Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Rensa på skrivbordet....

Håller på att rensa på skrivbordet.
En övning som jag skjutit upp ett bra ta nu.

Håller på att fixar i ordning kvitton från julen som J och jag ska dela på men som jag skjutit upp att organisera.
Allt "viktigt" har under december och januari samlat sig i en svällande hög på skrivbordet!
Nu har jag dykit in i den!

Har också planer på att beta av fler "surdegar" som blivit liggande.
T ex att hämta symaskinen i källaren och sy i en liten resår längst ned på nya mysbyxorna eftersom jag inte gillar fladderbyxor.

Lägga in räkningarna i datorbanken.
Kopiera lite från mina skivor till samlingsskivor till bilen och sådant som jag tänkt länge.
För att inte tala om alla foton som ligger okontrollerat och oorganiserat i datorn.

När man tänker på allt man borde göra på en gång så har man i stället bara lust att sätta sig framför tvn och förtränga lite till...
Men NEJ!
Nu har jag gått lös på skrivbordet och pappersgörat!

I helgen har jag skippat allt vad hälsolevene och motion heter och åkt till min väninna Darr i Annanstad på hennes inflyttningsfest.
Vi hade en jättetrevlig helg!
Fredagsmorgonen började mysigt och vid 07.45 infann jag mig på Centralstationen då jag hoppade på bussen till Annanstad.
Vid lunchtid var jag framme och till dess Darr arbetat klart gick jag på stan.

Sedan gick vi tillsammans på stan.
På kvällen bjöd Darr på ruggigt god kycklinggryta som jag själv tänkt göra till kommande helgen och då ska jag blogga receptet.

Det blev en ätorgie för vi avnjöt också både ett glas vin, moffade glass och choklad och efter så lång tid utan godsaker för mig smakade allt ljuvligt och jag var hopplös att stoppa!

Under Let´s dance gjorde jag slingor i Darrs hår som seden bjuder. De blev mycket bra!

Nästa morgon hann vi med en shoppingturne på stan igen och sedan gick vi hem och förberedde oss och festen.
Vid 19-tiden strömmade gästerna in.

Musiker musiker musiker!
Det tog inte lång tid förren 3 gitarrer spelade, ett elpiano ett munspel och massor av grymt bra sång i stämmor och på fullt ös!
Så roligt!
Då är livet som bäst att sitta på golvet och musik bara flödar ur alla och alla tycker lika mycket om det! Okay, det flödade godsaker och rusdrycker också som sig bör på en fest!
Alla grannarna var varnade och inbjudna om någon undrar :-D

Festen klingade av runt 4-tiden på morgonen.
Hyggligt trött travade jag i väg till bussen för att åka hem vid lunchtid.

Kunde inte sova på bussen så jag kan inte säga att jag var fräsh som en nyporos när jag i går kväll gick till jobbet för ett nattpass.

På något obegripligt vis klarade jag med autopilotens hjälp av natten och jag har sovit så skönt idag.

Nu är jag återställd och har varit ute på långpromenad i blötsnöandet md N.

Barnen är hos mig nu och middagen är äten och stora grabben skjutsad till en träning. Nu är det vardag igen men det är tryggt och skönt! Jag har verkligen ett bra liv! Mycket av allt!

Kommentarer
Postat av: Mor / Mormor

Kul att livet är kul igen och att DU MÅR BRA!!!

Tänker mycket på E. just nu och hans brutna arm.

Bilderna vi fick av dej på E. och A. står ju upp på hallen så var gång man kommer uppför trappen så ser man dem och igår kunde jag inte låta bli att stanna och gå fram och titta på dom en låååång stund, varpå jag sa till "Kära Far" VILKA GULLIGA barnbarn vi har fast vi är så dåliga på själva "pratkontakten"

Kanske kan sådant bli annorlunda vid mera vuxen ålder? Har funderat mycket på just detta.....

2009-01-19 @ 19:25:44
Postat av: vivan

Lycka till med städandet....det kommer en skön känsla efteråt när det är klart....kramen!

2009-01-20 @ 13:48:18
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Mariasharmoni

Glöm inte heller att du snart SKA :) få helkroppsmassage gånger 2....

2009-01-20 @ 19:58:14
URL: http://mariasharmoni.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0