Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Ett kortvarit besök i vakenheten.

Ett kortvarit besök i dagvakenhet. Ett helt dygn ledigt!
Jag gick ju av torsdag morgon och snabbsov fram till halv ett på dagen.
Vinglade upp och förstod att det var strålande solsken och sensommarvärme ute!
Med halva kudden kvar i ansiktet åkte jag in till stan och deltog i äldsta sonens utvecklingssamtal.
Mycket stolt kan jag meddela att han i det närmaste hade alla rätt på de nationella proven!
Härligt!
Hans kommentar på det när vi kom utanför klassrummet var: "KTH, here I come!" Då ska man väl minnas att gossen endast är 12 år gammal! När jag var 12 visste jag inte att det fanns något som hette högskola!

Efter lite snabbtitt med sömniga ögon i Drottninggatans affärer åkte jag hem igen, åt på pizzan och skullle sedan väl hemma bara vila ögonen lite men det blev 2 timmars sömn till.

Vaknade om möjligt ännu vimsigare men mötte upp N. Vi åkte till Heron city och gick på bio som vi planerat länge. Vi såg "Sommaren med Göran".


Den var mysig och rolig.
Jag är ju rätt så inne på att gifta mig med David Hellenius så snart René Nyberg tröttnat på honom men i den här filmen var han tyvärr inte sitt läckraste jag...men jag får väl lov att gilla honom även i nöd....

Jag hann inte mer än hem vid 23-snåret förrän jag slocknade igen. Sov hela natten till klockan ringde 08.00.. jag måste lidit svår sömnbrist!

Mötte stora sonen kl 09.30 för att forsla honom till tandläkaren för att dra ut en tand till inför tandställning i nederkäken.
När det var klart tog jag tåget till stan och mötte Je.
Vi käkade i solskenet på en indisk restaurang och tog sedan rask fart mot Hagaparken där vi (åtminstone jag) powerwlkade svettigt för att hinna med hans raska steg.
Vi hade ordentlig fart på fläsket och gick och planerade vinterns kommande skidresa.
Efter 1,5 tim promenad åkte jag hem och tro det eller ej men jag sov ett par timmar till!

När jag vaknade hade jag fått sms av ET som inviterade mig på middag innan jag skulle åka och nattjobba.
Först gick vi en promenad och sedan bjöd hon på köttfärslimpa med kantareller och till efterrätt äppelpaj! Trevligt!
Som sagt...nu firar man helg här på jobbet.
Nu är det fredagsmys!

Kommentarer
Postat av: Maria

Till mej sa han Handels- here i com... Skysst att ha så höga betyg och bara kunna välja..

2009-09-12 @ 14:42:29
URL: http://marialivet.blogg.se/
Postat av: Mor

Härligt med duktiga barnbarn ! ! !

2009-09-13 @ 09:38:45
Postat av: gabriella

Hallå där!

J visst var den rolig Sommaren med Göran! =0) å så het var inte David i filmen!men dom är roliga de 2 David & Peter!

På fredag ska jag på Flickan som lekte med elden! undra hur den är...få nog hålla för ögona en eller flera ggr där med!

Ha en fin dag! Kram!

2009-09-13 @ 12:23:40
URL: http://lillkakan.blogg.se/
Postat av: Ulla

Sonen 18 år säger att han vill gå i Lund ena veckan och Chalmers nästa och vad han vill om två veckor har jag ingen aning om, så var glad att du har en son som vet vad han vill

2009-09-13 @ 20:12:44
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Camilla

Vilka mysiga dygn, varvat med mycket sömn. Jag fattar inte hur man kan sova på dagarna och jobba på nätterna, jag är så himla kvällstrött.. ;)

Visste inte att du hade en hemlig dröm om Hellenius. :-D "Sommaren med Göran" har vi såklart inte sett än, men jag vill gärna se den. På fredag ska vi i alla fall på "Flickan som lekte med elden".

Och så sööt du är som tittar efter min uggla. Den finns på ungdom/Divided. Jag såg att de hade fått in nya på nätet nu, men leverans först i mitten av november - så råkar du hitta en kommer jag gärna till Sthlm och hämtar den.

Din son ska du vara väldigt stolt över. Eller båda så klart.

Smygbloggar lite från förmiddagspasset här. Är sjukt trött jag också, efter trevlig kväll i går med sushi vid vattenbrynet i min kusins sommarstuga. Får åka hem och försöka dagsova jag också tror jag. Kram

2009-09-13 @ 21:20:19
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0