Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Uteliv och ommöbleringar.

Varför blir man akut blogg-nödig när man borde städa?
Denna helg har jag fått känna av att jag inte är någon ungdom längre....

Utgång både fredag och lördag, det borde man ju klara av när man inte har några andra större åtaganden.
Visst jag klarade av det men resten av tiden har gått till återhämtning och egentligen inget annat driftigt alls.

I fredags var jag ju ledig.
Tror det var då jag sydde nya gardiner till pojkarnas rum?
Det var verkligen ingen lek att hitta tyg som på minsta sätt skulle kunna gå ihop med pojkarnas kammo-väggar.
Jag fick slutligen ge upp att vara petnoga och tog ett tyg på IKEA.
Så här blev det.


På fredagskvällen åkte jag in till stan för att möta upp Talle som firade födelsedag och hela gänget.

Vi åt på en irländsk pub rakt över gatan (Kungsgatan) från "Golden hits".

Vi hade jättetrevigt.


Efter 40 minuters kö kom vi sedan in på Golden hits och där dansade vi och for runt som man gör till dess att vi tjejer bestämde oss för att hinna med sista tåget vid 01.45.

(Ett riktigt ålderstecken!)


N stackarn skulle också varit med men hon satt och led på akuten hela kvällen och natten för att få diagnosen akut kalkaxel. (Ålderstecken? ;-) )

Halva lördagen sov jag nog bort men mådde inte så hemskt som jag kunde ha gjort, bara trött.
Jag satte igång med att göra något jag tänkt på länge men som verkat så bökigt...

Att montera ned soffan och byta plats på delarna i den så att schäslongen kommer på den sida av soffan där jag ligger och tittar på tv.
Jag bytte plats på den och fåtöljen.


Om nu någon händelsevis undrar varför det har flyttat in knallröda kuddar i min soffa så har jag fått dem av N när jag fyllde år.
De matchar och tar upp det som händer just nu på andra sidan av detta rum, köksdelen där jag håller på att få ett knallrött glasmosaik-kakel!
Ska blogga det när det är klart.
Ingen kan påstå att jag är rädd för färger och det blir så varmt och coolt här hemma!

Ja ha. Då har vi kommit fram till lördagskvällen.
En tjej på jobbet fyllde 40 år! Grattis!

Hon hade gjort en stor och härlig fest i Gula villan i Tyresö.
Hon bjöd på pasta och vin och tårtor så det stod härliga till och på husets övervåning hade hon hyrt in karaoke för hela kvällen.
Vad händer? Drt blir värsta draget och tror ni då att jag kan hämma mig?
Nej, tyvärr....
Fasen vad kul det var men det leder ju till lite ångest dagen efter tyvärr....

Hoppas att alla andra var tillräckligt förfiskade så att mina framträdanden inte framstod som så hemska som de var. Pust....att man inte kan vara lite snyggt lågmäld någon gång....
Men kul var det!
Fick skjuts hem av en jobbarkompis och när jag hoppade ur bilen mitt i natten var det minus 10 grader ute.

Nu är det söndag och jag borde fortsätta städa.


Kommentarer
Postat av: Mor

Läckra "killgardiner" passar bra där! Och det var en jäkla tur för dej att jag ser en snutt av "min kudde" i fåtöljen!! FNISS Har idag hämtat upp "mera gammalt elände" ur källaren för rensning och bortforsling. Hur kunde man tro att någon vill ha gamla leksaker.....

2009-03-01 @ 15:34:09
Postat av: mariasharmoni

Fasiken vad duktigt att montera om soffhel..etet igen- det var nog ingen match :/ . Men ingen match är för onödig när ommöbleringsabstinensen sätter igång- snyggt!

Ska göra 15 st externbehandlingar denna kommande kursperiod- dags att boka tid ?! :)

Kramizz!

2009-03-01 @ 19:58:07
URL: http://mariasharmoni.blogspot.com
Postat av: Junitjej

Gardinerna är ju jättefina!

2009-03-01 @ 20:11:37
URL: http://junitjejen.se
Postat av: C a m i l l a

Jäklar, vilket partyhelg! Här har det varit familjehelg för hela slanten, trevligt men lugnt. Filmen i fredags var kanonbra, den måste du se! (Män som hatar kvinnor).

Nu är det ny vecka igen, sjutton vad tiden rusar iväg. Måndag, fredag, måndag, fredag...

Kram kram!

2009-03-01 @ 22:04:55
URL: http://www.camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Wow, vilken läcker tapet. Var kommer den från?

2009-03-02 @ 17:07:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0