Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Reser mig.



Balkongdörren är öppen.
Utanför sjunger fåglar.
Min nya kaffebryggare som jag köpte igår puttrar ut de första kopparna kaffe.
Jag har varit så förbannad på den gamla bryggaren som gjort halvljummet kaffe. Hett ska det vara!
Om inte den här kan heller så konverterar jag för all framtid till pulverkaffe!

Klockan är 9.00. Jag har nyss beställt biljetter på Ticnet till äldsta sonens konsert med klassen "Let the future sing".
Höll på att bli biljettlös eftersom jag slarvade med att göra denna uppgift! Dålig mamma!

Har haft en tung period med en del skit kan jag tycka. Antagligen därför jag inte haft kraft att skriva.
Små saker som tryckt ned mig ordentligt.
Känner mig fortfarande ledsen men eftersom jag mår bra inuti så har det gått att stånga sig framåt ändå.

Jag måste bara ta en sak itaget.
...men jag hade gärna sluppit och fått haft det trevligt i stället.
I bland kan jag tycka att jag inte förtjänar att ta all sorts skit.... (men så tycker nog alla om sig själva....)
När det blir för mycket skit på samma gång så får åtminstone jag svårt att stå rakryggad och bara svälja.
För många minus är svåra att stå emot.

Nu, om inget mer händer ska jag nog klara av att resa mig och säga i från å det bestämdaste. Jag tar en sak i taget. Det är bara jag som kan göra det.
Nobody puts my baby in the corner! (jag får helt enkelt säga så om mig själv nu!)
Tur att jag har så många fina och bra vänner för att inte tala om min familj! tack alla för att ni finns!

I Torsdags efter jobbet var X-maken, syrran och jag med barnen uppe vid brasan vid vattentornet. Det var trevligt som vanligt.
På vägen hem gick vi förbi villan som (enligt tidningarna) en 3-barnspappa samma eftermiddag försökt bränna inne sin familj i.
I dessa lägen kan man få mer perspektiv på sina egna problem....
Stackars stackars familj, vilken tragedi.

På fredagen åkte jag barnen och syrran för att hälsa på hemma hos mor och far. Vi åt dem ordentligt ur huset men de får skylla sig själva när de lagar så god mat!
Syrran hade med sig massagebänken och medan jag låg i bikini i solstolen masserade hon grannskapet i solskenet.
På bilden ovan ser ni när "Farmor" får sig en riktig omgång!

I övrigt så var vi nere vis sjön och doppade fötterna i det kalla vattnet. Jag dammsög bilen iklädd bikini och man fick den allmänna känslan av att det var sommar!
Vi satt en kväll vid grillen också, det glömde jag.



När vi kom hem ville barnen prova att ta ut marsvinen så det gjorde vi också. De fick ett hallelujamoment bland maskrosorna!
I morgon börjar en ny vecka och då ska jag försöka se klarsynt och inte så otroligt förlåtande och positivt på min omvärd som jag tyvärr har så lätt för att göra. Slut med det alltså!
Man får inte missbruka människors förtroenden hur som helst.

Kommentarer
Postat av: Fia

Ska vi hålla varandra i handen och resa oss? Jag har också haft en tung och jobbig period där energitjuvar har snott reservkraften. Det är så jobbigt när människor utan hänsyn vräker ur sig en massa negativ energi.

Hoppas du har tankat kraft med hjälp av din gulliga familj. Kram, Fia

2009-05-03 @ 10:30:25
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Kraka

Jag ringer dig så vi kan bestämma en tid.

2009-05-03 @ 10:33:30
URL: http://kraka.moah.se
Postat av: Veronique

Så ska det låta!

Duktig flicka!



Kram

2009-05-04 @ 03:48:48
Postat av: C a m i l l a

Nä, vad tråkigt att höra. Hoppas att det går åt rätt håll med allt nu igen!

Kram!

2009-05-04 @ 11:57:50
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: vivan

Farmor????

Tycker det ser ut som farfar!!!

men skönt ser det ut i alla fall!



Kramen!

2009-05-05 @ 22:17:19
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: "Uggle"mor

Var fan är vår GOLF?

2009-05-06 @ 20:57:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0