Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Glad midsommar!


Direkt upp ur sängen på sena eftermiddagen, ut på promenad i Oslo innan vi landar i mysutstyrsel på internetcafét Nero!
Jo, jag tycker också att jag ser rejält osnygg ut på dessa bilder!

När vi vaknade idag stod regn och hagel som spön ibacken och det var då vi förstod att det faktiskt var midsommarafton!
Alltså, tro inte där ni sitter i regnet hemma i Sverige att gräset på något sätt är grönare på andra sidan!


Om några timmar går vi på vårt 4:e nattpass. Måste ändå säga att det är otroligt stor skillnad på hur man arbetar här och hemma! Vi har så roligt på jobbet hemma! Här gäller total underkastelse med nedböjt huvud.
Jag ska deffinitivt sluta gnälla på något alls hemma!
Vi fattar inte hur fantastiskt bra vi har det hemma! Hur modernt och jämlikt vi har det!

Det här är nyttigt för mig och jag kommer gärna göra om det!


N och jag har det som semester fast vi jobbar så mycket. Resten av tiden sover vi och glider runt helt kravlöst. Vi snackar massor av tjejsnack och har stökigt på våra sovrum!
Det har hänt att vi tagit ett glas vin innan vi gått och lagt oss på morgnarna!

 

Nu gäller nattjobb bara i natt men på lördag ska vi jobba dubbla pass, både eftermiddag och nattpass vilket kommer vara fördjävligt men ge ordentligt med kosing!
Ska bli spännande och trevligt att se lönen härifrån sedan :-)

På söndag gäller bara eftermiddags/kvällspass innan vi ska städa upp i "våningen" och ta tåget hem på tidiga måndagsmorgonen!

(I slottsparken svämmade våra hjärtan över! Vi träffade en 8 veckor gammal mopsvalpgutt! Vi tittade på hans livs första promenad i säkert en kvart när han slirade runt och jagade löv! Han var helt underbar!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0