Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Mina aktier har stärkts.

Efter dessa år med denna blogg har jag aldrig sett eller tänkt på att det heter On the bright side of life som jag fick kommentar av Per om här i förra inlägget!


Jag tackar för detta och ska fixa det så fort jag kommer hem!
Jag måste fixa en helt ny header men det kanske är på tiden att jag möblerar om och gör lite nytt här!

Nu har jag inte skrivit här på ett tag för jag var tvungen att vända mitt liv och all energi gick åt till att göra det.

Äntligen har jag lyckats!



Efter nästan 40 års liv har jag för första gången SATT NED FOTEN och STÅTT UPP FÖR MIG SJÄLV!!
Jag dog inte och jag lever nu som helt lycklig över mig själv.

Jag tog inte mer skit utan stod slutligen upp för mig själv och det känns nu som om jag efter detta kan göra precis allt och jag kommer aldrig mer att hamna i en liknande situation.
Det har kostat energi innan jag slutligen kom till slutpunkten.

Je som fanns vid min sida som tryggt stöd sade efteråt att mina aktier har stigit rejält, att jag var så stark och det är precis så det känns! Jag är stark nu.


Som sagt. Just nu sitter jag bredvid N på ett internetcafé i Oslo.
Vi fick jobbet på Ullevål Kir IVA som vi ville ha och natten som var gjorde jag mitt första pass där.


Oj oj oj.
Det är jättespännande men som att gå tillbaka väldigt många år i tiden. Som sagt är vi ju gästarbetare så det är bara att ta seden dit man kommer.
Väldigt ny känsla för mig att vänt le och leka undergiven vilket verkar vara så man ska göra här. Till och med tuffa N är underkastar sig prydligt.

Det kommer nog att gå bra och man får verkligen upp ögonen för hur otroligt långt Sverige kommit och hur grönt gräset ändå är hemma!
Är övertygad om att veckan här kommer att vara trevlig och rolig (och nyttig) men jag vet redan nu att hemma är bäst jobbmässigt!


När vi inte är på jobbet här så känns det som vi har semester.
Vi bor ensamma i en 5-rumsvåning med kakelugnar och högt i tak och vi bara glider runt och har det trevligt i ett ännu så länge soligt och varmt Oslo.

Nu dax att gå hem och duscha inför natt nummer 2.
Hoppas jag fixar att förstå vad de pratar om och att jag sköter mig som jag förväntas sköta mig. Lite pirrigt! återkommer i frågan!

Kommentarer
Postat av: Kraka

Trevligt med lite omväxling! Själv växlar jag ju om på ett mindre sjukhus och det är också trevligt.

Ha en bra midsommar!

Kram!

2009-06-17 @ 22:24:09
URL: http://kraka.moah.se
Postat av: Veronique

Tjenare du Starka, Sköna, Stabila, Söta, Sexiga Fruntimmer!!

Jag är såå glad för din skull ska du veta!!

Jag kom att tänka på Sara Ls låt som du sjöng "Starkare". Den borde du sjunga för en viss person. ;)

Se nu till att sköta dig i "Det Nya Landet" så ses vi snart.Och häls N att det är bra för henne att träna på lite undergiventhet i mellanåt. ;)



Kram, kram Madame V

2009-06-18 @ 00:25:59
URL: http://godiscoominya.blogspot.com
Postat av: C a m i l l a

Å, men vad kul att du fick jobb i Norge. :)

Vigelandsparken är mäktig. Tänk att en enda person gjort alla de där skulpturerna.

Skönt att höra att du mår bra vännen!

KRAM!

2009-06-18 @ 08:34:03
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: C a m i l l a

Hej igen! Jag har en tågbiljett t o r till Göteborg bokad 3-4 augusti, men min kompis som jag skulle hälsa på är nog tyvärr inte hemma då. (Köpte den jättebilligt på SJ för 3 månader sedan). Tänkte höra om du är hemma någon av de dagarna, i så fall kanske jag använder den till Stockholm i stället.

Vore superkul att ses igen.

Kram!

2009-06-18 @ 10:20:28
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Mötley Annika

Så kul att höra att allt går så bra för dej :) jag e glad för din skull , trevlig midsommar kram Mötley Annika lycklig som få !!!

2009-06-19 @ 12:09:36
URL: http://motleycrue.blogg.se/
Postat av: amonym

GLAD MIDSOMMAR! Och all min respekt för att du stärkt dina aktier! Bra jobbat!



kram kram

2009-06-19 @ 12:12:20
URL: http://amonym.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0