Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Tänk om man bara kunde vara okänslig för känslor...

Jag visste inte att jag är så känslig som jag är....

Tänk om man kunde leva lite mer som man lär...eller åtminstone inte vara så förbannat känslig!
Varför känner man?
Varför oroar man sig?
Varför behövs det så lite för att jag ska tappa mina starka goda avsikter?
Varför betyder det så mycket vad andra säger?

Styrka och tack till personer som öppet vågar be om ursäkt och gör sig besväret att göra det!

Idag var jag ute och sprang. Det gick så förbaskat bra. Endorfiner rann till och jag blev lite medveten om att mina tankar ånyo (det var ett tag sedan) gick mot det hypomana.

Jag vet att jag är lite sådan men tycker mig ha ganska bra koll på det... och jag brukar bara försöka njuta det positiva av det.
Endorfiner är fina grejor!

I kväll varit på ett möte som för mig slutade i total förskräckelse av oro....jag tappade hela fotfästet. Blev så förbannat arg på mig själv att jag är så skör, att jag inte har starkare skydd mot omvärlden och andra.
Gråtit.
Behöver mina nära.

Sen så hände det. Någon ringde och pratade med mig och vi kunde reda ut allt.
Besked och samtal är alltid bättre än oro och tystnad.

Vad bra det kändes att hon ringde och brydde sig om annars hade jag mått skit och mina dagar hade gått åt till oro!
Jag vågade inte ringa personen eftersom jag inte ville störa men personen ringde mig.
Jag kanske har nära till känslor men det tror jag inte...
För mig fungerar prata allra allra bäst. Annars växer det till enorma berg.

Jag kände hur jag först blev som en gråtexplosion inuti....av osäkerhetsfaktorer...när man inte förstår och när andra har makten!
Hon såg och tog tag i det direkt.

Nu kan jag släppa det också och ägna mina tankar åt annat.

Kommentarer
Postat av: Kraka

Tack för din kommentar inne hos mig. Jag "godkände" den inte, kändes för personlig och jag blev osäker på om du ville ha den utlagd offentligt.

Du vet var jag finns om du vill prata. Kram!

2009-05-26 @ 04:42:01
URL: http://kraka.moah.se
Postat av: Mor

Sa till "kära Far" att jag läser Borthys blogg, då han undrade vad jag höll på med.-"Vad skriver hon om?" -"Vet inte riktigt" sa jag -"Veeet inte,Du ser väl vad hon skriver?" -"Ja, men förstår inte riktigt...... Läs själv!!!"

Så Gotlandsresan: Det ska bli "Styv Fuling" i morgon och då vet iallafall jag att jag inte vågar åka och för första gången fyllde vi INTE i rutan för avbeställningsskydd, av ren snålhet, då vi alltid kommit iväg när vi beställt biljetter och betalat.Faan!

2009-05-26 @ 13:41:21
Postat av: Mor igen!

Vi vågade aldrig åka p.g.a blåsten! 3000:- åt helskotta!

2009-05-27 @ 15:33:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0