Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Energin har återvänt!

Nu ska jag tesa en ny teknik. Se om jag får till lite mer blogg om jag bloggar kortare och oftare. Nu ska jag verkligen skärpa till mig.
Jag jobbade ju 4 nätter och jag gjorde inte så mycket på fritiden under den tiden. Nu har ändå nedräkningen inom mig börjat att jag ska över till dag och lägga om mitt liv.
Jag känner mig superledsen att lämna nattjobbet som jag älskar men nu måste jag och ska göra bra av det!

Jag har haft tid till mycket tankar den senaste veckan och fått möjlighet till att diskutera dem.
Har upptäckt att jag burit på en hel del ilska och smärta.
Kanske har jag nu kanaliserat ut en del eftersom mina spänningar i axlar och huvud har runnit av mig.
Dax att ta nya tag och det var precis vad som hände i förrgår.
Jag vaknade med mer energi och en ordentlig livsglädje igen.
Jag ville plötsligt göra saker igen.
Stack till Ica och köpte kött och grönsaker...bara det att jag ville bry mig om vad jag äter igen, härligt!
Jag åt första bra portionen kl 03.00 på natten till torsdag. Gick sedan av tosdag morgon.

Sov till 13.00 och gick sedan till gymet (YES!) efter frukost och mötte upp en kollega som arbetat fm-pass!
Jag var nervös eftersom jag inte varit där sedan mitten av september, kände dåligt självförtroende men det gick hur bra som helst och jag sprang ganska lätt 3 km rakt av på  bandet innan träningen.

Sen när jag kom hem på em hyrde jag 2 filmer som jag hade tänkt se på kvällen.
Men, efter biff och grönsaker och att jag tittat på en gammal film som jag hade hemma blev jag så förbaskat trött, orkade inte ens se klart SOS Gute, det kvalitetsprogrammet :-) så jag somnade före kl 21.00!
 
(Jag har sett den tidigare på bio men minns inte den alls :-) )

Sov till 07.00 nu på morgonen och mötte min kollega JH för att gå till badhuset och simma kl 08.00.
Nu hemkommen igen efter en km i bassängen och lite uppiggande samtal i bastu och dusch.

Nu blir det frukost och sedan ska jag försöka få till lite städning och promenad, se de hyrda filmerna innan jag skall på fest i kväll!
Mår bra och är taggad, har fått tillbaka energin!

 


Kommentarer
Postat av: Yennie

Välkommen tillbaka till dårhuset dagtid på "firman" som du så fint kallar det=). Hoppas du stannar ett tag dagtid innan du försvinner till natten igen=).

2009-11-21 @ 15:37:39
URL: http://yenniesblogg.blogg.se/
Postat av: Mor

Hm...!? Varje gång man har fått för sej att Du mått bra så får man reda på att så har inte varit fallet.

Suck.

2009-11-21 @ 17:23:10
Postat av: Maria

Go girl! :)

2009-11-21 @ 18:14:42
URL: http://marialivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0