Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Många steg, speciell bioupplevelse och besparingar inom vården.

Innan jag kan blogga min nyårshälsning vill jag å det bestämdaste orera lite om dagen innan nyårsafton.
Det var en trevlig dag!
Jag var ledig.
Med posten kom Tappa.se´s stegräknare som man fick med medlemskapet.
Jag satte på mig även den för att se hur lika de mätte.
 Tappa.se´s v/s min gamla!

På förmiddagen åkte jag ut till Kungens Kurva. Parkerade bilen i Heron city och gick sedan runt till affärerna i stället för att som vanligt åka bilen imellan dem.
(Det är ett ganska stort shoppingområde kan jag säga för utsocknes bloggläsare.)
Jag fick i hop en hel del steg.
Vid 14.30 möttes jag och syrran och vi tog en 1 tim och 45 minuter riktigt hård stavgångspromenad. (Det kändes i morse kan jag säga, fick ta en Ipren för att komma ur sängen...det är sant! Ledbruten på stvavgång alltså!

Väl hemma i endorfinrus tog jag ett bad och ganska snart fick jag stiga upp för att göra mig i ordning för att åka in till stan.


Jag promenerade runt ett bra tag även där. Gick till Saga och hämtade biobiljetter och sedan promenad till Jensens på Sveavägen.


Mötte upp samma gäng som föregående kväll.
Vi åt och snackade och snackade och åt.
Observera att jag bara åt nyttigt, drack Cola light till och hoppade över dessertbordet helt fast mina vänner drack öl, vin och åt lass med mjukglass!

Sedan promenerade vi till bion och mötte upp E.
Vi gick in på bion och satte oss i salongen....hade ingen som helst aning vad jag skulle se för film, visste bara att det var en Svensk sådan.
SF Bio: De ofrivilliga (Här en länk att läsa om de ofrivilliga)

Bland den märkligaste film man skådat på länge startade.
Jag kunde inte ta ögonen och koncentrationen en sekund från filmen.
Jag kan inte säga : Åh, den var så bra... för det är inte rätt ord att beskriva den med.
Den var otroligt speciell.
Märklig.
Skådespelet var av bästa sort för du kunde inte förstå det var skådespel, det kändes som dialogen var verklig.
Nej...filmen vi såg var helt obeskrivbar och jag ger upp.

Jag vill absolut rekomendera dig att se filmen. Hyr du den sen för att titta på den hemma och kan stänga av efter 10 minuter då den till en början kanske känns...märklig, vill jag rekomendera dig att inte göra det utan se hela.
Den är givande.
Den handlar om grupptryck i vår alldeles vardagliga vardag.

När eftertexterna rullade igång var det ganska tyst i salongen innan människor kunde förstå vad vi sett.
Jag och E reagerade med att börja skratta helt hejdlöst så att tårarna rann.
Det kändes så otroligt märkligt.
Efteråt blev vi stående i foajén. Vi började spontant att analysera och samtala om filman och blev säkert stående i detta samtal om upplevelsen 30 minuter.

När jag kom hem strax innan midnatt stod stegräknaren på över 25.000 steg. Det måste vara mitt rekord!
Vill dock säga att jag absolut inte fick något förtroende för tappas stegräknare, den rasslade i väg (som jag också hade blivit förvarnad om av kollegor som haft den) och visade efter intensiva vetenskapliga tester 25% mer steg än min vanliga som idag alltså visade 25.000!
Ålltså, den nya är inget för mig, jag vill ha lite utmaning och väljer den gamla!

I dag på nyårsafton har det varit vilken som helst dag för mig. Jag skulle ju inte fira till kvällen utan åka till jobbet.
Det känns som man inte är i samma värld som övriga världen när man ska jobba nyår. ALLA är på väg till fester och middagar och det är sådan otrolig helgstämning.
Själv åt jag gröt och städade.
Lyckades inte få ihop mer än ett minimum av steg idag då jag bara var ute på kortare promenader.
13282 steg. Får bli andra bullar i januari!

På jobbet har vi haft trevligt som vanligt. Min älskade arbetsplats och mina älskade kollegor.
Jag brukar ju aldrig prata om mitt jobb men nu ska jag erkänna det:
:-D
Jag är intesivvårdssjuksköterska och firman är ett sjukhus.


"men dö då ditt gamla skrälle!"


Här kan ni se hur vi offrade den äldsta kollegan i en rit. Hon skulle ändå snart gå i pension och nu på slutet kostade hon bara pengar....
Veronique och jag brukar få extra betalt för det här varje nyår och det har kommit att bli en ren njutning.
Som vi så skämtsamt brukar säga: Ut med det gamla och in med detr nya!

Efter riten har vi haft ett trevligt tolvslag!

Ps. jag har inte underbett....

Kommentarer
Postat av: ejmis

God fortsättning på 2009! =)

2009-01-01 @ 11:35:20
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Veronique

Ja, vad gör man inte för lite x-ra pengar. ;)

Vi ses i kväll.

2009-01-01 @ 17:14:39
URL: http://godiscoominya.blogspot.com
Postat av: kicki

God fortsättning på det nya året...kramen

2009-01-01 @ 17:28:23
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se/
Postat av: cirocco

Önskar dig God fortsättning på det nya året, trevlig rit ni har, schyst bild ni tagit, ja ni verkar ha kul på jobb i alla fall!!

2009-01-01 @ 22:00:49
Postat av: annebelle

Jag jobbar också nyårshelgerna, alltid. Ni ser ut att ha trevligt! ;) Gott nytt å, du verkar ha kommit igång med en nystart.

2009-01-05 @ 23:11:11
URL: http://annebelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0