagsljus och inte bara myskläder på sig.
..fast inte riktigt än.
Ännu har jag bara kommit till dagens frukost!

Det coolaste än så länge denna förmiddag är att jag vägde mig och jag vägde 57,8 kg vilket betyder att det bra är 0,8 kg kvar till målvikt.
(Jag började på juldagen med att väga 62,2 kg och mitt mål var att gå ned 5,2 kg med hjälp av Tappa.se och promenader!)

Jag kunde inte hålla mig utan gick till garderoben och tog fram mina Dieseljeans, de som jag tidigare tyckt varit barbiestorlek på och som jag i julas bara fick upp till knäna när jag försökte få på dem.
Nu har jag dem på mig och det stramar inte ens! YES!
Nu ska jag promenera bort även det sista kilot sedan träna bra och äta bara hälsosamt! Det går!

Nog om det. Jag är inte i mål än.

Igår efter jobbet, jag gick tidigare så alltså vid 06.30 på morgonen åkte jag raka vägen hem till J och pojkarna.
A och J var vakna och vi förberedde för att väcka E, den lilla 9-åringen med blommor, bakelse och paket på sängen!
Här nedan ser ni A som mentalt förbereder sig på uppgiften.

Min lilla 9-åring hade önskat sig kläder så jag och A hade varit ute och handlat till honom bland annat en jacka, det är det som de stora paketen innehöll.
(vilken tur man har som har en 9-årig pojke som önskar sig kläder!)

I övrigt var det lite spel och böcker för den huvudsakliga presenten skulle han få på kvällen då vi tillsammans åkte till Media Markt där han fick välja sin första hett efterlängtande mobiltelefon.


Efter morognfirandet gick gossarna till skolan och jag hem till mig för att sova.
När jag vaknade städade jag lite och på kvällen åkte jag och J med barnen som sagt till Media Markt.
Telefonen han ville ha fanns inte inne så den fick vi beställa så hämtar jag den på måndag.

Med mig hem från Media Markt fick jag dock en kombinerad scanner, kopiator och fotoskrivare från Hp för 1300 kr.
Den var rejält nedsatt och J har en sådan och sade den var toppen och eftersom jag inte har någon snart  när de jag hyrt från jobbet snart ska hämtas så tyckte jag det var lika bra att slå till!

På kvällen efter lite kvalitetstid i soffan med en kopp te så började jag vid 22.30 att baka en vit chokladmousseårta med passionsfrukt och sedan chokladbiskvier.
Jag höll på till halv 2 i natt och det var riktigt roligt!
Så här blev biskvierna, 24 st.

Kanske inte världsasnygga med jag tror de smakar smaskens för jag hällde lite Xanté (pärinkonjak) i chokladcremen!
 

Kommentarer
Postat av: C a m i l l a

Ååå, grattis till sonen! Vad ni är lika! Din andra son påminner kanske mer om sin pappa?

Hoppas ni får en mysig födelsedag och med allt ditt goda kaffebröd kan det ju bara inte bli fel. Har också givit mig på att baka biskvier förut, det var ganska pyssligt - men gott blev det!

Kram kram!

2009-01-30 @ 12:18:53
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Anne

Åh vad söt han är eller ja båda två och de är såå lika dig när du var liten (mindre). Min lilla 7 åring skulle bli såå kär om hon såg han : )

Det var bara det. Ha en bra födelsedag med din lilla.

Kramisar Anne

2009-01-30 @ 16:23:53
Postat av: Annelie

Stort GRATTIS till din 9åring idag.Hoppas han är riktigt nöjd med dagen.

Biskvier är absolut det godaste bakelserna som finns. Dina var inte alls fula...päronkonjak i,det har jag aldrig smakat, men det måste ju vara gott =)

Ha en fin kväll!

2009-01-30 @ 16:52:08
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: Mor / Mormor

FNISS! Trodde det var Petra Mede på första bilden.

Kul med bilderna och huuuur oooorkar Du baka så mycket? Ska bli sååå kul att träffas på söndag!

2009-01-30 @ 17:59:39
URL: http://widy.blogg.se/
Postat av: cirocco

Man undrar om du försöker baka bort abstinensen för bakelser och godsaker eller om du bara älskar att baka! Ha en underbar dag!

2009-01-30 @ 20:43:06
Postat av: sweetmama

Men nu måste jag fråga. Du har snart nått ditt mål. Hur länge har du gått och hur många kilo totalt har du blivit av med.

Jag vet att det går...men just nu lite trögt här hemma och du är en inspiration för mig sååå????

Kram

2009-01-30 @ 22:57:28
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: annebelle

Har du också en nioåring...Men min fyller tio om ett par månader. Oj vad fort det går..

Biskiverna ser underbara ut. Säkert hur mumisga som helst.

2009-01-31 @ 09:34:49
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: Mariasharmoni

vad har Moster Mia gjort för att få så söta systerpojkar :) ?

2009-01-31 @ 13:13:25
URL: http://mariasharmoni.blogspot.com
Postat av: Fia

Vilken mysig födelsedag han hade! Vad kul att få en hel hög med stora paket. Blev han nöjde med kläderna?

2009-01-31 @ 16:04:07
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: sabina

Vilken super söt kille du har! Men de där så ju oförskämt gott ut, mina favvo dessutom.

Ha en underbar söndag!



Kramiz

2009-02-01 @ 08:43:39
URL: http://mittlivsabina74.blogspot.com
Postat av: Jen

Ser sjukt gott ut. Grattis till 9åringen, kram

2009-02-01 @ 09:48:29
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: menuette

Gillar den översta bilden, stencool!

Det är söta båda två =)



2009-02-01 @ 11:49:25
URL: http://blogg.aftonbladet.se/468

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0