Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

E.F.I.T 2/7-09

(Ett Foto I Timmen.....lite drygt....)



8.00. Grabbarna börjar röra på sig i mormor och morfars soffa.



9.00 Vi äter frukost och Mor och Far har varit och handlat.



10.00  jag installerar Mammas lilla trådlösa modem på datorn och bloggar lite.
Får låna hennes trådlösa på semestern om jag vill datorisera lite.



11.00 Vi går alla ned till sjön för första doppet. Plötsligt står det klart för mig varför jag har svårt att bli brun....



11.30  Finns inget härligare än att tvätta sig i sjön! Molnfri himmel!



12.00 "Morbror G" lär församlingen flyta på vattnet. Nästa gång ska han lära oss att gå!



13.00 Morfar har gjort pannkakor till lunch.
De försvann snabbt, själv fick jag bara 2!
...Men det kanske bara var bra vid närmare eftertanke...



13.30  Vi åkte upp till Solbacka för att bada. Ni kanske minns internatskolan där Jan Guillou gick. Där  hans "Ondskan" utspelade sig.
I hans bok har han dock bytt lite plats på namnen, Solbacka heter Stjärnbacka och byn Stjärnhov heter i boken Solhov.
Orkade inte gå nära och fotografera utan tog kort från parkeringen då vi var på väg ned till badet.


14.00 A hoppar från hopptornet om och om igen.



14.30  Min plats när barnen lekte.



15.00 A eller E har tagit kort på mig när vi gick därifrån märker jag.



15.30 Vi åker vidare till Dammhagen för mer bad.



16.00 E tar kort på A och mig när vi ligger i solen.



17.00 Middag. Under alla kantareller ligger biff och det är så jäkla gott!



18.00 Dax att gå till sjön igen!



18.30 jag låg i väldigt länge för att vara jag!



18.30  Här bor vattensnoken. I have the licence to kill....
Ingen skall behöva vara rädd!!



19.00 I byn hjälps alla åt att smörja rygg efter dagen solbad!



20.00 Ernst: Den här bersån är som en öppen famn!



21.00 Jorgubbar med socker och gräddmjölk.

Visst har jag varit riktigt duktig på att njuta semester idag!
En härlig dag.
Känner mig skönt rodnad i skinnet och tro det eller ej men jag är lite trött! Ska ta tag i lite packning nu och sedan öppna alla dörrar och sno in mig i en öppen sovsäck. Upp tidigt i morgon.

Kommentarer
Postat av: Veronique

Njut nu av fulla drag. Det är du värd!



Kram V

2009-07-02 @ 22:32:41
URL: http://godiscoominya.blogspot.com
Postat av: C a m i l l a

Vilken skön, mysig dag! Du är ju inte alls blek!

Söt solstol och snygg bikini. Mysigt det verkar där borta i annanstad.

Kram!

2009-07-03 @ 08:52:06
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: kicki

Vilken underbar dag ni haft, visst är den svenska sommaren skön.

Ser att vi har precis samma dator, visst är den bra.

Fortsatt skön semester, idag ser det dock ut att vända i vädret...typiskt om det är nu ni skall ut och tälta. Kommer ihåg er förra sommar då ni flöt i tältet.

2009-07-03 @ 09:12:31
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se/
Postat av: Britten

vilket roligt inlägg !..tack för besöket min vän..länge sen...jag har precis kommit upp från sjön efter ett underbart dopp....kram ocg fortsätt ha det bra

2009-07-03 @ 11:19:47
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: syrran

Ååå biffi!!

2009-07-03 @ 14:13:55
Postat av: Kraka

Åh, vad skönt du verkar ha! Vill också ha semester nu.

2009-07-03 @ 18:31:40
URL: http://kraka.moah.se
Postat av: lillkakan

Hej!

Hittade hit via camillasdagar" vilken fin blogg!! har du designat själv?

Har du tips får du gärna höra av dig! har ju bara en tråkig vanlig blogg.se design!

Ha det bra i värmen! =0)

2009-07-03 @ 20:20:14
URL: http://lillkakan.blogg.se/
Postat av: Socrate

Hi there! Long time - no write (but read...) .

Kul idé med E.F.I.T. Härliga bilder.

Fräscht nypimpad blogg du har. Vinröda färgen är helskön.

Har just påbörjat 5 veckors semester - skönt. Passade på att starta med 1 timmes skrapning av färg på husets södergavel...helt ok för mej, men UJUJ vad varmt i den kvava luften.

Grundmålning + två strykningar med färg - sen är det som nytt igen.

Ha de gott och njut av sommaren! säger vännen Soc.

2009-07-04 @ 00:33:45
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: annebelle

Vilken härlig dag! Jag har aldrig badat där borta, men förstår att det finns flera fina bad. Får se om det blir något när jag börjar jobba igen.

2009-07-04 @ 22:19:41
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: cirocco

Vilken härlig sommar ni verkar ha, igår fick jag äntligen hem min hoj, så nu blir det att åka, ha det gott och njut av sommaren!!



Mvh C

2009-07-05 @ 00:15:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0