Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Höstlovet är här.

Förra året denna vecka var vi i Egypten. Tänk att det gått ett helt år sedan dess.
Oj vad underbart härligt det var!
Nog för att vi har en härlig resa att se fram emot nu också men det är en stund kvar.

Denna vecka har vi bara en lugn hemmavecka fram till imorgon då vi ska åka över till Darr och fira sedvanligt Halloween med barnen, så som vi alltid gör.

I natt drömde jag att jag glömde gratulera Darr på hennes födelsedag och att hon blev förbannad på mig för att jag hade så billiga produkter i mitt badrumskåp!

Hur kan drömmar bli på det sättet?
Hon fyller år på sommaren och jag tror inte jag glömt det...och hon har mig veterligen aldrig haft några synpunker på mina badrumsprodukter tidigare :-)

Hur kan drömmar bli så märkliga och varför skulle hon vara arg på mig?
Vad bearbetade mitt psyke med denna dröm?
Någon som kan drömtyda?

Nog om det. I måndags blev det inte mycket till dagsömn eftersom E kom till mig på morgonen. A var hos en kompis.
På eftermiddagen var jag och hämtade A och sedan tog ETL och jag på oss stavar och ryggsäck och promenerade genom skogen till Kungens Kurva från henne.
Jag köpte 2 flaskor Blossa Glögg-09 innan de tog slut.
Det skall vara mandarinsmak på den. Det är ju min favoritsmak men fejk-mandarin!
I övrigt så är jag inte så superförtjust i glögg, tycker egentligen det är lite sliskigt.

Vi köpte också varsin tunika.
Sen gick vi genom elljusspåren hem igen.
Måndagkvällen spenderade jag hemma i soffan med sönerna.

Vaknade sedan mitt i tisdagsnatten och hade svårt att få ordning på om det var natt eller dag. Stressande.
Somnade slutligen om.

På Tisdagsmorgonen var det bara att åka på tandläkarturné med barnen.
Först på tandregleringen med stora sonen och sedan hann jag klippa mig själv i granncentrumet innan jag skulle med lilla sonen till folktandvården.

På sena eftermiddagen hade jag den stora turen att ha en tid inplanerad med min livschoach igen!
Jag kan inget annat än lovorda!
Det är en stor njutning för mig att samtala med honom i en timme.
Det är som ryggmassage för ryggen, tandhygienisten för tandköttet....ja, you name it men det är underbart att krypa upp i hans fåtölj med levande ljus runt om och släppa allt och bara diskutera olika former av livsåskådningsfrågor med någon som verkligen kan det och som är engagerad till 100%!
Det är urhäftigt!

Även om man inte vet vad man ska tala om när man kommer dig så finns det sällan en tyst minut mellan oss. Denna gång hade jag med mig en del frågeställningar och tankar som jag ville diskutera men vi hann inte så långt i detta pga av att vi fastnade i den första och för mig mest angelägna ämnet.

När det var klart och min hjärna hade många nya spår att jobba på åkte jag hem och lät barnen baka helt själva som de ville.
De var jätteduktiga och de fixade att baka kladdkaksmuffins med glasyr och non-stops på!
jag behövde inte hjälpa till ett dugg!


Kommentarer
Postat av: Camillas dagar

Vad mysigt det låter. :) Får du vara hemma med kidsen hela veckan?

Konstigt man kan drömma ibland, jag känner igen det där. Man kan få till det hur konstigt som helst.

Ha en skön vecka nu vännen och det känns verkligen inte som ett år sedan ni var i Egypten och grabbarna kräktes i bussen. Va? Ett år sedan???

Tiden går äckligt fort.

2009-10-28 @ 13:37:17
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Maria

Dina drömmar låter högst rationella- du HAR billiga produkter i badrummsskåpet ;)

Jag för min del drömmer nu en hel del om DÖDA "hjärträddningdockor" Anne, tror jag de heter.

Gärna bara sån med halvkroppar.. Knäck den nöten om du kan!

Ha det gott hos Darr!

2009-10-28 @ 19:08:09
URL: http://marialivet.blogg.se/
Postat av: Camillas dagar

I kväll är kent med på Skavlan kl 21.00 och spelar en ny låt! :)

Kram! Trevlig helg!

2009-10-30 @ 17:38:54
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: britten sa....

länge sen jag hälasde på hos dig....jag slutade blogga men bloggar igen lite annorlunda inte lika mycket ..sen skriver jag i en stängd blogg mina egna innersta tankar mycket terapeuriskt....jag har också min egen livs coatch som jag är så lycklig över .....önskar dig en underbar kväll och en strålande söndag ...

2009-10-31 @ 17:23:28
URL: http://glitteroga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0