Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Det verkar gå troll i min Norgeresa!

Jag har lite dålig koll på dagarna men jag vet att det var måndag igår för då kom pojkarna till mig efter skolan och jag sov av efter natttjänstgöringen.

Vill dock inte direkt påstå att jag sov...
Vid halv tolv ringde de från Firman jag sökt jobb genom i Norge. De hade ringt till Norge för att höra sig för varför min Norska legitimation aldrig blev klar?
Det har nu tagit ovanligt låååång tid!

Anledningen var att de inte fått in avgiften på dryga tusenlappen från mig!
Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta!
Jag satt en halv dag på ortens Nordeakontor för att göra den här inbetalningen 28/4! Det var mycket lång kö med pensionärer före mig. Till slut var det min tur och då fyllde jag och kassörskan i en A4-sida lång blankett för att betalningen skulle kunna utföras korrekt!

Det som sedan skedde visade det sig när jag hade lämnat Nordeakontoret och som jag fick veta när jag ringde dit igår var att pappret inte åkt godkänt igenom deras fax så min betalning hade aldrig anlänt till Nordeas utlandsbetalningsavdelning!
Den betalades aldrig.

Jag var så övertygad om att jag hade gjort allt korrekt att jag aldrig kontrollerade att pengar blev dragna, jag bara litade på banken.

Nu blev det aktivitet. Min telefon gick varm under resterande dag och Nordea tog på sig hela skulden och ringde Norge och alla man kan tänka sig. Pengarna kom till Norge fortare än kvikt men lik väl....
Norge är inte lika snabba och det är inte säkert min legetimation hinner bli klar.

Är det någon som längre tror på att det är meningen att jag ska till Norge?
Känns som ödet har lagt sig i här!

Blev alltså inte så mycket sömn under dagen igår.
På kvällen åkte jag och storhandlade på Willys och sedan gjorde jag baconinrullad fläskfilé med färskpotatis.
N och barnen tyckte det var gott och det tror jag det var men jag kände verken smak eller lukt förkyld som jag är.

N och jag gick efter maten en promenad på byn på jakt efter blommor att köpa till äldsta grabbens skolavslutning. Det var en svårare uppgift men jag kom hem med 2 orkidéer.


I morse var det till att stiga upp kl 05.00 och försöka tycka det var behagligt. Konstigt nog var det inte så tokigt!
Jag tog ett bad och väckte sedan pojkarna.
Vid 07.00 tog vi pendeln in till stan till stora sonens skola.
Han skrattade sig lycklig att jag hade glömt minneskortet till kameran så han slapp bli fotograferad!

Regnet öste ned men högtidsstunden kunde vädret inte ta ifrån oss.
Med trummor och blåsorkester var det parad till Adolfredriks kyrka.

Jag och några andra mammor och pappor plankade in (trängde oss in i kyrkan sist när alla som fick vara där hade satt sig).
Det var bara 4:ornas föräldrar (1 per elev) som fick vara med i kyrkan.

Efter kyrkan var det fika i klassrummet och fröken fick blommor och presenter.

Sen var det bara att öppna plånboken.
Spontant bestämdes bland pojkarna i klassen att de skulle sticka iväg till Gröna lund.
Där är de nu och jag hoppas de har en underbar dag och att de sköter sig fint och känner sig riktigt glada!

Själv åkte jag hem och sov som en död några timmar.
Nu är det dax att rodda med minstingens fotbollsträning och sedan ska jag göra kyckling i ugnen till middag.
Jag borde verkligen städa lite men .... som sagt jag är förkyld och jag kan inte känna någon doft av marsvinen ännu :-) Leve förkylningar!


Kommentarer
Postat av: cirocco

Kväller!



Jag tar din förkylning, så kan du sticka iväg ut och springa några rundor, tippar att humöret, orken och lusten snabbt kommer tillbaka.



Ha det bäst och krya på dig/C

2009-06-12 @ 00:04:05
Postat av: Mor

Nääär vågar man ringa dej nu för tiden, då Du tydligen jobbar natt "alla dagar" om man säger så?

2009-06-15 @ 14:49:28
Postat av: Mötely Annika

Hej vännen hopas allt går bra för dej har du sett om min Norge resa ???



WOW ja ha träffat Tommy Lee Nikki Sixx & Vince Neil



gissa om Annika e lyclig kolla bloggen den 9 juni !



kram och glad midsommar

2009-06-17 @ 16:23:16
URL: http://motleycrue.blogg.se/
Postat av: Per

Hej. Det är med stort nöje jag följt din blogg, dessutom är det så att mycket utav dina tankar och aktiviteter stämmer med hur jag ser på livet. Vill passa på och påpeka att det heter ON the bright side of life...Ha det Per i Skövde

2009-06-17 @ 16:42:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0