Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Jag är trött och Michael har dött.

Min dygnsrytm är ett totalt fiasko just nu.
Jobbar ganska pigg på nätterna men vaknar oroligt efter några timmar på fm.
Är sedan uppe och går promenader och ligger och solar några timmar på dagen fast jag är helt vimsig i kolan.
Sedan somnar jag igen på eftermiddagen och sover till det är dax att gå till jobbet igen.

Inte bra för kroppen eller knoppen men jag hoppas det är tillfälligt. Jag har ju det senaste halvåret haft en utmärkt dygnsrytm och sömn trots mycket nattjobb.
Egentligen vet jag varför det är så här just nu.

Igår kväll efter bedrövlig dagsovning var jag ledig.
Jag och syrran bestämde oss för att åka in till Medborgarplatsen för att titta på lite folk.
Jag åt lax och tog ett glas vitt. (Jag brukar inte gnälla men allt ihop smakade riktigt illa!)
Syrrans teori var att de har så mycket gäster att de inte behöver bry sig att potatisen är stenhård och vinet det absolut suraste som finns på marknaden, det kommer folk dit ändå. Massor av folk.
Jag tror hon har rätt.

Jag klarade inte vara ute så länge. Kände mig dum mot syrran som var på strålande humör men jag var för sliten. Normalt brukar man ju kunna rycka upp sig men jag var för seg.
Gick hem och stängde av alla ljud på mobil och telefoner och sov som en död till nu vid 07.20 på morgonen.
Möttes av ett SMS från N som berättade att Michael Jackson var död.
Den officiella dödsorsaken var hjärtstillestånd.
Dör inte de flesta när hjärtat stannar?
Usch vad dum jag är nu.
Trist att han dött så ung. Hans liv är jag inte avundsjuk på, jag tror han var en mycket ensam människa. Men en jäkligt duktig sådan i sin glans dagar.
Vi var och såg honom i Göteborg om det var i slutet av det glada 80-talet. Det var tider det!

Jag har varit en riktig slarver här hemma nu, inte alls städat bra. I och för sig blir det inte så stökigt när man bara sover och jobbar och är själv men lite måste man sköta sig ändå.
Ska slänga i lite tvätt och ta det värsta idag tänkte jag.

Syrran och jag ska promenera till vår lokala lilla sjö och lägga oss i solen har vi bestämt.

Nu till en fråga. Jag hoppas inte den är olaglig?
Jag köper en skiva.
Jag vill lägga in den i min dator för att kunna lägga över låtar från den i min telefon. Det kan väl inte vara olagligt?
Varför går det i så fall inte?
Den går att lägga in i datorn men inte att få över filerna till telefonen, då står de att filena är skrivskyddade.
Det går inte att få bort skrivskyddet? Vad gör jag för fel eller är det helt enkelt olagligt att göra det här till sig själv? Hur är det i så fall möjligt att telefoner görs som musiktelefoner om det är olagligt att lägga över sin musik i dem?

UPPDATERING mitt på dagen:
Nu vet jag vad det var för fel! Det var inget fel på skivan eller min dator som jag trodde. Det var adaptern till det lilla minneskortet som man kör in i datorn som stod i låst läge!
Nu ligger all musik jag vill ha i telefonen där!
Mamma, varför fick inte jag sådan här kunskap med modersmjölken?

Hoppas ni alla har möjlighet att njuta av det fina vädret och att det fortsätter länge! Vi behöver det!
Min huvudvärkstablett har verkat nu så nu ska jag börja dagen!

Kommentarer
Postat av: kicki

Va fint du gjort det på din blogg, underbara färger...

Många av mina vänner jobbar på Aaker...de säger ofta att det är så stor skillnad på norska och svenska sjukhus.

Ha det gott och njut av solen menas den finns kvar.

kramen

2009-06-26 @ 15:48:41
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se/
Postat av: Veronique

Det går inte att få någon nattrytm med det här vädret.

Så är det bara!

2009-06-26 @ 23:33:08
URL: http://godiscoominya.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0