Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Inte helt harmonisk fysiskt.

Nu är ju jag så där typiskt lost igen. Så där avskärmad från verkligheten som man blir när man jobbar 6 nätter på raken och bara sover bort dagarna och jobbar bort nätterna. Jag hänger inte med i något som händer i världen, det skulle kunna falla en bomb i grannstaden och jag skulle vara ovetande om det.

Vet inte om skivan är ny men idag var jag och ETL en sväng i Skärholmen efter att jag hade vaknat och då bara låg Kents nya skiva där så jag köpte den direkt!
Har ännu inte hunnit lyssna på den men jag känner på mig att jag har fina saker att lyssna på framför mig.

En sak som jag gjorde idag var lite lagom konstig...
När jag vaknade i eftermiddags så låg en påse tinade räkor på diskbänken. Jag förstod att jag under sömn varit i frysen på förmiddagen och tagit ut dem! Det blev ganska otippat räkmackor för mig till frukost!

I övrigt är jag inte helt bra.
Jag tror jag betalar tillbaka fysiskt nu vad jag slitit på kropp och psyke det senaste året.
Utan att förstå det känner jag mig stressad i kroppen, jag har ont i axlarna och känner mig stresskäslig.
Om jag får en helt vanlig information så vill jag slå ifrån mig.

Det känns som om axlarna inte riktigt orkar hålla uppe huvudet på plats och jag har ont i öronen, riktigt ont.
Har hela den här veckan tagit Ipren varje dag för att fixa att jobba.
Blir ingen vaccination för mig denna period, man ska vara helt frisk för att få göra det.

Jag har en så otroligt stark kropp generellt som ställer upp på all min misshandel som jag utsätter den för.
Det är så otroligt sällan att den klagar.

Darr sade till mig att jag verkade så mycket lugnare och mer harmonisk när jag var där sist och jag höll med henne, jag börjar kanske titta upp med näsan ovan ytan igen.
Ögonen har ochså blivit bättre och de svarta ringarna under ögonen.
Jag känner hopp nu inför att gå över till dagtjänst och göra bra saker av mitt liv.

Men...nu har kroppen sagt lite ifrån, det kommer väl retroaktivt, så där som håravfall brukar göra.
Inte nog med elände, jag har fått konstiga bett/finnar i ansiktet också....jag är inte frisk! Riktigt trist.

Lite måste man få klaga.
Det är dock inte värre än att jag jobbar och har ett normalt liv.
Innan jobbet i kväll tände jag oljebrännaren med härlig doftolja och en massa levande ljus i badrummet och tog mig ett långt härligt hett bad. Jag bara låg där och tänkte och slappnade av...fast jag inte är spänd...men det är jag ju antagligen.....

En annan märklig iaktagelse jag har gjort och som jag säkert är ensam om iden här världen är att jag får svettlukt under armarna när jag har spända axlar. Jag fattar inte hur det hänger i hop? Är det någon annan som upplever det fenomenet? jag känner inte igen mig själv!

Vilken otrolig tur att jag har så härliga arbestskamrater och vänner runt mig som gör att jag skrattar och mår glad trots att jag är lite hängig!

Förresten, jag skulle ju blogga mer kort från Halloween men det får komma lite retroaktivt.

En annan sak....Mor och Far ringde och berättade en mycket positiv sak de kommit fram till. Attans bra, kör hårt, det är helt rätt!




Kommentarer
Postat av: Syrran Maria

Härligt det låter med badet, och jag sov 10 timmar inatt- det ska nog bli fölk av oss också!!

Hoppas du får sova ordentligt idag!!



Ta hand om dej/ kram

2009-11-07 @ 05:41:07
URL: http://marialivet.blogg.se/
Postat av: Bittan

2009-11-07 @ 11:47:22
Postat av: Kraka

Tråkigt vännen att du inte mår bra! Men du ska veta att det tar på krafterna att skiljas även om man själv vill det. Det tog mig mer än fem år att bli något så när harmonisk igen och jag jobbar fortfarande på det. Jag separerade 2001 och skiljdes 2004 "på pappret".

Det där med svetten är väl inte så märkligt... Dels håller man väl armarna närmare kroppen när man är spänd i nacken och axlarna åker upp och då blir det svettigare under armarna. Sedan är det ju så att stress, även psykisk, gör att man svettas mer. Gissa om jag känner igen det där! (Men det är bara att tvätta sig flera gånger om dagen, ha på deodorant och byta kläder... Gilla läget så att säga...)

Kram!

2009-11-07 @ 14:51:56
URL: http://kraka.moah.se
Postat av: Fia

Det är nog inte så ovanligt att det blir reaktioner i både kropp och själ efter långa jobbiga perioder. Det är tur att du lever ett sunt liv så att kroppen trots allt har lite reservkrafter.

2009-11-07 @ 15:17:42
URL: http://neverkeso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0