Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Rulltårta med smörkräm.



Lätt att baka för barn. God men mäktig enligt smakpanelen.

3 ägg
2 dl socker
2 dl mjöl
2 tsk bakpulver
1/2 dl mjölk

Smörkräm:
75 gram rumstepererat smör.
1,5 dl florsocker
1 äggula
2 tsk vaniljsocker

Vispa ägg och socker poröst. Blanda i resten av ingridienserna. Häll smeten i en stor långpanna klädd med bakplåtspapper.
Grädda i ca 5 min i 250 graders ungsvärme.
Strö ett lager socker över kakan och lägg ett bakplåtspapper på dess översida. Vänd den med hjälp av en annan plåt så att dess undersida kommer uppåt. Dra försiktigt bort det bakplåtspappret som sitter fast på.
Låt den svalan och bred sedan på smörkrämen. Rulla i hop och ställ kallt.

(Receptet har jag hittat på nätet och den som i orginal lagt ut det heter Maria Wittemyr)

Kommentarer
Postat av: Kraka

Men inte får man väl äta rulltårta om man går på GI?!! ;-)

2009-01-25 @ 23:19:13
URL: http://kraka.moah.se
Postat av: Borthy till Kraka

Nä, det var just det..jag har inte smakat den men jag har känt doften...och den var inte fy skam!

2009-01-26 @ 00:49:44
URL: http://borthy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0