Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Njuta av november!

Känner mig lite piggare än föregående nätter. Har inte tagit Ipren idag och jag har mina funderingar på om jag inte ska våga mig på att ta vaccinet i morgon kväll ändå....
Det vore skönt att få det gjort och nu är jag ju från och med måndag morgon ledig nästan en vecka som jag kan vara sjuk på om det blir en liten släng av flunsan.
Vilken planering...lägga planerad sjukdom på sin ledighet....låter det sunt?
Nå väl, vi har det bra i Sverige...

I dag sov jag som en klubbad fram till 17.00 då klockan ringde. Jag åt frukost och lade in nya Kentskivan "Röd" i datorn.
Gjorde egentligen inget mer än att med en bok hoppa i badet med ljus och doftolja och hela baletten. Låg där till det var dax att stiga upp och klä sig i kjol och högklackade stövlar...
(Ni vet, jag och N har en deal att försöka vara lite uppklädda till vardags i stället för att bara glida i jeansen eller mjukisoverallen när man åker till jobbet.) Även om man när man jobbar per dygn inte har privatkläder på sig mer än någon timme effektiv tid så försöker vi i varje fall! Annars blir det liksom..pyamas...mjukiskläder..pyamas....och så börjar det om igen.

Nu har jag betat av 5:e jobbnatten av 6 möjliga denna vecka. Har inte sett dagsljus sedan i tisdags, inte ens skymten av!
Jag känner mig asocial, livlös och supersugen på att bli normal igen, leva ett liv dagtid bland mina vänner och att ha ett aktivt liv.
Kanske är det bara i min skalle jag orkar ha ett mer aktivt liv när jag är dagmänniska men jag tror inte det.
Jag längtar efter dagsljus!

Jag hör att jag gnäller lite men jag längtar efter att leva!
Jag längtar efter att vara aktiv och alert.
Jag längtar efter att leva starkt, intensivt, lätt och lyckligt!
Det är ju trots allt mörkaste november och det måste man ta vara på, det är ju faktiskt ett helt år kvar till nästa november så man måste passa på attt njuta ordentligt nu :-)

Kommentarer
Postat av: Mor

Dagsljus???? Vad är det så här års?

2009-11-08 @ 07:49:11
Postat av: cirocco

Hej!



Tänkte bara önska dig en härlig dag!



Brg /cirocco

2009-11-08 @ 19:45:43
Postat av: britten sa....

hej min vän..ja det gör jag också ..längtar efter att leva aktivt och alert starkt intensivt lätt och lyckligt...vi satsar på det vaa...kramiz

2009-11-08 @ 20:01:31
URL: http://glitteroga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0