Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Mamma mamma, titta det ska bli jul!

Aj då... jag som bara tänkte vara ute i god tid och sätta upp ljusslingan på balkongen innan det blev mörkt, kallt och kom snö.
Det gjorde jag dock inte i smyg som jag trodde utan en barnaskara med mor ställde sig nedanför min balkong och följde arbetet.
De konstaterade att det ska bli jul!
Jag kände mig lite töntig som var ute i så god tid kan jag säga.... men jag kan ju inte slita ned den igen, då blir det väl tvångströja av bostadsrättföreningen.

I övrigt har jag nu på morgonen hällt ut 4 tjocka välfyllda handväskor i en stor okontrollerad hög på golvet i hallen.
Kan säga att där gömde sig det vanliga.
5 läppglans, 8 cerat, 500 kr i en-kronor, 27 pennor, 24 tamponger...hur många gamla tuggummin och kvittor som helst och hur många obeskrivligt bra-att-ha-saker som omöjligt kan samlas i en kvinnas väska.

Nu är allt sorterat och handväskorna, alla utom en (den driftansvariga för perioden) ligger helt tomma.

Jag börjar få ett riktigt dåligt förhållningsätt till mina skåp och förvaringsmöjligheter. Allt börjar växa över bredderna. Jag fattar inte var allt kommer ifrån....
Alltså, dax för att ta ett skåp då och då och börja röja ur, hårt och skoningslöst! 

Nu springer jag i väg och tar "allt-i-allo-skåpet" i hallen.
Det rymmer allt från gamla skrivare till en hel del hårspray, smink och ett reservförråd av pasta.
Jag låter ju helt galen...
Pastan har fått en hylla i det skåpet eftersom mitt kök inte tolererar en ansamling större än 5 spaghettistrån åt gången, vet ej hur de tänkte när de planerade köksförvaringen.

Ja ha, nu 2 timmar senare är skåpet som Gud glömde utrensat och pånyttfött. I hallen står 4 fulla papperskassar med gammalt obeskrivbart osorterbart skräp som snabbare än snabbast nu skall forslas till soprummet!

I övrigt denna vecka har jag haft lite svårt att lägga om till dagtid. Jag har vaknat vid 4-snåret på morgnarna och då gått upp och tittat på film. Dessa filmer har jag tittat på innan jag väckt barnen vid 06.30.

 

I övrigt har jag varit ute och gått en hel del. Än så länge denna vecka skött mig exemplariskt på stegfronten. Igår t ex gick jag och ETL hela vägen till Ikea där vi köpte lite ljus och åt på en restaurang i närheten. Sedan promenerade vi tillbaka.

E har varit sjuk och hemma igår och idag, han har ingen röst men mår i övrigt helt ok.

Ett besök hos min livscoach har jag också hunnit med.
Jag visste inte det minsta hur det samtalet skulle gestalta sig och det blev säkert lite rörigt men jag fick ut en hel del spännande av det en då.
Blev lite uppläxad av honom för att jag inte ser allt som han ser och så fick jag läxor.

Ingen kan säga att jag inte softat de senaste dagarna. Jag har varit väldigt lat och inaktiv....nästan!






Kommentarer
Postat av: Mor o Far

Hm??? har du varit ledig idag ,torsdag? Om vi bara vetat detta i så fall, vi var ju hos M. idag......

2009-11-12 @ 17:01:10
Postat av: Anonym

Man måste rensa bort det gamla för att det nya skall kunna komma in :)



Var förbi och lämnade en sak från mormor till sjuklingen idag, han blev nog glad.



Säg till om du behöver machas :)

2009-11-12 @ 20:34:12
URL: http://marialivet.blogg.se/
Postat av: Veronique

Visst känns det härligt när man rensat!!!!!!!!! :)

2009-11-13 @ 08:57:51
URL: http://godiscoominya.blogspot.com
Postat av: Camilla

Åh, jag skulle ju också rensa och greja i dag. Jag fastnar bara här... :( Är ledig 4 dagar nu, så himla skönt.

Nej, det här duger inte. Av med datorn nu medan det finns tid kvar av dagen.

Ha en fin helg!

KRAM!

2009-11-13 @ 11:30:24
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0