Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Det är okay.

Flera omtänksamma vänner har ringt och messat mig sedan jag publicerade förrförra inlägget och frågat om jag mår mycket dåligt.
Det var faktiskt inte så jag kände när jag skrev det.
Jag satt en lugn stund på jobbet och bara gick tillbaka i tanken lite till det jag tänkte på i bilen när jag åkte till jobbet.
Klart jag har  tankar och känslor och vissa saker är bättre än andra i mitt liv men just när jag skrev det mådde jag faktiskt ganska bra!
Tror inte jag hade kunnat skriva om sådana saker om jag hade varit i stormens öga av ångest.
De stunderna är jag urkass på att hantera och deffinitivt inte mogen.

Kan man någonsin bli mogen att hantera livets tunga stunder?
Är det någon som gillar det?
Möjligen efteråt....att man blivit mer erfaren och ändå inte vill vara utan den erfarenheten.

Någon sade: "Jag litar inte på en persom som aldrig mått dåligt och haft ångest!" och det ligger nog lite i det...eller så är den ångestlöse en sådan som spar på hög så som jag gjorde.....

Hur som helst, läget är ganska lugnt och i morse åkte jag raka vägen från jobbet och käkade på Donken! Jag hade gått och längtat efter detta i 2 dygn och jag kunde känna bearnaisen på de flottiga stripsen.
Tji fick jag!
Endast frukost serverades!

Jag fick överleva ändå.
När jag kom hem vid 08.00 satte jag mig att titta på en film: "....och så kom Polly"


Lättsamt och troligen inte heller något jag kommer minnas.
Förstår ni vad mycket film jag har framför mig att se, jag har ju inte sett en film på närmare 15 år!
Allt är nyheter för mig! En ny värld och jag är inte så nogräknad med vad jag slöglor på!

I går morse när jag kom hem från jobbet tittade jag också på film. Då såg jag "I hennes skor" som var i samma klass som ovanstående, lättsmält.



Nu är det kväll och semester. Lite svårt att förstå det.
Barnen har kommit hit i eftermiddag och det är så mysigt!

A och jag åkte till Media markt för han skulle köpa "Sims 3" och sedan åkte vi till IKEA där jag köpte en till DVD-bokhylladel till alla filmer jag köpt på senaste.
(Observera att jag köpt 3 för 99 kr så jag har inte direkt ruinerat mig men det kanske syns på filmvalen också :-) )

Vi köpte också en byrå att ställa marsvinsburen på så att den kommer upp lite från golvet.
Badat marsvinen och städat deras bur har vi också gjort.

Meka ihop möblerna får bli i morgon för nu ska jag lägga mig i badet och läsa och slappa! kanske en film till fram på kvällskvisten.

Kommentarer
Postat av: Kraka

Tänk så olika man kan uppfatta saker. Jag tänkte inte alls att du mådde speciellt dåligt, bara att du var inne i en reflekterande fas av livet.

Kram!

2009-07-27 @ 21:58:35
URL: http://kraka.moah.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0