Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Helgen i sammandrag.

Jag tycker det var evigheter sedan men nu har drömmen äntligen gått i uppfyllelse.
2 oplanerad helger på raken har vi haft! Ledig tid som bara vi råder över! Härligt!

I fredags var jag ledig.
Jag och N hade bestämt att träffas. Jag åkte hem till henne klockan 9.00 efter att ha lämnat D på hennes skola.
Jag och N gick runt sjön.

Direkt därefter åkte vi till IKEA och startade upp med en lunch innan vi gick ett långt varv i varuhuset och njöt.
Jag köpte ett superlångt skrivbord till vårt arbetsrum och lite tilllbehör till det. Dagen innan hade jag och JR varit på IKEA och köpt varsin arbetsstol "Verner".

Efter IKEA och allt promenerande somnade jag som en stock i 2 timmar med JR när han kom hem från jobbet. Tror vi sov skönare dessa 2 timmar än vi gjort på hela sommaren!

Fredagskvällen handlade sedan först om att titta på E som hade fotbollsmatch och sedan om snabba bilar.

På Lördagen hade vi ledigt! Ingen bestämde över vår tid. Vi skruvade ihop möbler och gjorde klart vårt arbetsrum.
På kvällen gjorde jag  glutenfria Västerbottenpajjer och vi hade en mysig kräftskiva bara vi i familjen.

På söndagen vaknade vi på tok för tidigt.
JR åkte i väg och hjälpte sin bror med flyttbestyr och jag sydde lite mer gardiner och gjorde inte så många knop. Jag promenerade väl lite som vanligt.

När JR kom hem försökte vi sova lite middag men det lyckades dåligt så vi stack ut och sprang med A i stället.
Det gick bra för att vara första gången på en evighet! När vi kom hem gjorde vi sit-ups, armhävningar och tränade med lite vikter.
Skönt att ha börjat!

Sedan levererade vi barnen till deras pappa och jag blev tvungen att göra mig klar för att åka till nattjobb.

Kommentarer
Postat av: Mor

Som vanligt alltid läst och det slår mig då att det är jä----t skönt att man är pensionär.....

2010-09-02 @ 11:26:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0