Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Mer vardag med bio.

Jag har faktiskt inte en aning om vad det är för dag idag ens.... men nu är jag vaken och det är på dagen.
Sitter med kaffet och har det lugnt.

Utanför fönstret ser det inte helt strålande ut, lite grått och plus 15 grader.

Tycker ändå att det varit väldigt fint väder i sommar så lite sådana här dagar får det väl vara?
Har haft klänning eller shorts varje dag vad jag kan minnas...och det är vad man minns som räknas!

I går var ett sovdygn.
Kom hem på morgonen efter den fjärde natten på jobbet. Jag var utmattad.
Somnade och sov till kl 15.30.
Inte en kotte var hemma eller ledig att hitta på något när jag vaknade så jag fick som N uttrycker det så sant: umgås med min egen ångest ...och det är ju nyttigt även om det inte är min starkaste gren!

Jag åkte en sväng till IKEA. Det stod utanpå huset att de hade ett helt nytt sortiment men jag kunde inte hitta några nyheter ännu.
Lullade runt där någon timme.
Köpte lite filmer på Willys och City Gros, tag 2 för 99 kr som man kan ha hemma och slöglo på.

Sedan hamnade jag i Heron City där jag spontant ramlade in på en bio.
Det blev: Johan Falk - Gruppen för särskilda insatser.



Den var precis vad jag behövde.
Inte så komplicerad, en polisfilm som troligen saknar helt verklighetsanknytning men som roade mig.
Lite töntig dialog, när både polisen och buset pratar som om de stod på dramatens scen...men i övrigt helt okay film att förströ sig med.


När jag kom hem vid midnatt tittade jag på en till film eftersom jag var klarvaken. Pust, den var verkligen dålig.
Inte en film i min smak.



Jag kan liksom inte med det här med "töntkonceptet" eller jag förstår helt enlkelt inte det roliga med det. Jag kanske saknar den delen av hjärnan....

Nä, nu ska jag faktiskt trippa runt sjön ett varv till att börja med. Jag kan nu se lite blå hål i molntäcket!


Kommentarer
Postat av: Marialivet

Lät som en trevlig vän, den där Mr Ågren... :)

Bra att du tar en tripp runt sjöga idag!

Vi ses senare i eftermiddag- jag slutar tre.

KRAM/ syrran

2009-07-22 @ 11:00:44
URL: http://marialivet.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Johan Falk skulle jag också vilja se, men maken har redan sett den. Men det funkar att gå på bio själv också.

2009-07-22 @ 13:17:35
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Kraka

Jag har ett fast förhållande med Herr Å. Vi kilar stadigt och han är mitt absolut bästa sällskap. När jag är ledig orkar jag sällan umgås med andra än mig själv, träffar så otroligt mycket folk dels i jobbet med kanske framför allt i mina förtroendeuppdrag.

Falkfilmerna gillar jag, alldeles oavsett kritiken. Den där Mary såg jag på bio vill jag minnas,men jag minns inte själva filmen så den gjorde nog inget djupare intryck på mig.



2009-07-22 @ 17:52:00
URL: http://kraka.moah.se
Postat av: C a m i l l a

Jag älskar "Den där Mary". :) Då gillar du inte "Torsk på Tallinn" och Mr Bean heller då?

2009-07-25 @ 23:24:09
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0