Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Reservmorsa...eller Madame som de säger!

Nu har det nog blivit sommar för mina strumpor har nog permanent åkt av och fötterna har fått nagellack på tånaglarna och åkt in kroniskt i sandaler.

Man behöver inte längre jacka.
(..Jo, lugn, snart åker ju vinterkläderna fram igen när det blir dax för industrisemester!
...eller hur brukar det vara?
Skärpning Borthy! Det där var negativt tänkt!!!! Fy!)

Det är nu klart att jag kommer att få jobba 16 veckor natt över sommaren.
Renodlad natttjänst och när jag fick se mitt schema så sköts jag nästan som en raket raka vägen upp till himmelriket! Schemat var så glest och fint att jag inte kunde tro mina ögon!
Mitt liv kommer bli helt underbart och lätt att få ihop! Jag är så glad för det här!

I tisdags när jag var ledig gjorde jag väl inte så supermånga knop vill jag minnas.
Var en sväng och storhandlade på Willeys och planterade på eftermiddagen alla mina Mårbackapelargoner som jag pysslat och drivit fram under våren i balkonglådorna.
Nu får vi hoppas att det inte blir frost!

Jag har sovit lite dåligt den senaste tiden så igår efter jobbet lade jag mig och sov en timma. Därefter var jag på banan igen och kunde glädja mig åt kvällens spännande händelse.

Jag lagade en stor gryta med kycklinggryta och en stor kastrull med ris.
Med maten knallade jag sedan över till X-maken J.

Vid halv sju anlände han hem med våra 2 söner + 2 supergulliga pojkar från Kina som vi skall ha boende hos oss i 1 vecka lite drygt.

Anledningen till detta besök är att min stora son ju går i Adolf Fredriks musikklasser och just nu kommer världen på besök för att deltaga i "Let the future sing!"
Mins sons klass är värdklass till en barnkör från Kina.
Vi är således värdfamilj för dessa 2 pojkar.
Ännu har jag inte lärt mig vad de heter, det var i stort sätt omöjligt att uppfatta men jag kan bara säga: Vilka fina pojkar!

De första de ville göra när de kom var att ha galgar att hänga sina köruniformer på!
Hmmm....undrar om det skulle vara prio 1 för mina söner om de kom till Kina?
Att be att få hänga upp sina prydliga uniformer?

Kommunikationen gick aningen knaggligt men med teckenspråk och glädje kommer man långt.
Jag (Madame) fick fin present. En träskulptur men kenesiska tecken och bilder på.
J (Mister) fick en cd med kinesisk folkmusik.

Nu har vi ett gediget program framför oss den kommande veckan att se till att de här barnen och mina egna forslas runt på konserter de ska sjunga från morgon till kväll.

Oron har ju varit hur och vad de äter?
Först av allt var vi ju osäkra på om det åt med bestick eller pinnar men de bara fnissade och pekade på besticken och sedan åt de med god aptit av maten jag lagat.

J hade bunkrat upp med tokmycket frukter, nudlar, ris-sorter mm för att de skulle ha allt de ville till frukost men när vi sedan frågade vad de åt på morgonen så svarade de : Mjölk och toast!

Ja ha...så enkelt var det :-)

När det var dax för alla barnen att sova gick jag hem till mig.
N kom över och vi kollade en film och satt och pratade till halv ett på natten.

I dag regnar det så snart kommer stora grabben hem med kineserna.
Annars hade vi planerat att jag skulle visa runt dem i Stockholm och äta lite glass och så där innan det drar igång med eftermiddagens och kvällens konserter.
Snart invaderar de. Till dess ska jag betala räkningar och fixa med jobbet i Norge.

Kommentarer
Postat av: bitte

Hej vill tipsa dig om min tävling där du kan vinna

En snygg väska och ett presentkort på 500 kr

Postat av: Anonym

hello Madame! Vad spännande att få vara "extra-familj"! Måste ju vara kul för dina killar också. Hoppad de gillar vår vackra huvudstad!

2009-05-31 @ 19:20:09
Postat av: Janne Löfgren

Hej lilla söta Borthy. Hur är läget med dig. Såg att du har varit lessen. Hoppas att allt löste sig till det bästa.

Kram

2009-06-03 @ 13:19:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0