Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Bruten arm och choklad i håret.

Vaknade kl 14.00 då jag fick meddelande från J om att han och E (yngsta sonen) befann sig i säkerhet på St Astrid-akuten då sonen under förmiddagen ramlat under fotbollsmatch i skolan och brutit armen.

Lilla gubben! Man tycker så synd om dem när de har ont!
Det har ju blivit några gips-vändor med sönerna genom åren men så är det väl att ha aktiva gossar.
Det ingår några brutna nyckelben och armar.
Nu vankas det gips i 4 veckor till att börja med för honom.

Jag blev vaken och pigg och kunde inte somna om.
Fixade runt lite hemma innan jag vid 16.30 mötte syrran för en stavgångspromenad runt sjön.
Fick höra om hennes upplevelser på nya utbildningen och det verkade vara toppen!

Vädret verkade i denna veva slå om för det lade sig en ishinna på vägen och det blev tokhalt!

När jag kom hem satte jag i choklad-hårtoningen i håret innan det blev dax att bada och gå till jobbet igen.

Jag har också glömt att skriva att jag läst ut boken "Dumpa Matthew".

Jag vill varmt rekomedera alla som har möjlighet att hoppa över att läsa denna bok.
Så kass och storyn var utan trovärdighet och huvudpersonen osympatisk.
Underar varför jag läste kloart den?

Nu har jag bestämt mig att jag ska bryta av med lite kriminalromaner.
Jag började i Leif GW Perssons bok "En annan tid ett annat liv".

Jag tycker mig känna igen handlingen och funderar på om jag  läst den tidigare?

Kommentarer
Postat av: Kraka

Tråkigt med din son! Men spännande med helgonförklaringen av Astrid Lindgren! ler Sankt Astrid... undrar vad hon skulle sagt om det?

Angående boken så är det ett tema som finns i flera böcker. GW baserar ju sina böcker på verkligheten (även om han inte säger det (i alla fall inte så tydligt) som en viss annan person som är i blåsvädret just nu). Palmeutredningen var ju ett kalabalikartat polisfiasko som gett innehåll åt ett antal romaner... och en del mycket bra filmer. Det finns en del huvuddrag som går igen i samtliga (jag gissar att dessa huvuddrag är verkliga).

2009-01-15 @ 14:14:23
URL: http://kraka.moah.se
Postat av: K

Hej Tjejen



Du får trösta din grabb o hälsa så mycket att han snart upp o fajtas med dem andra grabbarna.



Sånt händer :-) kram på dig o må så gott...

2009-01-15 @ 16:16:54
Postat av: Mor / Mormor

KRAMA OM E. från morfar och mormor och säg att vi tänker sååååå mycket på honom!Stackars lilla gubben!

2009-01-15 @ 19:06:53
Postat av: Anonym

Men stackarn. Förstår att du inte kunde somna om efter det samtalet!

Kramis

2009-01-15 @ 20:43:33
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: amonym

mmmm choklad-toning...låter härligt. Börjar bli dax här också snart. Stackars E - trist att bryta armen=(

kram

2009-01-17 @ 14:31:07
URL: http://amonym.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Jag älskar att läsa kriminalromaner!!

Vad för utbildning läser din syrra på?

2009-01-17 @ 17:03:01
URL: http://junitjejen.se
Postat av: cirocco

Kul att sandalerna funka, om du skall läsa kriminalromaner eller deckare föreslår jag arne dahl, han skriver bra!

2009-01-17 @ 22:54:41
Postat av: Ulla

Synd om sonen. Vilken tur att det går att fixa brutna armar och ben. När det gäller böcker så måste jag läsa ut boken jag börjat på även om jag inte tycker boken är speciellt bra.

2009-01-18 @ 15:38:01
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej, Illa med armen men det händer förstås med aktiva barn. Min mormor brukade skoja och säga att pojkar skall förstöra för hundra mark om dagen och det skall bli någonting av dem!

Ha en bra dag/cirocco

2009-01-18 @ 15:43:20
Postat av: Anonym

Im back in buissnies!! ;)

2009-01-18 @ 17:25:06
Postat av: C a m i l l a

Nä, stackars sonen!!! Hoppas att han inte har allt för ont.

Choklad i håret lät snyggt, här är det råttfärgat och trist, måste göra slingor och måste sola åtminstone en gång i vinter - är så dålig på att komma mig för att boka bara.

Det går bara bra med motionen verkar det som? Jag är också riktigt på G nu känner jag!

Kramar från Furuvik

2009-01-18 @ 20:56:30
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0